... vegetarisch ...

Discussie in 'De lounge' gestart door monkeylove, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik heb een paar dagen de vegetarische vriendin van mijn dochter te logeren.
    Wie heeft er een aantal lekkere vegetarische recepten?
    Hier echte vleeseters dus heb echt geen benul :p

2. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    friet zonder frikandel....nee grapje! ik zou even googlen vegetarische recepten;):D

gr kim

3. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Gevulde courgettes?

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

-ipv vlees kan je voor haar een groenteburger of een andere vegetarische burger maken.
    -Lasagne kan je met vegetarisch gehakt maken.

Verder heb je aan mij ook niet zoveel haha.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

niet te moeilijk doen in ieder geval..

Eerst even vragen of ze vleesvervangers eet?? is namelijk helemaal niet vanzelf sprekend.O en even bragen of ze misselijk word van de geur van vlees bakken. zo ja afzuigkap aan, deur open en even geen vleessoorten met vet (spek e.d. dat stinkt nl.)EN als je vlees maakt. andere pannen van het gas of deksel goed dicht, geen dierlijke boter natuurlijk en niet met dezelfde lepel van het vlees ergens anders in..
    Borden opscheppen ook eerst al het andere dan pas vlees, anders beland je fijn met je opscheplepen voor de spinazie op je vlees..

-aardappels, spinazie en een ei. Kun je voor jezelf gewoon vlees bakken.

- dit kan met elke groente trouwens. Je kan er een sausje bij doen , kaas of champion evt. is ook lekker. vaak is gewoon aardappels/groente/saus en evt.sla voldoende hoor. hoeft geen vervanger bij.

- macaroni - knoflookje, uitje fruiten, olijfen, tomatensaus . macaroni koken, kaas raspen en opscheppen maar (evt. voor jezelf gehakt rullen)

-nasi zelfde verhaal. gewoon lekkere groentes en kruidenmix, knoflook erbij en rijst koken..

- broodje ei

- pannekoeken

- pizza

- overschotel, met courgette, aardappelschijfjes, auberine, champions, en een lekker overschotelsaus/ kaassaus.

-quiche

ideen genoeg.. probleem is vaak, dat wij vlees eters de maaltijd laten draaien om het vlees en vega's hebben dat helemaal niet, bij hun is het die lekkere groente of sausje. dus daar zit de moeilijkheid in, heel normaal koken is prima. beetje sla extra ergens bij en het is ok.

even voor de duidelijkheid, ik eet graag vlees maar mijn vader is al sinds zijn 16 vegatarisch en een hele goede vriendin nu al 10 jaar. Vandaar dat het voor mij geseden koek is.

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

vegetarise lasange.
    als ze vleesvervangers eten, heb je lekkere burgers te koop.

vaak heb je lekkere wok dingen, laatst iets met mie en cashew noten.

wat paksoi, wat gourgettes in stukjes, wat lente uitjes, en een handje vol tauge!
    en noten(wel gezouten) erdoor heen roerbakken, heeeeeeeerlijk, voor haar eventueel lekkere omelet erbij, maar dat kan ook voor jullie

7. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    #7 Faith88, 21 jul 2010
    Laatst bewerkt: 21 jul 2010
    ik maak vaak pita broodjes met van die vega balletjes. sla,tomaat, tzazikisaus erbij echt heerlijk is dat!

broodje hamburger en dan ipv hamburger een javaanse burger of een sate burger ook erg lekker en simpel lekker met sla erbij

aubergine schotel, aubergines in plakjes snijden en grillen, aardappels schijfjes even koken dan in een grote ovenschaal om en om aardappelschijfjes, aubergines leggen vega gehakt erdoorheen en dan een paar blikjes van die tomatenblokjes eroverheen, geraspte kaas erover en dan in de oven/grill

gegrilde groenten bietjes snijden en grillen, cherrytomaatjes grillen, wortelen in stukjes snijden koken en grillen, aubergines in plakjes snijden en grillen alles bij elkaar doen, dan van die blokjes feta in olie erbij, lekker met een stokbroodje erbij

hoop dat je hier iets aan hebt!:)

8. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik zou ff bij albert hein kijken daar hebben ze veel vleesvervangers
    van knakworstjes tot veg gehakt
    en vaak ook veg recepten

9. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Inderdaad even googelen. Het is echt heel simpel.
    Je zou bijvoorbeeld ook een lekkere bonen salade kunnen maken?
    Met kidny bonen is ook lekker.

Deel Deze Pagina