De titel zegt het al; mijn kleine komt nog elke nacht om te drinken. En er is geen peil op te trekken. Als ik heel erg bof slaapt hij wel eens 5 uur door. Als ik heel erg pecht heb wil hij elke twee uur drinken. (borstvoeding). Gemiddeld zou ik zeggen dat hij elke 3 uur wil drinken. Ik zit dus op twee/drie nachtvoedingen. Gaaaaaaaap, donkere wallen onder mijn ogen, steken in mijn hoofd, ik zou zoooooooo graag weer eens een nacht doorslapen! Maar dat even terzijde. Hebben jullie nachtdrinkers een ritme? Kunnen jullie echt zeggen hij/zij komt altijd om 1 uur en 5 uur, of alleen om halfdrie? Daar hoop ik dus heel erg op, dat we binnenkort op zn minst een ritme krijgen en dan het liefst van 1 voeding Groetjes!
Mijn zoontje heeft 2 maanden borstvoeding gehad en kwam toen eigenlijk al vrijwel vanaf het begin om ongeveer hetzelfde tijdstip. Dat verlegde zich heeeel langzaam, met heel af en toe een "terugval", maar er zat zeker een ritme in. Ik gaf trouwens overdags niet volledig op verzoek (lang verhaal, allerlei factoren, geen zin om uit te leggen) maar 's nachts wel.
Hmm, daar vraag je wat. Met een maand of 3 zat er iig ritme in. Dan sliep ze van 18/19 tot 2/3, pakte een voeding en dan tot een uur of 7 weer slapen. Maar vanaf wanneer dat geweest is...
Hier verschild het ook. Als hij voldoende drink 100cc tot 120 cc dan slaapt hij wel is van half 11 tot 4 a half 5 en daarna tot half acht. Gisteren had hij maar 80 cc gedronken en kwam hij al weer om kwart voor 2 en daarna om 6 uur. Ik hoop dat het vannacht ook weer later is.
Toen Jayro 2 tot 4,5 maand was sliep hij van 21:00-5:00/6:00 door. Dat was echt heerlijk. Nu slaapt hij al een ruime maand niet meer door en is het ook wel wisselend. Het begon met een voeding er tussen door rond een uur of 2:00/3:00, maar nu maakt hij het de laatste 2 weken helemaal leuk.. De ene keer wil hij 20:00 - 0:00 - 4:00- 6:00 en een andere keer 0:00 - 23:00 - 2:00 - 4:00 - 6:00 . Hij drinkt overdag minder dan de nacht. Lekker handig dus Ik geef BV op verzoek, behalve op de dagen dat ik werk, dan krijgt hij voornamelijk bijvoeding op verzoek en pap+fles aangeboden, maar dat weigert hij eigenlijk altijd. Ik merk niet echt verschil tussen de nachten dat ik overdag heb gewerkt of dat ik thuis ben geweest. Ik vind het niet zo erg, want nu kan hij overdag wel met wat minder BV. Maar goed, die 2 maanden dat hij wel goed doorsliep hebben mij ook wel geholpen om even flink uit te rusten na de bevalling. Nu kan ik eigenlijk best veel hebben. Bijvoorbeeld van 8:00-17:00 werken terwijl hij die nacht 5 voedingen heeft gehad Soms mopper ik wel hoor, ik zie het ook wel liever anders.. maar ik probeer me er bij neer te leggen. En nu moet ik ook wel zeggen, zolang ik Jayro maar gewoon laat drinken dan slaapt hij meteen weer. Hele nachten met een huilend kind lijkt me wel vermoeiender dan dit.
hier wel enigzins wat ritme.. om 19.00 gaat ie in bad en krijgt daarna nog een flesje. hooguit 20.00 slaapt hij tot 05.00!!!! heeerrrlijk!!!! 05.00 krijgt ie weer een flesje en dan slaapt ie tot een uur of 08.00 dan is het speeltijd voor hem rond 09.00 weer wat eten en dan valt ie weer inslaap. dus savonds zit eer wel wat ritme in alleen overdag is het een rommeltje. hij eet ook trouwens niet om de 3-4 uur ik heb een beetje erg hongerige baby hij wilt om de 2 uur een flesje. de ene keer drinkt ie zo 165cc leeg de andere keer 120. en hij is nog niet eens 2 maanden. en ik ben er ook niet zo van dat ik de tijd probeer te rekken tot er echt 4 uurtjes voorbij zijn.
Nee hoor, Vera heeft meestal 2-3 dagen steeds hetzelfde 'ritme' volgehouden en dan deed ze weer wat anders Van 6 weken tot 3 maanden sliep ze wél door en had ze de eerste voeding meestal ergens tussen 5 en 6, soms wel eens later. (Laatste voeding tussen 23 en 0u) Na 3 maanden kwamen de nachtvoedingen weer terug (nice ) en had ze m ergens tussen 3 en 5... Nu pas lijkt ze eindelijk een soort ritme te hebben (maar daar moet ik ook wel een beetje op aansturen). En dan nog lukt het zeker niet iedere dag. De nachtvoedingen heb ik pas sinds een paar weken kunnen ontwennen.
