hele pijnlijke steken rechts onder

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Fadim, 29 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fadim

Fadim Actief lid

11 aug 2014
    473
    187
    43
    lieve dames,
    volgens mijn berekeningen ben ik vandaag 17/18 DPO. al sinds 4 dagen heb ik hele velle steken rechts onder(doet wel echt pijn) kan niet staan door de pijn. vanaf gisteren is het minder gaan steken maar meer pijn. kan het zijn dat dot bandenpijn is(zo heftig)? of toch iets anders? heb verder nergens last van.
    vorige zwangerschap hadden ze vermoeden op buitenbaarmoederlijke zwangerschap (spontaag afgebroken) dus konden zij het niet zeker zeggen. ben bng dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is.

2. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Met 4 weken heb je geen klachten met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
    Ze kunnen met 4 weken dat zeker nog niet zien.
    Heb er 2 gehad eerder dan 6 weken is er niks te zien in eileider.
    Gewoon er van uit gaan dat alles goed gaat!
    Krampjes/pijn hoort er gewoon bij
    Het is nog zo klein, lekker genieten en gewoon kijken wat gaat komen goed of fout je kan er toch niks aan doen.
    Anders duren die 36 weken heel lang.
    (duren ze ook :roflmao:

3. Fadim

Fadim Actief lid

11 aug 2014
    473
    187
    43
    dankjewel voor je reactie. van de verloskundige mocht ik gelijk komen voor echo(ivm voorgeschiedenjs) maar heb zelf gekozen om toch nog een weekje te wachten.
    ik zal proberen mezelf niet gek te maken

4. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Klinkt als 2 mogelijkheden: buitenbaarmoederlijke zwangerschap en oprekken van je baarmoeder. Ik zou hoe dan ook zsm een inwendige echo laten maken om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten. Al geweest vandaag?

Edit: lees dat je een weekje afwacht omdat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou kunnen zijn op deze termijn. Dan hoop ik dat je je niet vergist in de conceptiedatum. Persoonlijk had ik het zekere voor onzekere genomen om die reden en gewoon even een echo laten maken. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan erg schadelijk zijn, dar risico moet je niet willen nemen.

5. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Sorrie hoor maar heb 2 keer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en deze klachten horen daar echt niet bij.
    Wat ik al eerder zei op dit termijn is er echt niks te zien dus je loopt haar gek te maken.
    Ze loopt niet bij de gyn en heeft geen verleden met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus geen verhoogd risico.
    Tja het kan maar dat kan bij iedereen gebeuren.
    Zal eerder kijken of je bloed kan prikken als die boven de 1500 is er wat te zien op een echo.
    Dus kan je een echo aanvragen.
    Als het lager is is er niks te zien in baarmoeder of eileider.
    Laatste keer was er bij niks te zien en naar huis gestuurt was 5 minuten thuis en mijn tel ging dat met spoed terug moest komen.

6. Fadim

Fadim Actief lid

11 aug 2014
    473
    187
    43
    ik ben juist wel onder de controle van gyn geweest afgelopen april/mei(mogelijk buitenbaarmoederlijke zwangerschap). had ook geen klachten. ik ging van een gewone miskraam uit. heb toen om de dag bloed moeten laten prikken voor hcg die maar niet daalde en niks te zien was in mijn baarmoeder. uiteindelijk chemo gekregen.
    ik hoop dat ik natuurlijk geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb en vandaar dat ik pas volgende week echo heb laten plannen ook mede dankzij jou berichtje x

7. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Zal de gyn bellen en vragen of ze je kunnen volgen met het bloed en echo daar laten maken over 4 a 5 dagen dan moet er iets te zien zijn.
    Ik ken het gevoel wat je hebt maar haalt je nu niet uit de onzekerheid maar over een paar dagen wel omdat je meer kans hebt om wat te zien.
    Ik had met deze zwangerschap ook die onzekerheid ondanks ik geen eileiders meer hebt maar heb me er bij neergelegd want je kan er toch niks aan doen.
    Instelling we zien het wel, gaat het goed dat zal heel mooi gaat het fout jammer vol goede moet met de volgende.
    Je moet toch door die onzekere tijd.
    Als je weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt en laat weer zelf los zal ik een hcg aanvragen dan kunnen ze zien of je eileiders doorgankelijk zijn.
    Sterkte en laat het even weten.
    Hoop dat alles goed is.

8. Fadim

Fadim Actief lid

11 aug 2014
    473
    187
    43
    bij mijn vorige zwangerschap(wss buitenbaarmoederlijke zwangerschap) liepen mijn testen heeeeel traag op en dit keer lopen ze heel mooi op en had al op 14 dpo knaltest en dit heeft me wel enegzins rust, allen die steken maken me wel beetje onzeker. gisteren en vandaag niet zo veel last meer van. dankjewel voor je berichtje en ik zal zeker laten weten als ik meer weet

rijswijkse vindt dit leuk.
  9. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik had bij mijn eerste buitenbaarmoederlijke zwangerschap, ik was 7 weken zwanger lag op bed en het leek of ze met een naald aan het prikken waren in me liezen en kreeg het gevoel dat het niet goed was.
    Gelijk naar het ziekenhuis gegaan en zelfde dag onder het mes.

2dewist ik niet dat ik zwanger was, was thuis en kreeg een aanval, buikpijn misselijk zweten moest mijn dochter van school halen en werd niet goed op school.
    Direct naar de dokter en dacht een niersteen aanval.
    Platgespoten en naar bed gegaan volgende dag gevoel dat ik een test moest doen en gedaan die was zo positief dat kon niet want zat midden in mijn cyclus.
    Dus naar de gyn gebeld verhaal uitgelegd en direct een echo.
    Alles zag er goed uit, bloed geprikt nog geen uitslag maar ze ging er van uit dat het goed was.
    Dus naar huis en me telefoon ging bij thuis komst dat ik direct terug moest komen.
    Die avond geopereerd, eileider geknapt 200 cc bloed in buikholte en andere eileider ook weg gehaald.
    Nu zwanger via ivf geworden.

10. Fadim

Fadim Actief lid

11 aug 2014
    473
    187
    43
    wow wat heftig! je hebt al best veel achter de rug, wat zou je geschrokken geweest zijn.
    ik ga de pijn in de gaten houden, mocht het erger worden mag ik meteen aan de bel trekken

11. Fadim

Fadim Actief lid

11 aug 2014
    473
    187
    43
    net een echo gehad. gelukkig zit de zwangerschap in de baarmoeder (YES!) verder kom ze niet veel zien(volgens de meting ben ik vandaag 5w2d zwanger.

rijswijkse vindt dit leuk.
  12. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Gefeliciteert,zie je als je vorige week was geweest was er niks te zien en had je veel langer moeten wachten.
    Goede zwangerschap!

Fadim vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina