Ik vraag me af of er meer babies zo verschillend slapen op de dag. Dus slaapt jullie baby standaard twee keer 1 uur bijvoorbeeld of is het elke dag anders? En als het elke dag anders is of was, tot welke leeftijd was dat dan of bleef dat zo?
Hier is het gemiddeld.. of 3x 45 min.. of 2x en dan is 1 slaapje bijv. 1 1/2 uur.... Maar er is dus wel een redelijk ritme in.. veel slapen doet hij overdag niet.. heeft hij ook eigenlijk nooit gedaan... max. 3 uurtjes. Savonds en snachts slaapt hij veel meer.
Hier een beetje hetzelfde als bovenstaand. 'avonds gaat hij om 19.45 naar bed en slaapt de nacht door tot een uurtje of 7. Overdag slaapt hij ongeveer 3x 45min.. Net wanneer hij moe is.. Soms heeft hij een keer een uitschieter van 1,5 / 2 uur, maar dan slaapt hij daarna niet echt meer
Elke dag is anders, alleen de nacht is altijd hetzelfde. En het irritante is dat ze juist kort slaapt als het in mijn planning goed uitkomt dat ze was langer slaapt, en dat ze extra lang slaapt als je zit te wachten tot ze wakker is omdat je bijv naar een verjaardag gaat. Op woensdagen slaapt ze vaak langer, dan is ze moe van 2 dagen hazenslaapjes doen op de creche.
Heel herkenbaar dit, als je weg wilt slapen ze altijd nog en andersom. Hier is niet echt een ritme meestal is het 3x 45 min. maar sinds hij om 9 uur een hapje krijgt en daarna met een volle maag naar bed gaat is het 1,5 uur geworden. Maar het is geen grote slaper hoor maar hij is gewoon heel vrolijk dus heeft het blijkbaar niet nodig. De avond en nacht slaapt hij in iig wel door en dat vind het belangrijkste.
Ik zou graag horen hoe je dit voor elkaar krijgt.... hahaha... hier is het rond 19:30 naar bed, dan voeding rond half 12 (meestal bv, ook fles met rijstenbloem geprobeerd.... geen verschill...)....dan meestan rond 5,6 uur weer voeding en dan wakker rond half 9 ...overigens sliep mijn zoon met 4 maanden ook wel door.. van 12 tot 8.... maar daar is ie met 5 maanden weer mee gestopt....
Hier tot nu toe 3 x een half uur en de tijden waren dan afhankelijk van hoe vroeg de ochtend begon. Laatst dacht ik het uit gevonden te heben door hem niet meteen bij de eerste moeheidssignalen op bed te leggen en dat werkte op zich wel, hij sliep dan wat langer. Maar vandaag (hij was wel vroeg wakker) ee uur in de ochtend en twee uur in de middag geslapen, dat komt bijna nooooit voor! Zou zo fijn zijn als ik zou weten dat hij zo laat naar bed moet als hij zo laat wakker is geworden enndan slaapt hij zo lang, haha maar t is echt steeds weer anders. Net als ik denk het gevonden te hebben is t weer anders.... Komt het op een bepaalde leeftijd wel? Bijv als ze 1 of twee slaapjes hebben?
Hier de nachten ook verschillend. Hij slaapt sowieso door hoor maar t moment waarop de ochtend begint wisselt hier al. Dan is t ook een soort van logisch dat je op de dag geen ritme hebt. En nou hoef ik ook echt niet een vast ritme, dat gaat gewoon niet met een baby... Maar t zou wel fijn zijn als ik een beetje weet hoe laat ik hem naar bed moet brengen als hij op een bepaalde tijd wakker werd sochtends zodat hij t beste slaapt overdag zeg maar....
volgens de normen van het cb slaapt mn zoon ook door... van 24:00 tot 5:00..... maarja.... ik vind dat toch echt geen doorslapen :S
Met doorslapen bedoelde ik 11/12 uur achter elkaar. Maar officieel isneennuur of 5/6 achter elkaar doorslapen geloof ik. Anyway... Ben nog steeds benieuwd of er mensen zijn die hebben gemerkt dat er WEL eennritme in de overdag slaapjes kwam en wanneer dit was.
