droge schrale huid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlaflip, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat vervelend dat het terugkomt zeg. maar wat zegt de huisarts dan? Als het steeds terugkomt zou ik toch dat er beter naar gekeken word. en als ze dan naar een dermatoloog zou moeten dan moet dat maar. (weet niet hoe erg het is bij je dochter?) die is er natuurlijk voor erge en minder erge huisproblemen. Ik hoop dat het voor ons niet zover hoeft e komen. ziet er nu goed uit. ik weet ook niet hoeveel last je dochter er van heeft? zijn het gewone droge plekjes of echt eczeem?

2. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Aan de huisarts hebben we niet zoveel en ook de KA van het consulatiebureau zegt dat het een soort :( van eczeem is maar niks om ons ongerust over te maken. Vooral omdat het rond haar mondje zit wordt er vanuit gegaan dat het ook door het kwijlen aangewakkerd wordt. Op zich kan ik me er ook wel iets bij voorstellen aangezien die huid om haar mond nooit echt rust krijgt zeg maar. Mijn dochter heeft er totaal geen last van mama heeft er meer last van haha.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    #63 Antje77, 24 feb 2010
    Laatst bewerkt: 24 feb 2010
    @ Chantal, goede vraag. Dat weet ik eigenlijk ook niet. Ik zou zeggen volledige stopdagen om de huid te laten rusten.

Wij hebben hier een tijd een homeopatische zalf gebruikt bij Milan. Hier deed hij het goed op (muv zijn gezicht, want daar was het ook wel extreem). Misschien is die zalf ook wel een optie voor jouw dochtertje. De zalf heet cardiflor en is van vsm. Als je arts het als recept uit schrijft, krijg je hem vergoed (althans bij onze verzekering)

4. Ellen291982

hahaha ja je ziet het natuurlijk elke dag. gelukkig dat ze er zelf geen last van heeft. Hoop ik niet dat het later erger word, of kan dat niet?

5. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    antje, wat ziet het er zielig uit voor je zoontje. gelukkig is dat weer over.
    ik heb mijn dochter 1x ingesmeerd met lanette creme en de dag daarna had ze rode blaasjes op haar rug boven haar billen. ik kan me aan de ene kant niet voorstellen dat het van de lanette creme kwam, maar ik ben er toch mee gestopt. (en de balneum werkt goed genoeg). weet jij of je allergisch kan reageren op lanette? op vaseline reageert ze niet.

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij hebben van de apotheek olie voor in bad. Deze lijkt eerst niet op te lossen, maar er komt toch een olielaagje op de huid. Werkte bij Evy goed.

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    @ Lauwie, in die zalven zit sorbinezuur (conserveringsmiddel) en daar kan men overgevoelig voor zijn. Het kan dus inderdaad. Ik zou de zalf nog eens op een klein stukje huid testen en kijken of er weer zo'n uitslag ontstaat. Dan weet je tenminste zeker of het daarvan komt.

Wij zijn ook blij dat het over is. Alleen is bijvoeding hier wel lastig. Want als Milan iets krijgt waar hij overgevoelig op reageert, uit zich dat direct via zijn huid.
    Vanavond bij het badderen zag ik weer 2 plekken op zijn rug en een beetje bij zijn voorhoofd. Gister roosvice nog eens geprobeerd en daar is het van, zit namelijk appel in en daar kan hij niet tegen. Had gehoopt dat als het ergens in verwerkt is hij niet zou reageren, maar helaas.

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    antje, het arme ventje ook nog allergisch dus. had nog nooit van appel allergie gehoord tot een collega vertelde dat hij dat heeft. kan milan daar nog over heen groeien zoals koemelk allergie? of is dat blijvend? en waar is hij tot nu toe allemaal allergisch voor?

ik had haar rug, buik, armen en benen toen helemaal ingesmeerd met lanette. niet vanwege uitslag, maar omdat ze haar huid open krabte van de jeuk omdat het zo droog was. ze kreeg toen alleen op die plek die blaasjes. als het overgevoeligheid was geweest, zou het dan niet overal waar ik haar ingesmeerd had geweest zijn?

bovendien heeft ze nu ook rare uitslag op haar knieen en bij haar polsen. het voelt ruw, maar ze krabt er niet aan. toen we in het zwembad gingen zwemmen werden de bultjes ineens heel rood, maar dat trok ook weer weg. zou ik daarmee naar de huisarts moeten?
    wel vervelend als hun huid zo overgevoelig is!

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik denk dat je dan wel overal die uitslag had moeten hebben. Maar je kunt het altijd nog eens uit proberen.

In water worden droge plekjes, maar ook eczeem plekken altijd veel zichtbaarder. Ik zou gewoon afwachten of de uitslag weg gaat. Zo niet, dan zou ik er eens mee naar de huisarts gaan.

