Mijn dochter is 5.5 maand krijgt volledig bv. Ze heeft nu al 2 weken waterdunne groene diarree, ben al 3 x bij de dokter geweest 1e leer eigen ha ze is gewogen ze woog 5610 gram ik moest het TOT eind deze week aankijken, maar vorig weekend kreeg ze koorts en spuugte ze óók. Dus naar de hap waar ik ren lieve dokter trof die zelf óók bv gaf. En zij zij ziet er prima uit maar moet vrijdag wel over zijn en bij uitdrogingsverschijnzelen meteen terug komen maar ze bleef goed drinken en óók het braken stopte, maar de diarree is er nog steeds de ene dag maar 3 luiers de andere wel 8/10 ze drinkt nogsteeds goed en net weer. Bij de waarnemend ha geweest weer gewogen ( zelfde weegschaal want iS im t zelfde gebouw) nu weegt ze 5650 en is dus in 9 dagen tijd.maar 40 gram gegroeid, ik leg al veel vaker aan maar deze arts adviseerde om 60 cc ors bij elke diarree luier te geven maar bv is toch de beste ors als ik me niet vergis? en ze heeft met zoveel vocht extra toch óók minder honger en zal minder bij mij drinken dus minder viedingstoffen voor haar en slecht voor mijn producti?! Wat moet ik doe? morgenvroeg moet ik naar de hap en dan word ze opnieuw gewogen.
Ik vind het ook een gek advies, helemaal omdat ze niet aankomt. Borstvoeding is ook isotoon en er zitten alle benodigde voedingsstoffen in! Maar goed, ik ben geen dokter!
Zo ver ik weet dient borstvoeding ook als ORS en zou ik proberen er zoveel mogelijk borstvoeding in te krijgen en geen ORS geven wat ook weer ten koste van de borstvoeding gaat.
Zolang jij het zelf redt met de borstvoeding zou ik dat gewoon geven. Maar met dit warme weer verliezen jullie beiden een hoop vocht, en dat moet wel op te vangen zijn. Ook voor jou als mama, daar kan een hoop kracht in gaan zitten die je soms voor andere dingen nodig hebt. En in dat geval is ORS een goed hulpmiddel! Ik zou zeggen gebruik je gezonde verstand en bekijk per dag/moment wat het beste is om te geven.