Hmmier eigenlijk altijd wel ritme gehad.. Behalve toen ie nog echt klein was.. Vaak sliep mn zoontje rond de 6 maanden zoon 3/4x per dag 45 min... Kon daardoor niet heeel lang wakker blijven dus vandaar zo vaak slapen.. Na een tijdje ging het slapen wat langer worden en deed ie echt 3 slaapjes Erna 2 om 10.00 en 14.30 en dat is een pasr maanden zo geweest Maar dat kwam ook meer omdat hij altijd ronddezfde tijd wakker word sochtends dus dan liep elke dg t zelfde Ow en hij sliep dan beide keren 1,5 uur en soms sochtends ook maar 45 min En nu sinds een week op 1 slaapje Maarja mijn zoontje word dus sovhtends altijd tussen 7.30/8.00 wakker dus allemaal heeeel voorspelbaar Ik deed trouwens niet perse aan vaste tijden, maar wist hoelang hij wakker kon zijn en aan de hand daarvan ging hij maar bed(laat slecht moeheidssignalen zien, pas als ie doodmoe is) en dat heeft altijd gewerkt
Bij de oudste hadden we rond een maand of 9 vaste tijden. Jongste slaapt altijd wisselend qua duur dus daar valt niet veel over te zeggen. Meestal is ze ongeveer 2 uurtjes wakker, als ze een uurtje slaapt wat korter. Ze sliep lange tijd steeds een uur per keer. De laatste tijd meestal iets langer, 1,5-2 uur. Ze doet hier 2-3 slaapjes overdag, ongeveer 4 uur.
Heeeerlijk zo voorspelbaar ach ik heb ook niks te klagen met een kind wat al vanaf 8 weken door slaapt. Zou het alleen voor hem fijn vinden als hij op de dag wat meer rust krijgt maar misschien heeft hij dat ook wel gewoon niet nodig en soms af en toe een dagje wel... gisteren sliep hij sochtends een uur en van half 2 tot half 4 weer. Ik dacht: dan zal hij het vanavond wel wat langer vol houden! Maar niets was minder waar... hij zat er nog eerder doorheen! Haha. Slaapdag dus gisteren. Ik zie uit de reacties dat er niet veel aan te doen is dus ik leg hem gewoon op verzoek op bed en dan kijt hij maar hoe lang hij slaapt. Het is gelukkig niet zo dat hij er vervelend of chagrijnig van is....
Oh trouwens... Kan een baby slapen en aan zijn speen zuigen tegelijkertjd? Hij ligt nu te slapen maar ook op zn speen te zuigen namelijk...
Hallo ik slaapt mijn dochtertjes van 8 tot ongeveer 7 à half 8 sóchtend en smorgen leg ik haar na de fles erweer in dan brabbelt ze nog ff en valt ze in slaap tot ongeveer tien à half elf en smiddags 2x ongeveer een uur anderhalf uur. ze is 12 weken nu.. dus doet het prima !! en mevrouw sliep vanaf 6 weken al door..
Mijn dochtertje slaapt ook regelmatig terwijl ze zuigt aan haar speen, slaapt ze echt diep dan valt i vanzelf uit. Als dat zo is weet ik ook dat ze een langer slaapje maakt, van gemiddeld 2 uurtjes
Mijn zoontje had rond die periode wel redelijke duidelijkheid qua slapen (veeeeel!). Mijn dochtertje van 8 maand niet. De meeste keren slaapt ze 2 a 3 keer 45 min. Maar ook wel eens slaapt ze ineens 2 uur ofzo. Wisselend dus.
Denk idd niet dt ie dan heel diep slaapt.. Voor zover ik heb gezien(sta nl niet heel de tijd aan zn bed haha) zuigt mijn zoontje niet aan de speen als ie slaapt