Milan heeft sowieso koemelkallergie. Daarnaast reageert hij slecht op appel. Peren reageert hij op bepaalde soorten wel en andere soorten weer niet. Tomaat reageert hij op (mag hij ook nog helemaal niet hebben, maar heeft eens een potje voeding gehad waar het in zat, had papa niet opgelet) Doordat appel en tomaat niet kan, kan hij ook geen diksap of roosvice, want er zit overal wel 1 van die 2 in.
    Ik heb hem eens een slokje sinaasappelsap gegeven (wat hij ook nog niet mag hebben, had er niet bij stil gestaan dat het onder citrusvrucht valt:() en daar reageerde hij ook niet goed op.
    Courgette kreeg hij uitslag van, maar is nog twijfel geval, die moeten we nog eens opnieuw uit proberen.
    En veel dingen mag hij nog niet hebben omdat ze sterk allergeen zijn. Dat mag pas na 1 of zelfs 2 jaar gegeven worden.

We hopen dat hij erover heen groeit.

10. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    #70 chantal29, 25 feb 2010
    Laatst bewerkt: 25 feb 2010
    Kan ik altijd proberen want eeuwig hormoonzalf smeren zet ook geen zoden aan de dijk en is ook niet goed. We hebben de Lipikar Baume die is heel goed maar laat niet de eczeem verdwijnen. Het is wel een super onderhoudszalf. Laat de cardiflor de eczeem wel verdwijnen (mits de eczeem niet te erg is natuurlijk)?
    Welke cardiflor had jij, de creme, emulsie, zalf of de Forte?

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Wij hadden de zalf variant. Hier hielp het wel goed bij het eczeem op zijn lichaampje. De plekken in zijn gezicht kregen we er niet mee weg. Ikzelf gebruik liever de cardiflor dan de hormoonzalf. Maar omdat we pas naar de dermatoloog zijn geweest en de 5e terug moeten, gebruik ik nu even alleen de zalfjes wat zij uitgeschreven heeft. Anders kan ik niet juist oordelen. De dermatoloog had het trouwens niet op de zalfjes van vsm. Maar veel artsen hebben niks met homeopathie.

12. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Toen waren de plekken al zo als op de foto? Waarom vond de dermatoloog het niks dan?

13. Ellen291982

ja dat is jammer want ik geloof echt dat homeopatische middelen heel goed kunnen werken.

14. Ellen291982

is het al beter geworden met het huidje?

15. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik twijfel nu of ik Cardiflor of de Cardiflor Forte moet nemen

16. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hoi hoi,

Hier werd eerder gesproken over het wondermiddel Lipikar Baume van La Roche, maar dat is nergens te krijgen, tenminste heb het bij de apotheek, en Kruidvat gevraagd en die hebben het niet. Heeft iemand het nog ergens anders gezien?

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    @ Chantal, ik zal voor de cardiflor zalf gaan. De forte hebben wij ook, maar ik vind de zalf echt fijner, is ook vetter. De forte is wel veel fijner uit te smeren.

Wat de dermatoloog zei over die zalfjes: liever niet gebruiken want er zitten bestandsdelen in waar ze op den duur allergie tegen kunnen ontwikkelen. Ik let altijd heel erg op lichaamstaal bij mensen en mij was aan haar houding en reactie duidelijk dat ze het niet op homeopathische middelen of alternatieve circuit heeft.

We hebben ook de rubinsan van de vsm. Dit is weer tegen droge en schilferige huid. Hier werd zijn huidje toen wel zachter van, maar niet zoals het moet zijn. Maar misschien in combinatie met de baleum olie wel.

@ Birdie, de lipikar is niet in alle apotheeks te verkrijgen. Als je naar de sita van la roche gaat kun je kijken waar de verkooppunten in jouw buurt zijn.

18. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    @Antje, ik ga even proberen de Lipikar anders te smeren. Ik smeer 'm soms wel 4x per dag maar ik ben erachter dat de huid helemaal geen tijd krijgt om zijn werk te doen zeg maar. Dus constant smeren zal ook niet goed zijn. Anders toch de cardiflor maar eens proberen ik wil gewoon af van de hormoonzalf als het even kan. Merk je wel verschil qua werking tussen de forte en de gewone?

@Birdie, op de site van La Roche vind je alle verkooppunten. Of via internet maar dan is ie door de verzendkosten vaak een stuk duurder.

19. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    @ Chantal, je moet de huid inderdaad ook soms rust geven. Hier smeer ik momenteel maar 1 keer per dag,
    Ik vond de forte niet zo goed zijn werk doen, maar toen ik die gebruikte was in de tijd dat Milan extreme jeuk had. Bij de forte had ik het idee dat het uitdroogde. De zalf hield het vet.

20. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Geduld is niet zo mijn sterkste kant (behalve met de kleine dan) dus soms wat enthousiast met smeren. Maar ik probeer het nu gewoon beetje vet te houden met cetomacrogol en 's avonds voor het slapen gaan wat Lipikar erin eens kijken wat dat doet.
    Momenteel is het voor haar doen best erg tov de foto's van jouw kleine mannetje stelt het niet veel voor. Ze heeft veel rode pukkeltjes en hier en daar een rood plekje in het gezicht. Maar ze is alweer bezig met tanden dus de hele dag een nat gezicht van het kwijlen, dat helpt er ook niet echt aan mee natuurlijk.

Deel Deze Pagina