Droge pijnlijke ogen.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Monika, Jan 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005
    8,246
    72
    48
    Female
    Thuishulp
    Landgraaf
    Iemand hier bekend mee?

2. cass001

cass001 Actief lid

Dec 15, 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Jaaaah Ikke.

Ik had er nog nooit eerder last van gehad en loop toch al 33 jaar op deze aarbol rond. Was na mijn eisprong. Droog rondom mijn ogen niet normaal. En maar smeren was ongeveer 3/4 dagen. Ook een bibber op mijn oog niet constant maar zo nu en dan. Dus zoeken op het web....schijnt toch een verschijnsel te kunnen zijn.

Het was nu raak dusss weten tuurlijk nooit maar toch! ;)

3. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005
    8,246
    72
    48
    Female
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik bedoel eigenlijk de ogen zelf en niet eromheen.

4. PetraK

PetraK Fanatiek lid

Sep 19, 2005
    1,222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook droge ogen indd
    tot een week of 2 terug kon ik nog gewoon mijn lenzen dragen. Nu ben ik weer aangewezen op mijn bril.

Hopelijk veranderd het na de zwangerschap wel weer .... ben best wel ijdel :)

5. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ik heb er ONGELOOFLIJK veel last van....soms moet ik ze gewono dicht drukken, en dan komen er stranen uit mn ogen....ik kan ze dan neit open houden zo erg prikt het....

ik weet niet wat ik er aan kan doen...ik denk dat we ermee moeten leven !!!!

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik had er ook erg veel last van in de periode na mijn eisprong totaan mijn NOD. Nu is het weer wat minder. Gelukkig.
    Misschien is het ook wel minder omdat ik nu ik weet dat ik zwanger ben wat minder op de symptomen let.

groetjes!

7. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005
    8,246
    72
    48
    Female
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik gebruik nu de oogdruppels die ik normaal gebruik voor mijn hooikoorts en gelukkig helpen die.
    Zijn speciaal voor branderige en vermoeide ogen.
    Optilan heet het en het is van vsm.

Voor zover ik weet kan het geen kwaad bij zwangerschap. (product wordt ook bij kleine kinderen gebruikt)

8. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Ja ik ken het ook! Ik wissel mijn bril en lenzen dan ook maar af (lenzen als ik de deur uit ga, bril vooral thuis, hoezo ben ik ijdel :oops: ??). Ik dacht in het begin dat het aan mijn lenzen lag, maar ik lees dus da'k lotgenoten heb!

9. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005
    8,246
    72
    48
    Female
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik dacht dat het juist kwam omdat ik best moe was. Maar ik zie alleen maar zwangeren reageren....hoop het zo.

Draag ook een bril en geen lenzen omdat ik hooikoorts heb en daar dus absoluut niet tegen kan. Maar hij staat me goed dus ik heb er geen problemen mee.

10. manuela6

manuela6 Actief lid

Dec 12, 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi monika,

Ik ben niet zwanger....... maar ik heb het ook.
    En ik had het vorige maand ook.
    En het is nu weer rond mijn eisprong dus ik heb het idee dat het bij mij daardoor komt.
    Het is wel heel irritant!

Groetjes manuela

11. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005
    8,246
    72
    48
    Female
    Thuishulp
    Landgraaf
    irritant is het zeker ja.

12. grombeertje

Dec 27, 2005
    52
    0
    0
    Hallo,

Ik heb ook last van branderige vermoeide ogen. Doe ze soms dicht en heb het gevoel of ik verbrande ogen van de zon heb. Maar da's moeilijk zo in de winter.
    Zullen de hormonen wel zijn.
    Ik weet dat je ogen veranderen in zwangerschap.

13. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    1,096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Vorig jaar ook rond deze tijd kreeg ik daar ook last van.
    En andere vreemde kwaaltjes die wel bij een zwangerschap pasten.
    Een maand later ben ik toch maar naar de huisarts gegaan en zwanger kon ik sowieso niet zijn.
    Mijn huisarts wist hoe mijn situatie in elkaar zat en die zei gelijk door stress kan je hormoon huishouding behoorlijk van slag raken en dat klopte ook!
    Kreeg onregelmatige cyclus.
    Gewoon maanden last van mijn ogen en pijnlijke borsten gehad die gewoon niet na de menstruatie over gingen.

Bij mij kwam het door stress en eigenlijk pas eind vorig jaar weer een beetje normaal geworden.

Maar ik weet wel dat de hormonen heel raar kunnen gaan doen in spannende tijden, stress dus.

Groetjes Anna.

14. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ja, mijn ogen voelen aan, alsof ik drie nachten niet geslapen heb, wanneer ik ze dan dicht doe, brandt het ontzettend, tot tranen aan toe, zoals ik dus al zei, volgens de symptomen hoort het erbij....
    maar ik word er werkelijk gek van, ik denk dat ik die oogdruppels maar moet gaan gebruiken, ikzelf heb geen lensen of bril, en ook nooit last van hooikoorts...ik vind alles wat met ogen te maken heeft eng, vroeger kon ik amper mijn make-up op doen, natuulijk nu niet meer...
    al moet ik zeggen, sinds mn ogen raar doen ik echt last krijg wanneer ik mijn make-up op doe, dan ben ik echt weer een half uur aan het tranen, en is mn make-up weer half uitgelopen... maar alles met mn ogen vind ik dus eng, en ik durf eigenlijk geen druppels in mn ogen te doen :s.. hahaha
    maar als ik er echt helemaal GEK van word....Zal het toch moeten

gr. sarah

15. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

Dec 19, 2005
    1,827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik heb ook last van droge vermoeide ogen...
    Ik heb wel lenzen en als ik dit allemaal lees en het bij mij zover is zal ik toch mijn bril weer op moeten zetten!

16. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    hmmm.... ik draag geen bril of lensen... dus daar heeft het niet mee te maken hoor....als ze prikken prikken ze...denk niet dat het wat te maken heeft met lensen....

gr.sarah

17. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    Ja dat van die droge ogen ken ik ook. Ze beginnen ineens te tranen om niks...
    Liefs, misspuma

18. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    het brandirige ken ik, zomaar vanuit het niets dat je ogen beginnen te prikken en dat het echt met tranen over moet gaan, ik draag wel een bril, (Geen lenzen, ) maar als ik het allemaal zo lees, heeft het niets met een bril nodig, o monika, ik hoop het zo voor je!

19. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

Dec 19, 2005
    1,827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel

Bij mij kan het ook best van de lenzen komen hoor.... wie weet!!!!!
    Maar heb er nu meer last van!

20. marjan72

marjan72 Actief lid

Sep 3, 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik heb sinds gister vreselijk last van droge ogen (het pijnlijk nog niet). Ik heb contactlenzen en ik zie nu steeds erg wazig. Ik zit nu op dag 5 na mijn eisprong, zou het een teken kunnen zijn?

Ijdel als ik ben zie ik liever wazig dan dat ik mijn bril op moet zetten, maar is erg lastig hoor. Ik blijf maar duppelen met lenzen vloestof, maar als het zo doorgaat zal ik echt mijn bril op moeten zetten vrees ik. Ik ben benieuwd of dit een teken is, nog anderhalve week, dan weet ik het.

Share This Page