vitamine d tekort

Discussion in 'De lounge' started by singa, Mar 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. singa

singa Niet meer actief

Gisteren gehoord dat ik te weinig vitamine D aanmaak. Dus weer nieuwe medicijnen gekregen.
    Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik ben namelijk benieuwd hoe lang het duurt voor de medicijnen werken. En klopt het dat je klachten eerst erger worden voordat je je beter gaat voelen?

2. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    ik zou lekker in de zon gaan zitten
    ik had ook vit d tekort en ben de hele week al buiten in de zon te vinden
    en verrek ik heb gewoon weer energie

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik heb ook een vitamine D tekort
    moet 1x per week 1 milliliter vitamine D drinken.dat bevat 50.000 eenheden

1 tabletje bevat maar 400 eenheden ( en in de drank 50.000) en duurt dus erg lang voor het tekort is aangevuld

ik zou een drankje vragen. drankje is gratis en het is snel op peil. vitamine D pilletjes op recept moet je alsnog zelf betalen
    en nee, je gaat je niet eerst erger voelen, want als je bijv 50.000 slikt is het binnen 2 maandjes sowieso op peil en voel me nu stukken beter :D

in de zon neem je idd ook vitamine D op, maar zodra je zonnebrand gaat smeren neem je 0,0 vitamine D op, want zonnebrand houd de opname van vitamine D tegen

4. singa

singa Niet meer actief

Ja dat van de zonnebrand had ik al gelezen.
    Ik moet vanmiddag de medicijnen ophalen dus heb nog geen idee wat voor pillen ik krijg. mijn waarde is ook niet echt schrikbarend laag dus misschien krijg ik daarom pillen?

Share This Page