spatader op niet zo'n aangename plek

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by ladyangelinaM, Sep 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ladyangelinaM

ladyangelinaM Actief lid

Apr 10, 2008
    255
    0
    0
    huismama
    Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik het tegen het einde van de zwangerschap maar nu heb ik het al sinds week 14.

Een spatader op de linkerschaamlip. Buiten dat het flink opgezet is, is het ook een hele pijnlijk en vervelend gevoel.Heel drukkend....

Hoe komt het dat ik die ader daar heb ( het is mijn vierde kindje bij de eerste 2 zwschappen had ik het niet) en wat kan ik er tegen doen om de komende 25 weken aangenamer door te komen?

Alvast bedankt voor de reactie.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

Helaas kunnen spataderen inderdaad ook daar voorkomen! Het word vaak veroorzaakt door de zwangerschap en word elke zwangerschap erger! Het is zowiezo verstandig dit de volgende keer bij je verloskundige te melden en evt te laten zien. het kan voor d ebevalling van belang zijn. Wat je kan doen om het te ontlasten is een stevig ondersteunend broekje aan tedoen. Eventueel een maandverband erin om tegen druk te geven.
    Indien dit niet helpt ben ik bang dat je toch een steunpanty (steunkous alleen dan helemaal van teen to navel,als een panty) moet laten aanmeten.

Imke

3. ladyangelinaM

ladyangelinaM Actief lid

Apr 10, 2008
    255
    0
    0
    huismama
    Hoi Immie,

Bedankt voor je reactie en de tip. Ik ga zeker proberen of het werkt. MIjn volgende afspraak bij de vk is pas 1 oktober dan zal ik het voorleggen.

Ben benieuwd wat ze ervan zeggen betreffende de bevalling.

Share This Page