Hier nauwelijks een ritme te bekennen. Ons zoontje krijgt ergens tussen 21.00 en 23.00 de laatste (borst)voeding en slaapt dan meestal 4 uur. Soms 5, en als hij zich heel erg vergist meer. Maar hij vergist zich niet vaak, haha! Hij is bijna 4 maanden en ik loop langzamerhand op mijn tandvlees met alle gebroken nachte, zeker nu ik weer aan het werk ben. Hoe gaan jullie daar eigenlijk mee om, met dat voortdurend doodmoe zijn?
Eefje komt al vanaf haar geboorte bijna elke nacht om 3 uur en 7 uur... Haar laatste avondvoeding is dan rond 10 uur (140cc gekolfde melk) vaak wil ze rond 3 uur maar 90 of zo.. een nachthapje noem ik dat maar... deed papa ook, maar wel alleen als ie gezopen had om 7 uur wil ze dan weer 140..
Ik probeer de laatste (borst)voeding rond 23.00u te geven, ze drinkt meestal niet zoveel maar ik laat haar toch wat drinken in de hoop dat ze lekker lang slaapt 's nachts. De laatste nachten komt de rond 4.30-5.00u. Maar het kan goed zijn dat ze vannacht weer rond 2.00u wil drinken.
Geen idee of er ritme is... Ik kijk niet meer op de klok. Als de vogeltjes fluiten zal het wel vroeg in de morgen wezen. Als er nog geen vogeltjes fluiten dan is het nog voor 4/5 uur. En als ze dan ligt te drinken (bv) ben ik te suf om me te bedenken of ze nu eerder die nacht al gedronken had. Maw... ik ben er na 1 jaar nachtvoedingen zoooo aan gewend dat ik me er niet meer druk om maak, want daar alleen al werd ik doodmoe van. Ik weet wel dat ze de eerste 1, 2 mnd echt om de 2 of 3u dronk Daarna werd het wat minder, tot 1 nachtvoeding zelfs. Maar dat liep bij 4,5 mnd weer op na 3 of soms zelfs 4 voedingen snachts, om toen ze beter begon te eten bij 7mnd weer af te nemen naar het aantal nachtvoedingen nu: meestal 2, soms 1. Ik vind het nu dus niet zo erg meer. kvind het zelfs wel ok, het houdt mn productie op peil, zonder dat ik hoef te kolven, en ze krijgt tenminste voldoende melk binnen zo.
hier er ook geen peil op te trekken.. soms om half 2 en half 6 weer.. Vannacht was t 0.00 uur en half 6 In t begin sliep gijs wel eens van 22 tot 6 door... t moet maar ff.. t Zal toch wel eens gaan gebeuren.. 's nachts doorslapen..
mijn dochter is nu bijna 8 weken oud, drinkt flessen van 180 cc om de vier uur, de laatse 2 flessen zijn om 16:00 en 18:00, daarna bad en naar bed tot 5 uur. Ik moet zeggen dat ik het ritme er een beetje ingetraind heb, ze krijgt alleen flesvoeding, dus dat is ook wel makkelijker te regelen dan borstvoeding
Als hij zich erg vergist... Heeft die van mij 1 keertje gedaan, toen sliep hij 6 uur achter elkaar en leken mijn borsten wel van sileconen Hoe ik met die gebroken nachten om ga? Loop net zoals jij op mijn tandvlees, al 2 keer griep gehad, en heeeele mooie wallen onder mijn ogen. Ach, keep smiling zou ik zeggen Het is maar voor een jaartje... En moet zeggen dat ik er al meer gewend aan ben als in het begin. Wou de eerste twee weken nog wel eens huilend zitten voeden omdat ik zooooo ontzettend moe was. Dat heb ik nu absoluut niet meer, wat dat betreft heeft mijn lichaam zich echt aangepast. Verder ga ik zo vaak als de dag het toelaat even een paar minuten liggen/boekje lezen/dutje doen. Gezon eten, veel drinken en meer kan je niet doen vrees ik...
Thanks Oleander ). Ik probeer te blijven lachen en het allemaal te nemen zoals het komt, maar de tranen komen toch wel snel en mijn arme man heeft het ook niet makkelijk met een vrouw die oververmoeid (en daardoor chagerijnig) is. Maar ik geef met zoveel plezier borstvoeding dat ik er echt niet aan denk om te stoppen. Zelfs 's nachts kan ik ervan genieten om een voeding te geven, is weer een keer extra knuffelen! Er zit niks anders op dan doorbijten denk ik!
Debby, jeetje geef je nu nog 1-2 nachtvoedingen na een jaar ? Drinkt ze dan ook echt een hele voeding of is t meer om weer in slaap te kunnen komen...?