Pijn ribben begin zwangerschap

Discussion in 'Gezondheid' started by Poppy1987, Dec 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

Jan 5, 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Hallo,

Ik ben nu ongeveer 10 weken zwanger en sinds deze week last van mijn onderrug maar ook van mijn ribben en dat kan ik niet verklaren.
    Het stuk ribben onder je borsten en bij het borstbeen en bovenbuik doet het zeer. Echt zeer, voel het constant als het er eenmaal is. In de ochtend is er nog niets aan de hand maar hoe drukker ik doe hoe sneller ik last krijg.
    Het voelt als spierpijn en een beurs gevoel. Lachen doet ook zeer en plotselinge bewegingen al helemaal. Maar ook als ik stillig of zit voel ik het constant.

Weet iemand wat het kan zijn en of het kwaad kan?

2. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Ik had het rond dat termijn ook. Ook pijn aan de zijkant van mijn buik. Ik had ook blaasontsteking dus ik dacht dat het daardoor misschien kwam

Nu is het bij mij wel over. Ik heb eigenlijk geen idee wat het is. Voelt benauwend he?

3. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Ik zou als het erger word of je word er echt beroerd van wel even de huisartsen post bellen. Veel en langdurig pijn is niet goed!

4. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

Jan 5, 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Dank je wel voor je reactie. Bij een blaasontsteking heb je inderdaad pijn in je zij, echter heb ik dat niet omdat het onder mijn borsten in het laatste stuk van de ribben zit.
    Heb wel even me urine bekeken maar dat is nirt troebel.

Morgen hebben we een echo bij de verloskundige, dus dan ga ik het direct vragen.

Moet wel zeggen, ik heb vandaag alleen maar op de bank gelegen en nog geen echte pijn in mijn ribben maar wel in mijn rug. Misschien toch meer rust nemen dan...

5. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Is misschien iets van costochondritis/Tietze. Ik had het bij de eerste vanaf 22 weken en bij de tweede al rond jouw termijn. Volgens mij is dat de invloed van hormonen. Heel veel vrouwen denken dat het later in de zwangerschap van het schoppen komt maar dat is niet zo. Neem je al paracetamol? Dat hielp bij mij wel iets.

Share This Page