Wie heeft er nog meer migraine alleen als je zwanger bent??? Bij mn 1e is migraine begonnen toen ik ongv 32 wkn zwanger was... 2/3 x pw Na bevalling nooit meer! Nu weer zwanger en sind t begin weer migraine! Vandaag voor de 3e x sinds ik zwanger ben (Nu 22 wkn zwanger) Iemand die ervaringen / tips wilt delen? Liefs F
ik heb ook ontzettende hoofdpijn en migraine.. gek word je dr af en toe van, zeker omdat je alleen maar paracetamol mag nemen.. ik heb hier toevallig vanmiddag een afspraak voor staan bij de huisarts op aanraden van de verloskundige.. ben benieuwd, maar vrees dat hij ook niet veel kan doen..
Ik heb binnenkort afspraak bij neuroloog hiervoor.. Huisarts gooit t op paniekaanvallen?! Hoop dat ik t niet zo vaak krijg als bij mn 1e zwangerschap. Heb jij t op bepaalde momenten? Of als je iets veel eet?
Ik heb veel migraine tijdens de zwangerschap, meer dan buiten de zwangerschap (maar ook dan wel aanvallen). Val dus niet in de groep "alleen migraine tijdens zwangerschap". Je hebt echter wel medicijnen die je mag gebruiken! Uiteraard liever niet, maar ik gebruik ze wel. Anders is het niet te doen. Dus er is meer dan paracetamol!
Ik merk dat de migraine bij mij gepaard gaat met spanning in mijn onderbuik. Dus vooral als ik last van mijn darmen heb, door bepaald eten of weinig drinken. Zolang ik goed uitgerust ben, regelmatig eet EN genoeg drink, is het bij mij minder vaak. Spanning ontstaat bij mij ook wel door piekeren. Heel veel sterkte en ik hoop dat je er deze zwangerschap toch minder last van zult hebben.
Ik kan er geen touw aan vastknopen.. Meestal heb ik de aanvallen op m'n vrije dagen/avonden. Maar laatst was het weer op een werkdag.. Bij jou een lijn in te trekken? Alleen is het bij mij nu zo dat de "gewone" hoofdpijn echt gewoon dagelijks is.. Vandaar dat ik naar de huisarts ga.. Ik wordt er soms echt knetter van en heb zelfs laten vallen dat ik niet weet hoe ik dit nog 20 weken ga volhouden.. Enne paniekaanvallen? Vreemd.. Is daar een aanleiding voor? Ik hoop dat de neuroloog wat voor je kan betekenen, maar wat ik vaak hoor is dat er toch gezegd word: het kan nou eenmaal bij de zwangerschap horen.. Helaas :x
Dames wat ontzettend rot voor jullie Ik ben al 10 jaar migraine patiënt en sinds n een aantal jaar heb ik sumatriptan injecties Deze werken zeer effectief, maar t blijft terug komen. M'n zwangerschap heeft juist n postitieve uitwerking op m'n aantal aanvallen. Waar ik t voorheen elke week of een in de twee weken had heb ik t nu maar een aantal x gehad. Met name in t eerste semester en de laatste x ergens in september. Vorige week had ik van vrijdag tot dinsdag af en aan weer hoofdpijn Ik heb in m'n zwangerschap regelmatig contact met m'n neuroloog in Amsterdam (woon zelf in Zeeland) En er is idd n medicijn wat bij extreme aanvallen ook in de zwangerschap gebruikt mag worden Sumatriptan injecties... Naar dit medicijn is veel onderzoek gedaan in relatie tot zwangerschap En er zijn geen verhoogde risico's gevonden op afwijkingen ed J mag dit middel uiteraard alleen gebruiken op recept.. Nu is t zo dat de resultaten van de onderzoeken nog maar weinig bekend is bij artsen. Hier in Zeeland kijken ze me ook scheef aan als ik vertel dat ik t mag gebruiken. Maar steeds meer is nu ook internet (gepubliceerde onderzoeksresultaten) terug te vinden dat sumatriptan een van de weinige triptanen is die veilig te gebruiken is in de zwangerschap. Iboprufen mag bijv al niet, diclofenac ook absoluut niet Dus t klopt er maar echt bijna niets en Paracetemol helpt gewoon vaak niet. Bij mij iig niet! Nu is t wel zo dat j sumatriptan ook met mate moet gebruiken Hopelijk hebben julie ook niet zo vaak n aanval? Zodra j t inneemt ben j er in iig heel snel van af en ik heb soms een tweede injectie nodig na 12 u maar dan is t ook zo weer over. Als jullie meer willen weten over de neuroloog in kwestie kunnen jullie me een pb sturen Zij gaf nl ook aan dat zij t wel eens vaker voorschrijft aan mensen die juist pas in hun zwangerschap migraine ontwikkelen. Zie punt 6 bijlage foto
Dames, ik moet zo naar het ziekenhuis. Mn bovendruk van mn bloeddruk is in 3 weken gestegen van 135 naar 160 en had eiwitten in mn urine..
Nou ben gelukkgig weer thuis. Mijn bloeddruk vliegt alle kanten op heb kwa bovendruk tussen de 140/170 gezien, en kwa onderdruk tussen de 90/130. En heb inderdaad wat eiwit in urine, ze mogen het nog geen zwangerrschapsvergiftiging noemen omdat m'n bloeddruk niet constant hoog is. Ik moet nu overgeheveld worden van de verloskundige naar de gynaecoloog, en moet het heel rustig aan doen. Gelukkig een meegaande leidinggevende, ik mag deze week thuis blijven om bij te komen en dan volgende week kom ik op AT basis naar het werk toe.. Dus dames goed in de gaten houden als je hoofdpijn heb!
Dit had ik ook tussen week 14 en 20, echt gek was dat want ik heb bijna in mijn leven nog nooit migraine. Toen kreeg ik zwangerschapsmassage, ik had ook last van mijnboven rug en toen verdween de hoofdpijn. Ik weet niet of dit te maken heeft met de rugpijn maar de masseuse zei dat de spieren die vast zaten kon de oorzaak zijn. Nu heb ik hoofdpijn alleen als ik heel erg moe ben. Dus goed uitrusten, misschien helpt dat.
Ik kan me hier ook aansluiten, heb ook last van heel erg veel hoofdpijn! Het is begonnen rond week 15, eerste trimesten juist helemaal geen hoofdpijn. Ik sta ermee op en ga ermee naar bed, het gaat geen dag meer weg! Ben er ondertussen aangewend dat ik er maar mee moet leven dan maar, tis voor een goed doel tenslotte. Ook heb ik hierbij hevige aanvallen, dan kan ik ook niet meer normaal functioneren en neem ik wel gewoon paracetamol, anders niet te doen. Dit ook besproken met verloskundige, mijn bloeddruk is al weken precies hetzelfde 120/60 dus daar ligt het niet aan, ook mn bloed was allemaal goed. Zij denkt dat het toch door de hormoonschommelingen komt en dat ik wat meer rust moet nemen.
Hier helaas ook, sinds twee weken..met enorme aanvallen. Ik slik nu 4 gram (maximaal dat mag) paracetamol per dag..en moet nog 5 weken tot de bevalling. Hiervoor nog nooit migraines gehad! Komt dus echt door de zwangerschap/hormonen.