Droger aan als je weg bent?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairy Tale, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    als er al een begin van vuur is voordat de stoppen springen maakt het niet meer uit he... dan vliegt alles gewoon in de fik.

hier is toen de hele zolder afgefikt, terwijl we thuis waren en de stoppen gesprongen waren...

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Wij hebben geen droger, maar ik laat de wasmachine en vaatwasser gerust aan ´s nachts of overdag als ik weg ben. Nou zijn ze wel redelijk nieuw, als ze richting de 10 jaar gaan zou ik het misschien ook niet meer doen.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee nooit

4. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Tijdje terug had ik de droger aan gezet, we kwamen 's avonds thuis en hij was nog aan het draaien.. Ding was gloeiend heet en was dus niet gestopt met draaien! We hadden geluk dat we op dat moment thuis kwamen want hij stonk ook al.. Nu laat ik dus niets meer aan als ik weg ga!

5. zeeuwtje

zeeuwtje Lid

31 mei 2011
    41
    0
    0
    Voordien wel..maar sinds bij vrienden de droger in de brand was gevlogen nooooit meer. Ze waren op dat moment thuis, droger stond op zolder. Bij toeval moest man iets van boven halen en kon zodoende nog ingrijpen..Als je toen de schade al kon zien was ik er al snel achter dat ik het liever aanzet als ik thuis. Wilde niet weten wat de gevolgen waren als ze niet thuis waren geweest! :$

6. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Ik laat geen enkel apparaat aan als ik weg ga, ook niet als ik alleen maar boodschappen hoef te halen.

Sommige mensen zeggen hier dat ze nieuwe apparatuur hebben en dat het dan niet zo snel zal gebeuren, nou geloof me, het maakt echt niet uit of ze nieuw zijn, als er iets aan de binnenkant niet helemaal goed zit dan ben je de pineut. Mijn sm had dit dus ook, droger was ongeveer 2 jaar oud en voila hij raakte overhit en vatte vlam, godzijdank waren ze thuis en roken ze al dat het niet klopte. Contact opgenomen met leverancier, bleek dus iets niet goed te zijn in de trommel, foutje van de fabrikant. Dus mensen wees aub op je hoede, nieuwe spullen houden niet altijd in dat alles goed werkt.

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Sm zegt dat hier ook. Ook van de wasmachine, maar dan kom ik nooit de deur meer uit...:) Nee hoor, vind het onzin. Doe het niet met een hele dag werken, maar wel ff een boodschap doen ofzo.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wilde ik ook zeggen, vertrouw nieuwe spullen ook helemaal niet!

Hier mijn droger van een paar maanden oud die was vastgelopen en gloeiend heet liep te broeien in de keuken (en die lucht toen ik de keuken in kwam, poeh). Was overigens gewoon thuis maar zat in de huiskamer.

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Met de wasmachine heb ik dat ook wel, (het korste programma is een ruim uur, als ik elke keer moet wachten kan ik nooit de deur uit) maar de droger gaat echt niet aan.

Zetten jullie dan ook de tv ipv standby helemaal uit? En ik las iets over alle stekkers eruit halen, ik probeer dat wel te doen, maar mn man zn apparatuur ligt snachts aan de oplader.. (ipad, telefoon, mp3 enz)

10. mamsvanf

mamsvanf Actief lid

21 okt 2011
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dit doen wij nooit, nooit doen ook! Is heel gevaarlijk. Zelfs als je 'even' een boodschap doet, kan zo maar zijn dat het net gebeurd in een korte tijd.
    Bij kennisen al eens in de brand gevlogen, en het was een vrij nieuw ding zelfs. Dus dat zegt helemaal niks.
    Droger is heel riskant om aan te laten.

En het ligt er ook aan wat je erin hebt, sommige was is erg vlambaar. Zelfs dus als het gewassen is.
    Als je bijvoorbeeld doekjes hebt gewassen (ja zelfs op een hoog programma) en er zit nog iets vet in, kan daardoor de droger zelfs in de fik vliegen.

Misschien kun je er zelfs wat over lezen, denk dat dit vaak genoeg voor komt bij de brandweer!

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    stekkers trek ik er wel allemaal uit, de meeste, want waarom moeten stekkers erin zitten terwijl je soms apparaten maar eve gebruikt (waterkomer bv)

Maar de wasmachine doe ik toch echt aan, anders kom ik nergens meer. En je kan ook brand krijgen door een heleboel andere dingen (hebben wij gehad) dus ja...

12. Sherry

Sherry Niet meer actief

nee doe ik niet...

Heb 1x gehad dat door stroomuitval mijn kleding door de droger allemaal schroei plekken had. Stroomuitval was door blikseminslag. Dus kon niet snel het schakelaartje overhalen..

Was blij dat ik gewoon thuis was..

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Nooit de droger aan als ik weg ben, moet er niet aan denken. Nr 1 qua brandgevaar in huis

Wasmachine wel altijd aan als ik weg ben
    Onze wasmachine staat in een bak, en in die bak ligt een speciaal apparaatje, dat wanneer er maar 1 druppel water zou lekken de wasmachine afslaat en dus niks meer doet :)

14. Jel

Jel Niet meer actief

Je hoort regelmatig dat drogers kortsluiting kunnen veroorzaken met brand tot gevolg. Om die reden laat ik hem dus niet aanstaan als ik weg ga. De machine iets makkelijker, maar liever ben ik ook daarbij thuis aanwezig.

15. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

en wat doet dat apparaatje als er kortsluiting optreed ?? ;)

16. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Hier gaat er niks aan als ik weg moet, of ga slapen.
    dus ik zorg dat alles overdag draait als ik thuis ben of savonds voordat ik naar bed ga.

17. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Wij hebben geen droger, maar de wasmachine of vaatwasser laat ik wel eens aanstaan als ik weg ben.

18. Alita

Alita Niet meer actief

Ja hoor zet gewoon droger aan en afwasmachine ......

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Niks natuurlijk
    Maar de droger is zeeer brandgevaarlijk en niet om de kortsluiting zelf maar omdat mensen de filter en de slang vaak niet (goed) zuiver maken met als gevolg brand, omdat de droger erg warm is en dan fikt het stof/kleding

Maar de wasmachine ben ik niet zo bang voor kortsluiting, hoor ook nooit dat een wasmachine in brand staat ;) kan je de koelkast/vriezer ook wel uitschakelen, of alle stekkers uit de pc/tv/dvd/oven trekken en de meterkast in je zak meenemen als je in de supermarkt bent :p

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, drogers zijn geloof ik zelfs nr. 1 als het gaat om huishoudelijke apparaten die in de fik kunnen vliegen. Vocht, stof, warmte en electriciteit, dat samen is een extra risico.
    Dus hier de droger altijd uit als ik weg ga.

Deel Deze Pagina