baby huilt veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jongemeid21, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongemeid21

jongemeid21 Niet meer actief

Hoi,
    Ik heb een vraag.
    Mijn dochter is bijna 7 weken en huilt verschikkelijk veel.
    Ik ben al met haar naar de huisarts geweest omdat ik doorgestuurd wil worden naar de kinderarts.
    De huisarts wil dit alleen niet, omdat hij zegt dat hij geen probleem ziet.
    Het zit zo.
    Ze huilt dus verschrikkelijk veel overdag. S nachts gaat het goed, maar ze slaapt dan wel erg onrustig.
    Overdag hoor ik haar voeding vaak omhoog komen, ze spuugt verder niet of bijna niet.
    Ze wil ook veel zuigen, naar mijn idee om de omhoogkomende voeding weg te slikken.
    Ook laat ze erg veel winden en heeft ze vaak last van de hik.
    Ik ben al overgestapt in overleg met het cb op friso comfort en ik dik de voeding in met johannesbroodpitmeel en ik gebruik speciale aventflessen vanwege de lucht.
    Ook ben ik bezig om haar in te bakeren, om de onrust weg te nemen.
    De huisarts zegt dat ik haar overdag maar gewoon weg moet leggen en haar in slaap moet laten huilen.
    Dit wil dus helemaal niet, na anderhalfuur huilt ze gewoon nog. Ze is wel goed op gewicht dat is het dus niet.
    Ik weet niet hoe ik het aan moet pakken, is de huisarts niet verplicht om je door te sturen naar de kinderarts?
    Heb het bedje ook al verhoogd en in de box, maar in het bedje vind ik het eng omdat ze zo onrustig is, zakt ze dan naar beneden, dus dat is ook niets.
    Hopelijk kunnen jullie mij tips,adviezen geven.
    Ik wil graag weten of er sprake is van reflux, een allergie of een huilbaby?
    Liefs.

2. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Sorry, ik kan je niet helpen met wat jouw kleine meid heeft maar heb je al een draagdoek geprobeerd? Dan worden ze snel rustig en het helpt ook tegen de voeding die eventueel omhoog komt... Ze is nog erg jong dus lekker bij mama, ipv alleen in bed. Dat in slaap laten huilen moet ieder natuurlijk voor zich weten maar ik zou het zelf nooit doen. Wat raar dat de HA dat zo zegt!

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Wat je verteld is voor mij een heel herkenbaar verhaal. Eigenlijk alles wat je zegt, was hier precies zo. Ik heb het inderdaad met een draagdoek vol kunnen houden. CB zag hier eigenlijk ook geen probleem, behalve dat ik van friso comfort beter Nutrilon Omneo kon gebruiken, omdat dit minder dik is. Wat raar dat je Comfort moet mengen met johannesbroodpit meel? Dat zit daar toch al in? Juist omdat dit er in zat, kon mijn zoon niet meer poepen? Of heb ik dat verkeerd?

Ik denk dat je echt geduld moet hebben, lekker bij je houden en als je het echt even niet meer trekt, dan leg je haar in bed en ga je zelf even naar beneden (kwartiertje), even tot rust komen. Hou maar in je achterhoofd, dat het alleen maar makkelijker wordt!

Ik vind het trouwens wel raar dat je HA zoiets zegt, misschien kun je het CB eens opbellen?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

hier heeft de osteopaat uitkomst gebracht: Thirza spuugde ook veel op en dat kwam door klemzittende nekwerveltjes. Kijk eens op www.kiss-kinderen.nl of je dingen herkent en zoja, maak dan eens een afspraak met een (geregistreerde) osteopaat, (zie www.osteopathie.nl)
    Dat opspugen kan ook andere oorzaken hebben, maar als je vooralsnog geen doorverwijzing krijgt, zou ik dit eens proberen. Een goeie osteopaat neemt met jou je zwangerschap, bevalling en eerste weken door en kan je dan vertellen wat er wel of niet aan scheelt, (na kort fysiek onderzoek ook).

En verder zou ik nog eens naar je huisarts gaan en hem vertellen dat anderhalf uur achter elkaar huilen echt niet normaal is en dat je niet meer weggaat voordat je die doorverwijzing hebt. Wat een eikel!

5. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    Hoi
    Heel herkenbaar, bij ons begon het huilen rond drie weken bij mijn dochter. Veel bij je tillen in een draagdoek hielp bij ons (gaf onze ha als advies, wat een verschil he. hij zei dat laten huilen helemaal geen zin heeft opdit moment. Behalve bij inbakeren heeft ze een kwartiertje huilen nodig om de slaap te vatten )Wij dikte ook de voeding in en hadden het wiegje verhoogd aan een kant doormiddel van boeken onder de poten. Ook bakeren wij haar in en gaan naar een osteopaat. Heel langzaam gaat het steeds beter en huilt ze veel minder. Kan nu overdag tevreden en even op zichzelf liggen. Vandaag voor het eerst overdag 2,5 uur geslapen zonder haar bij me te dragen!!! Succes
    ps onze dochter is nu ruim 6 weken

6. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    rond 6 weken hadden we hier een piek met huilen, daarna werd het minder (gelukkig!) daarbij ben ik wel gaan inbakeren. ik sprak de arts van het CB ook die haar de eerste keer zag toen ze 1 maand was en zei meteen 'wat is ze nu een lekker rustig kindje' .... ze was erg onrustig ook veel huilen en totaal geen rust over de dag heen. ben inmiddels alweer afgebouwd met inbakeren en ook nu gaat het nog steeds goed.
    het is de moeite waard hoor. en soms laat ik Jill ook wel eens ff huilen en is ze na 10 min nog niet stil breng ik speentje en ga zo door tot ze slaapt. vaak wordt ze binnen 10 min stil en slaapt ze maar soms ook niet. heel wisselend. en oja, ook wij hebben jbpm in de voeding gedaan, werkt goed. ook in draagdoek heb ik haar meegesjouwd. vooral tijdens etenstijd van ons zelf... sliep ze heerlijk in. (werd ook aangeraden door het cb)

7. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Wat een herkenbaar verhaal. Onze zoon huilde vanaf een week of 2-3 ook erg veel. Vooral als we hem weglegde om te slapen.
    Hij spuugde ook, maar leek het vooral in te slikken. Zijn hoofdje hield hij ook in een aparte stand. We zijn naar een osteopaat geweest. Ze voelde dat er spanning op zijn nekje stond. Geen kiss hoor. Want dat lijkt ook wel een beetje een hype te zijn. Door 3 behandelingen zijn de klachten verminderd. Niet helemaal weg. We hebben ook alles omhoog gezet. Een kussen onder zijn matras, in de box een kussen etc. Ook hebben we domperidon voorgeschreven gekregen. Dit helpt tegen misselijkheid. Wat nu precies wel of niet heeft geholpen weet ik niet, omdat we verschillende wegen tegelijk in zijn gegaan, maar het ging wel beter met hem. Inbakeren was bij ons een ramp. Omdat hij zo misselijk was, was inbakeren voor hem niet prettig. Toen we ermee gestopt zijn en hem in een slaapzakje hebben gelegd is het ook beter gegaan. Soms kost het ook gewoon tijd denk ik. Dirk is een temperamentvol manneke en zijn onlusten, laat hij dan ook merken door huilen. Na 3-4 maanden is het beter met hem gegaan. Dirk reageerd nog overal sterk op. Tanden, sprongetje. Dat is zijn karakter denk ik. Wel is hij erg vrolijk geworden en sociaal. Zijn ontwikkeling gaat super.
    Dus echt, het komt goed. heb geduld en maak een afspraak bij een osteopaat. Dat kan nooit geen kwaad.

Gr Karin

8. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Heel herkenbaar,Roos had dit ook en bleek verborgen reflux tezijn ( ze spuugde ook niet maar haar maagzuur kwam omhoog en dat doet natuurlijk veel pijn ) wij zijn bij de kinderarts geweest en zij heeft even aan de zantac en motillium gezeten en ben overgegaan op de frisocomfort,en ben 2x bij een osteopaat geweest en sinds dien gaat het een stuk beter.
    Als je het echt niet vertrouwd zou ik echt tegen je huisarts zeggen dat je naar een kinderarts wil!!!

Succes

9. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Ik leef met je mee, weet precies hoe je je voelt.
    Mijn dochter is nu 8 weken oud en huilt nu sinds een week minder. Maar zij heeft ontzettend veel gehuild, nou zeg maar gekrijst.
    Gelukkig neemt de huisarts ons wel heel serieus. We moeten elke week op controle komen.
    Wij hebben het volgende gedaan:
    - ik geef borstvoeding en heb mijn voeding aangepast om te kijken of het een allergie is.
    - we zijn gaan inbakeren met de pacco inbakerdoek (vanaf de eerste keer echt een succes, ik wilde er niet aan beginnen, maar nu ben ik super blij dat ik het wel ben gaan doen)
    - we zijn naar de osteopaat gegaan (mijn dochter had ook een voorkeurshouding, bij de osteopaat bleek er een zenuw in haar nekje klem te zitten. Na 1 keer, zien we al resultaat.
    - ook wij hebben het bedje verhoogd bij het hoofdeinde.

Mijn dochter had precies dezelfde klachten als jouw baby. Spugen, omhoog komen, doorslikken, hikken. Daarbij ook heel onrustig, veel huilen en huiduitslag. De dokter denkt nu dat ze reflux heeft, maar ook wij worden nog niet doorverwezen naar een kinderarts. Ik ga dat nu gewoon dinsdag op het consultatiebureau vragen, want volgens mij mogen zij ook doorverwijzen.

Misschien nemen ze jou op het consultatiebureau wel serieus. Een huilbaby is echt erg, je voelt je machteloos en onzeker en het is ontzettend zielig om je baby zo verdrietig te zien. Dat houd je zelf geen weken vol.

Groetjes Tante29

10. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Lieve Meid,

Die onzekerheid, ik leef met je mee. Je wilt dat je kind zich lekker voelt en daar heb je alles voor over. Je moet bij de huisarts aangeven dat je sowieso naar een kinderarts wilt. Als ze geen verwijzing willen geven, maak je zelf een afspraak met de kinderarts, dat beslis je nog altijd zelf.

Ik was er ook van overtuigd dat onze zoon verborgen reflux had. Mijn huisarts bleef maar volhouden dat dat niet zo was. Vertrouw op je moedergevoel, want ik ben toch naar de kinderarts gegaan (huisarts deed niet moeilijk trouwens over een doorverwijzing, je moet gewoon heel duidelijk zeggen dat je dat hoe dan ook wilt), de kinderarts wist niet zeker of onze zoon verborgen reflux had, maar ik kreeg proefmedicijnen mee en dat hielp heel goed bij mijn zoontje. Hij heeft ongeveer 3 maanden medicijnen gehad: Zantac en Motilium. Daarna ging het veel beter en kon ik afbouwen.

Dus poot stijfhouden, vertrouw op je moedergevoel, want met het gebruik van die medicijnen bij reflux krijgen veel ouders een heel ander kind terug!

Sterkte meis, hou je ons op de hoogte?

Liefs,
    AA

Deel Deze Pagina