Drogehuid tips!

Discussie in 'Verzorging' gestart door khloe877, 29 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Hooi mama's

    Onze dochter van 5maanden heeft sins kort droge huid.
    Heb nu neutral wasgel en olie om in te smeren. (Bij ons in dorp als eenige verkrijgbaar)
    Gebruik het nu 4 dagen en word al iets rustiger.

    Nu was ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

    Xxx
     
  2. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Mijn eerste had ook een erg droge huid. Hem deed ik op een gegeven moment maar 1x per week in bad. Dat hielp een hoop. Andere dagen met een washandje kop en kont zeg maar:roflmao:.
    Olie enz hielp ook niet echt want was hij weer gevoelig voor.
    Na een jaar pas vaker dan was hij ook sneller viezer van bijv het buitenspelen.

    Voor mijzelf heb ik een poos cetomacrogol gehad dit is gewoon te koop bij Kruidvat.
    Geen idee of je dat al bij kleintjes kan smeren.
     
    khloe877 vindt dit leuk.
  3. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Zoals hierboven al word genoemd.
    Cetomacrogolcreme 20% vaseline
    Mag je zo vaak smeren als je wilt! wel de 20 % versie.
    Kost geen drol werkt perfect!
    Ik wissel af met Naif nurturing creme en Inoli intensief vettende creme.

    Baby olie voed de huid niet maar sluit af. Dat kan bijna niet intrekken dus zou ik niet aanraden. Bad olie kan je wel gewoon gebruiken maar probeer de bad momentjes kort te houden en niet warmer dan 38 graden.
     
    esklessebes en khloe877 vinden dit leuk.
  4. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Bedankt voor de tips daar kan ik wat mee.
    ze gaat nu 2x per week in bad.
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  5. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Hier hadden beiden kinderen eczeem en zeer droge huid. Ik gebruikte Groninger badlotion. Is bij de apotheek te koop. Het is niet goedkoop, maar met zo'n literfles doe je wel lang.
     
    khloe877 vindt dit leuk.
  6. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heb nu Cetomacrogolcreme 20% vaseline gekocht, en merk nu na 2 dagen al verschil.
    Bedankt iedereen voor de tips
     
  7. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.920
    3.968
    113
    Vrouw
    Onze dochter heeft heel veel last van droge huid en eczeem. Wij waren ook begonnen met de cetomacrogol met vaselin. Dat gebruik ik zelf ook voor mijn huid. Het werd ons door de dermatoloog afgeraden, de vaseline sluit de huid te veel af bij die kleintjes. Op korte termijn lijkt het dan wat beter te gaan, waarna de droogte heviger terug kan komen.

    Wij smeren nu 2x per dag la Roche posay Lipikar Baume ap+M. Op slechtere dagen 3 tot 4x en als we naar buite gaan doen we haar gezichtje nog eens extra. Ze vind in bad vreselijk, dus wij douchen haar maximaal 3x per week, gebruiken dan de douche olie van dezelfde lijn. Ze hebben ook een badolie.
     
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Geef je borstvoeding? Als je daarvan wat in het badje doet doet echt wonderen.

    En Max 1a2 keer per week in bad zonder shampoo of zeep oid. Alleen wat olie of borstvoeding gebruiken.

    Vooral nu met de kou buiten staat de verwarming hoger. De luchtvochtigheid is heel laag. Als je cv hebt regelmatig een natte handdoek eroverheen hangen. Wij hebben vloerverwarming en ik dweil nu meer, hang de was beneden op en heb een leeg sprayflesje gevuld met vocht waarmee ik regelmatig in de rondte spray.

    Wangen smeer ik nu een beetje in met kokosolie voor we naar buiten gaan.

    Als de sneeuw gaat dooien en de lucht minder droog wordt kan het goed beter gaan.
     
  9. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Ja gaf borstvoeding nu aan het afbouwen. Deze dame bij met dr tandjes mn tepels stuk:rolleyes:.
    Maar heb wel borstvoeding badjes gedaan en dr huid word nu rustiger.
    Zat te denke mischien combi tandjes en hapjes voeding ook invloed heeft gehad dat had mn zoontje ook.

    Bedankt voor de tips, zijn heel handig.
    Wij hebben ook vloer verwarming

    Xx
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  10. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    De apotheek heeft me de lipi replenishing anti irritation cream van Uriage aangeraden. Zou heel goed zijn bij een droge en jeukende huid. En kan zowel door baby's / kinderen als volwassenen gebruikt worden. Ik heb zelf namelijk ook last van een gevoelige droge huid sinds de zwangerschap.
    Ik kan je nog geen ervaringen meegeven want heb het pas sinds gisteren in gebruik. Ik hoop dat het hier werkt!
     
    khloe877 vindt dit leuk.
  11. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    @DeniseH en wat is je ervaring tot nu toe?
     
  12. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Ik ben er heel positief over! Bij mijn zoontje is de roodheid al enorm geminderd en zijn huid voelt al minder droog / schraal aan. En zelf vind ik het ook een aangename crème.
    Voor mij dus een echte aanrader.
     
    khloe877 vindt dit leuk.
  13. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Top,Bedankt voor je reactie.
    Hiero is het de eene dag beter dan de andere dag.
    Ben nu over gestapt op anders wasmiddel (kijke of het daar aan ligt, want waar ze geen kleertje aan heeft, heeft ze het niet
     
    DeniseH vindt dit leuk.
  14. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Ja idd, een ander wasmiddel kan ook een oplossing zijn.

    Ik overweeg om ook alvast zonnecrème te halen bij de apotheek. Ik hoop dat ze daar iets kunnen aanraden wat goed beschermt en goed verdragen wordt door de huid.

    Iemand tips?
     
  15. caatje87

    caatje87 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.322
    1.472
    113
    NULL
    NULL
    Eucerin kids was bij ons prima. Bij ons ook kind met gevoelige en heel snel droge huid. Ik heb bij huisarts recept cetomagrol vaseline geregeld. Dan wordt de zalf gewoon vergoed. Driemaal daags insmeren om onder controle te krijgen en daarna onderhoud. Ja kan het ook bij de drogist haken, maar ja kinderen zijn gratis meeverzekerd dus dat benut ik ook dan. Het kan ook geen kwaad dat het bij de huisarts in het dossier staat
     
    DeniseH vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina