droge schrale huid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlaflip, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

zo zat ik ook zal met water alleen voldoende zijn? ze worden ook nog niet echt vies natuurlijk.
    De zal werkt zeker. het word al een stuk minder. op haar gezicht zijn de droge plekken bijna weg. Ik hoop dat het zo blijft. en met de vaseline gewoon blijven bijhouden als ze droge plekjes heeft.

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    @ Ellen, Je kan inderdaad nog wassen met iets anders als ze in bad gaat hoor. Doen we hier ook, want vind de balneum niet lekker ruiken. Ik was Milan eerst altijd nog met doucheolie van louise widmer en dan doe ik pas de balneum in bad.
    Als ze geen schilfertjes op haar hoodhuidje krijgt, kun je de shampoo gewoon gebruiken, lijkt mij.
    Naast neutral zullen er ook wel goedkopere producten te krijgen zijn zonder parfum.

Gewone vaseline, die uit potjes, zijn niet zo goed voor de huid, sluit namelijk de huid af. Die wat je bij de arts krijgt heeft een andere samenstelling.

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Heeft de arts jouw smeerinstruchtie gegeven aan gezien het om hormoonzalf gaat? Hoe vaak smeer je?
    Ik kreeg de zalf bijna niet mee en dat terwijl het echt nodig was en ze deed er heel paniekerig over. Echt goede smeerinstructie hebben we niet gehad. We moesten een dag of 5 smeren en dan stoppen. Navraag elders en speurwerk op internet heeft opgeleverd dat je dus niet zomaar moet stoppen maar moet afbouwen. Hoe doe jij dit?

4. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Mijn zoontje heeft ook een schraal huidje, vooral op zijn bovenbeentjes en bovenarmpjes. Allemaal dure badolies gekocht, niets hielp. Laatst bij de Emte (Jumbo heeft het ook) badolie van Bumblies meegenomen (voor een goede euro). Jeetje die is vettig! Na twee badjes is mijn zoontje er helemaal vanaf.

5. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    antje, wat sneu van je zoontje trouwens. hoe gaat het nu met zijn jeuk?

ellen, ik was haar haren wel gewoon en als ik haar vies vind gebruik ik wel babyzeep, maar over het algemeen vind ik dat ze prima schoon wordt zonder.
    en bij afdrogen deppen he, dan veeg je de olie er niet weer vanaf.
    fijn dat de zalf helpt!

6. Ellen291982

bedoel je deze hydrocortison zalf ? die moeten we 2x per dag op haar buik/rug/benen/armen smeren (waar de droge plekjes zitten) en 1x per dag op haar gezicht. na een weekje stoppen en dan die vaselinecreme die we hebben meegekregen smeren en zo bijhouden. de zalf werkt wel heel goed. ik moet nu best zoeken naar de droge plekjes. Ik hoop dat het zo blijft. Ik weet verder niks van afbouwen. zo hebben ze het me uitgelegd eigenlijk. Misschien kan je het een andere arts vragen? hier kwamen ze zelf met de zalf.

@antje77 oke ik dacht dat het gewoon vaseline was, niet dus. Dan ben ik wel blij dat ik deze heb meegekregen.
    Ik ga eens kijken in de winkel naar een goedkopere wasgel zonder parfum. Ja emma word nietecht vies dus ik was haar nu alleen met water.
    Ik vond het jammer dat balneum niet schuimt haha. ze had met die van de etos een heel schuimbad met maar een klein scheutje erin.

7. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ja die bedoel ik inderdaad.Mijn meisje heeft het vooral in haar gezicht. Ik smeer daar 1x per dag en heel soms 2x maar dat is meer uitzondering dan regel. Hebben ze jou gezegd waarom dit maar 1x mag?

8. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    De vernix serie van Zwitsal werkte hier heel goed (=hypoallergeen)

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    @ Lauwie, momenteel gaat het heel goed met het huidje van Milan. Zo ook met de jeuk. Alleen tijdens de verzorging krabt hij alleen nog wat aan buikje en beentje en als hij moe is op zijn hoofdje. Dermatoloog had ons speciale pakjes voorgeschreven, alleen hebben we die nog altijd niet ontvangen. Maar zoals het nu met zijn huidje gaat hebben we ze niet eens nodig. De balneum heeft hier echt wonderen verricht ( dat hadden we maanden eerder moeten hebben) en smeren doen wij hier alleen nog maar met vaseline-lanette zalf.

@ Chantal, hier was de smeerinstructie 5 dagen smeren en dan 2 niet. De hormoonzalf wat wij hebben is een klasse 2 variant, een iets sterkere dan de hydrocortisen. De beste smeerinstructie is 4 à 5 dagen smeren en dan 3 à 4 dagen stoppen met smeren. Bij langdurig gebruik is het verstandig te wisselen van merk.
    Hier gebruiken we de hormoonzalf alleen als hij vurige eczeemplekken heeft en dat is dan na 1 à 2 dagen smeren weer weg.

10. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    #50 chantal29, 24 feb 2010
    Laatst bewerkt: 24 feb 2010
    Na die 2 dagen smeer je dan weer indien nodig? Wij hebben triamcinolon volgens mij ook klasse 2 (althans volgens internet). Waarom moet je wisselen van merk? Onze meid heeft zelf geen last ze krabt niet gelukkig. Ze heeft het ook alleen in gezicht en dan met name ronde haar mond/kin en twee plekken op beide bovenarmen. Heel heel af en toe in 1 knieholte maar dat gaat meestal vanzelf weg. Verder is haar huid zacht, ik heb met de balneum in mijn handen gestaan maar omdat haar huid verder zacht is niet gekocht. Nu twijfel ik toch wel weer. We hebben de zalf gekregen toen een plek in haar gezicht maar bleef uitbreiden zie foto in mijn topic (toen was het niet eens op zijn ergst)

http://www.zwangerschapspagina.nl/verzorging-veiligheid/178240-smetplek-gezicht-2.html

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    @ Chantal, triamcinolon is inderdaad de klasse 2. Die hebben wij ook en dan de zalf variant. Ik smeer echt alleen als hij vurige plekjes heeft en stop zodra de plekjes weg zijn. Zijn eczeem is momenteel goed onder controle. Komt eigenlijk alleen tot uiting als hij iets gegeten heeft waar hij overgevoelig op reageert.
    Hier een hele goede site mbt eczeem : www.kindereczeem.nl
    Daar heb ik toen goede informatie over hormoonzalven gevonden.

Die plek op de foto lijkt op de plekken wat Milan had toen het nog niet zo erg was. Ik zal eens kijken of ik een foto van Milan kan plaatsen. Heb ergens wel een foto waar de plekken zichtbaar op zijn.

12. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Hier een wat duidelijkere. Hier was het echt het toppunt toen.

13. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Als ik deze foto zie dan schaam ik me eigenlijk dat ik me druk maak over een enkel rood plekje in het gezicht van mijn dochter. Heeft je zoontje hier niet ontzettend veel last van?

14. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Hij had er veel last van. Het jeukte gigantisch en hij krabde zich veel, daardoor ging het ontsteken en bleef het in stand. Toen wij de klasse 2 variant kregen kwam zijn huidje tot rust. Nu is zijn gezichtje weer lekker gaaf met af en toe eens een mini plekje. Hopelijk krijgt hij ook nooit meer zo'n plekken als op de foto's.

15. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Dit heeft mijn dochtertje gelukkig nooit gehad. Ik heb de ellende van eczeem van dichtbij mee gemaakt dat gun je geen enkel kindje.
    Onze dochter heeft ook van die ienie mienie plekjes in haar gezicht. Ik heb zelf ook het idee dat het aangewakkerd word door haar gekwijl. Laatst had ze een klein plekje op haar wang dat gaat ook weer vanzelf weg. Alleen rond haar mond/kin zijn ze wat hardnekkiger.

16. Ellen291982

nee, maar ik denk omdat het gezichtje nog wat gevoeliger is als de rest van het lichaam dat zou mijn gok zijn. Hoelang gebruik je het al dan? want als het niet helpt zou ik gewoon naar de ha gaan. Als het bij Emma weer terugkomt dan gaan wij ook naar de ha.

@antje wat sneu dat hij zo'n last had en dat het zo jeukte. ben heel blij dat het niet jeukt bij emma.

17. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    @Ellen29182, het gaat er wel mee weg maar komt terug. En ik vind het te weinig om naar een dermatoloog mee te gaan ik denk eerlijk gezegd dat we daar een beetje voor paal staan met die paar plekjes.

@Antje77, smeerde jij klasse 2 ook in het gezicht. Op de site die je me hebt doorgegeven staat nl. dit niet in het gezicht te gebruiken.

18. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    @ Chantal, wij smeren die in het gezicht ja. De arts heeft die toen ook daarvoor voorgeschreven omdat klasse 1 niet hielp. Heb jij direct klasse 2 gekregen of ook eerst 1 gehad?
    Kan goed zijn dat het kwijlen het in stand houd. Hopen dat ze maar gauw minder gaat kwijlen hè.

19. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ja wij hebben meteen klasse 2 gekregen en dat van een dokter die het eerst helemaal niet wilde geven :( We vertrouwen er dan maar op dat ze wel weet wat ze doet.
    Ik denk het zelf van wel. Je ziet het precies langs de randen van de speen en dat terwijl ze die niet veel heeft. En volgens mij is ze weer met tanden bezig.

20. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    @Antje77. Er wordt uitgegaan van een dag of 5 smeren en dan 3 tot 4 stopdagen. Misschien stomme vraag. Is dat 5 dagen per eczeemplek zeg maar of in totaal. Want soms is de ene plek weg steekt de andere de kop weer op.

Deel Deze Pagina