Mijn zwangerschap is vanaf moment 1 (of eigenlijk daarvoor ook al ) nogal medisch. Ik loop dus ook niet bij een verloskundige, maar alle controles worden dus door de gyn gedaan. Ik vraag me af hoe het dan zit voor mij na de bevalling. Ik moet woensdag weer naar de gyn toe, dus vraag het hem dan ook wel, maar ben nu nieuwsgierig, dus vandaar mijn vraag hier. Normaal gesproken komt de verloskundige toch bij de kraamvrouw nog thuis om te kijken of alles goed gaat?? Hoe gaat dat als je bij de gyn loopt? Moet ik dan voor de eerste nacontrole naar het ziekenhuis toe of komt dan toch een verloskundige (die ik dan nog helemaal niet ken ) naar mij toe?
hoi als je na de bevalling naar huis gaat wordt door het ziekenhuis de verloskundige praktijk bij jou in de buurt gebeld. Daar hoef je zelf dus niet aan te denken. De volgende dag komt er dan een verloskundige langs en die komt die week nog 1 of 2 keer bij je op bezoek. Die doet dan de controles in de kraamweek en je kunt haar ook bellen die week bij vragen of problemen. Voor de nacontrole 6 weken na de bevalling maak je weer een afspraak bij de gynaecoloog, het liefst bij degene die uiteindelijk jouw bevalling heeft begeleid. Mirjam