Sanne slaapt overdag vaak slecht in haar wiegje (s nachts is het geen probleem) en ze zit graag in haar wipstoeltje. Nou vraag ik me alleen af hoelang ze daar in mogen zitten. Ze is 6.5 week
geen idee, mijn wipstoel heeft ook een slaapstand dus daar doe ik hem op als ze in slaap valt of ik haal haar eruit en leg haar in de box. Soms zit ze wel een uur in de wipstoel hoor, emma vind dat ook geweldig.
Ik heb een wipstoel van Fisherprice. Er zit geen slaapstand op, maar echt zitten doet ze er ook niet in. Ze ligt meer
ik heb een wipstoel van baby bjorn. De ligstand is ook niet helemaal plat hoor maar in het boekje stond dat dat de slaapstand was dus daar ga ik maar van uit.
in de maxi cosi mogen ze 3 uur met een lange rit. Ik ben vandaag ook naar duitsland gereden en emma heeft er toen ook 3 uur in gezeten. Normaal zit ze er hooguit een half uurtje in.
Kindjes moeten zoveel mogelijk plat liggen. Anders kunnen de spieren verkeerd ontwikkelen. En een wipstoel kan vaak niet helemaal plat. Vandaar dat ook wel gezegd wordt dat ze maximaal 2 uur in de wipstoel EN de maxicosi, en alle andere "kromme stoelen" mogen zitten!
hmmm dat wordt dan lastig want emma houdt niet van platliggen. ze wil alles zien, ze is alleen tevreden als ze of in de wipstoel of op mijn schoot mag. En dan niet liggend op schoot want dan gaat ze heel hard huilen.
Debby, op haar buik? Mijn zoontje lag ook veel op zijn buik (op de bank/in de box/op een vloerkleed). Kon zo prima de wereld inkijken.
nee helaas, haar buik vind ze ook helemaal vreselijk! Dat houdt ze 5 minuten vol en dan begint ze heel hard te huilen. Ze kan ook haar hoofdje nog niet goed omhoog houden...
Jelmer ligt elke dag na elke fles ongeveer een half uurtje in zijn wipstoel. Soms staat hij wat rechterop, zodat hij tv kan kijken Hij vindt het heel leuk! Maar hij is ook al vrij sterk in zijn nek en rug, dus ik denk dat het geen kwaad kan.
ik ga toch over 2 weken proberen om een eind verder weg te gaan met de kleine in de maxi cosi..het is ong 1,5 uur heen en 1,5 uur terug als alles mee zit en het rustig is op de weg.. mijn oma is namelijk ernstig ziek en zou het leuk vinden als ze haar achterkleinkind nog kan zien maar zou het echt schadelijk zijn aangezien mijn zoontje nog niet zo oud is? in zn wipstoeltje zit hij ongeveer een half uurtje per dag
Mijn zoontje sliep in het begin alleen maar op mijn borst, naast mij in bed, op mijn arm, in de draagdoek etc. Daarna viel hij af en toe in slaap in zijn wippertje. Ik heb hem echt niet wakker gemaakt, omdat ik wel blij was even losse armen te hebben (deed het/doe het met alle liefde, daar neit van). De mijne kan overigens wel helemaal plat. Maar wat ik mij nu afvraag, mijn zoontje is ong. rond de 11 kilo en de meeste wippertjes gaan maar tot 9 kilo. Zijn er ook wippertjes met een hoger max. aantal kilo's?
Je kindje mag af en toe best eens wat langer in de wipstoel of in de maxi cosi hoor. Als je het maar niet elke dag doet en als je je kindje ook maar regelmatig plat neerlegt.