Hoi allemaal, Ik ben op zoek naar meiden die goed kunnen bakken en dergelijke. Aanstaande zaterdag ben ik jarig en wil ik DIT maken. Bekijk bijlage 202082 Het ziet er zo leuk uit. Nu moet ik natuurlijk wel lekkere recepten hebben. Een cake bakken kan ik wel. Maar hebben jullie tips wat er tussen kan. Simpel jam kan natuurlijk wel maar wat nog meer? Ik las iets van botercreme?! Ik dacht ook misschien monchou van een monchoutaart met kersen? Ik wil de potjes bij de xenos kopen. Heeft iemand een idee wat dat kost? Ik heb er namelijk dertig nodig. Ik heb geen tijd meer om potjes te sparen. Verder ga ik het potje versieren met leuke lintjes en misschien een etiket. Ben benieuwd of jullie leuke en lekkere ideetjes hebben.
Wat een leuk idee!! Nu ben ik helaas niet het bak-talent waar jij naar opzoek bent, maar ik zat te denken aan banketbakkers room (voor bank-nitwits zoals ik komt dat gewoon uit een zakje van dr Oetker) of een creme van witte chocola. Ben wel heel benieuwd naar het resultaat! Het lijkt mij best lastig, want die cake bak je neem ik aan niet in de potjes.
ziet er idd leuk uit, maar ik vraag mij af of je zomaar elk potje in de oven kunt zette ivm de hitte.
De Leukste Taarten Maak Je Zelf! Dit lijstje gebruik ik vaak voor inspiratie. Misschien zit hiet ook wel iets voor jou tussen
Ik denk dat de potjes niet in de oven gaan, maar dat de cake eerst gebakken wordt, en vervolgens rondjes uitgestoken worden en die in de potjes gelegd met vullingen ertussen? Anyway, leuk idee! Behalve jam kun je ook vlaaivulling pakken, en banketbakkersroom (evt met stukjes fruit erdoor), aangevette slagroom, chocomousse of botercreme. Kun je ook allemaal smaakjes geven. Ik weet niet hoe moeilijk je het jezelf wil maken, maar misschien heb je hier wat aan: Verschillende laagjes vulling in 1 taart... (Pagina 1) - Bakken & Vullen - Het "DeLeuksteTaarten" - forum Lijstje met vullingen die lekker met elkaar combineren. Recepten voor vullingen vind je onder het kopje recepten links. Ah, die is dus al gepost hierboven
Dank jullie wel. Vindt het ook zoo gaaf. Pluutje bedankt! Geweldige tip. Want ik ben ook niet zo'n bakkerstalent. Maar die banketbakkersroom is ideaal! Ik maak gewoon een normale cake en die snij ik in plakken van 1 cm dik en daar duw ik rondjes uit. 1 laagje cake, laagje smeersel, laagje cake en nog wat vruchtjes of iets dergelijks. Nog een vraag. Als ik het 'smorgens maak, wordt de cake dan zeker zacht als ik er al wat tussen doe?
het ziet er uit als een trifle. dat is een engels toetje met cake, custardvla, vruchten en slagroom. het is superlekker maar het vult ook heel erg. Ik verzin er zelf iedere keer weer een ander recept voor, net wat er voor handen is aan vruchten etc. - 1e laagje :verkruimelde cake eventueel besprenkeld met pisang ambon (bananenlikeur) of een andere likeur of limonade. - 2e laagje :vruchtjes, lichtjes ingekookt met limonade ( bijvoorbeeld rode vruchtjes met grenadine limonade) - 3e laagje: custardvla - 4e laagje: slagroom stijfgeklopt met klopfix - 5e laagje: versiering van bijv dokter oetker. succes! post je even een foto van het eindresultaat?
Ik ga het zaterdag maken dus zal dan een foto maken. Moet nog wel aan potjes komen dus als dat lukt maak ik het zeker!
Ik ben nu die lijst aan het lezen. Pff wat ontzettend veel. Ik wil graag twee soorten maken. Wie weet wat lekker is in combinatie met cake? En dat beetje makkelijk te maken is? Want nu zie ik door de bomen het bos niet meer....
Wat staan er veel vullingen op en helemaal niet moeilijk te maken lijkt me. En wat lijken ze allemaal lekker. Wat denken de ervaren taarten bakkers. Hoeveel van die vullingen heb ik nodig voor 30 potjes?
Ja, inderdaad. Ik wil potjes van ongeveer 6 cm breed en 8 cm hoog. Kleinste groentepotje van hak zeg maar Misschien dat ik morgen even langs de kringloop fiets. Daar hebben ze ook altijd veel glaswerk staan. En ik bedenk me net dat ik ook nog 12 bowlglazen heb. Daar kan het ook in. Of in wijnglazen staat het misschien ook wel grappig.
wat ook erg lekker is, is zwitserse room. Dat maak je door 2 delen banketbakkersroom te mengen met 1 deel slagroom. (dus bijv. zakje 400 gram banketbakkersroom, en 200 ml slagroom) (recept staat ook op deleukstetaarten.nl) kun je ook lekker combineren met aardbeienjam of aardbeiensaus (zo'n flesje) Hoeveel die je nodig hebt voor 30 potjes is lastig te zeggen. Ik denk dat je met de bovenstaande hoeveelheid wel aardig ver komt (ligt er ook aan hoe dik je er tussen doet), tussen de 20 en de 30 potjes moet wel lukken denk ik. Leuk idee trouwens!
Ik heb een beetje die site door zitten kijken. Ik heb nu tobleronemousse met aardbeienjam. Lijkt me onwijs lekker. En dan doe ik denk ik die zwitserse room van jou annabel met kersenvlaaivulling. Ik heb er al helemaal zin in! Ben nooit zo van het bakken maar dit lijkt me zooo leuk!