Wie o wie soortgelijke ervaring?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Novanina91, 15 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novanina91

15 feb 2022
    25
    7
    3
    Vrouw
    Lieve allemaal,
    Ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste zwangerschap. Aangezien het nog pril is en ik het dus nog niet met veel mensen kan delen wou ik hier graag mijn verhaal doen en vragen om jullie mening.
    Op een ander forum ook al mijn verhaal gedeeld maar ik merk toch dat ik het prettig vind om verschillende meningen te horen.

31 januari licht positieve test.
    3 febr wakker met krampen, test iets donkerder. Krampen bleven gevolgd door bloedverlies. VK gebeld, vroege miskraam. Hoefde niet op controle want de zwangerschap was erg pril, dus zal alles wel verliezen. Als ik het zeker wilde weten na een week nog een testje doen.
    4 dagen gevloeid, rood bloed.

10febr. Test: knal en knal positief.
    14 febr vroege echo; vruchtzakje met dooierzakje te zien. VK vond het dooierzakje IETS aan de grote kant, maar het kon alle kanten op.. Geen vruchtje te zien helaas.. Ik zou volgens eigen berekening gister precies 6 weken zijn maar ik kan er een aantal dagen naast zitten (late innestelling oid).

Heeft iemand een soort gelijke ervaring gehad? En iemand enig idee wat het te betekenen heeft als het dooierzakje IETS aan de grote kant is ?

Liefs

2. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Het kan nog alle kanten op, spannende tijd voor je!
    Het kan zijn dat het dooierzakje leeg blijkt te zijn maar wel door groeit, dan krijg je een miskraam. Het kan ook zijn dat je te vroeg was en dat je over een week of 2 weken wel een vruchtje ziet met een hartje.
    Ik heb geen ervaring met een groot dooierzakje, zo lang het rond van vorm is en niet grillige randen heeft is het volgens mij een goed teken. Ik duim voor je!

3. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Bij mij bleek in een groot vruchtzakje een 1-eiige tweeling te groeien. Die zwangerschap is niet goed gegaan, maar om heel andere redenen. Overigens ook bloedverlies gehad van een toen leeg vruchtzakje dat ernaast groeide.
    Dus het kan echt alle kanten op. Zo spannend hè!

4. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.892
    8.065
    113
    Hier met 6 weken wat bloedverlies. Geen krampen gehad. Met 6+1 echo en ook alles aanwezig behalve vruchtje. Op die termijn is dat niet goed is me verteld, zeker icm met bloedverlies. Dooierzak was hier op grootte van termijn.

Week later weer een echo om het zeker te weten. En inderdaad, niks te zien.

Uiteindelijk met 10 weken medicijnen genomen om het op te wekken, want HCG bleef continu stijgen en lijf wilde het nog niet zelf opruimen.

Ik vrees dus dat het geen goed nieuws is voor je, als je inderdaad 6 weken bent. Maar je zal de eerste niet zijn waarbij het toch goed is gekomen, dus je kan er eigenlijk pas over een paar dagen meer over zeggen.

Hebben ze niet aangeboden om bloed te prikken? Kan je ook zelf vragen.

Veel sterkte!

Deel Deze Pagina