Help wat moet ik maken (recepten)

Discussion in 'De lounge' started by Female, Dec 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Female

Female Niet meer actief

Hoi,

morgen is thuis ons kerstdiner (beetje vroeg doordat niet iedereen op de dagen zelf kan) en iedereen maakt wat.

Ik moet voor 2 dingen zorgen, maar heb de inspiratie van een baksteen :(

- Brood (zit te denken bijv.aan turks brood, maar dan oppimpen, dus beleggen/ insmeren met kruiden oid?)

- de groenten (Mag salade zijn, of warme groenten. Mss liefst van allebei 1. Hoeft niet heel simpel te zijn, maar ook niet te exclusief. Gewoon lekker en een beetje luxer dan je normaal maakt)

Wie o wie heeft wat inspiratie/ succesrecepten?

Bedankt!

2. Skye

Skye Niet meer actief

Turks brood kan je besmeren met pesto en dan beleggen met mozzarella en dan in de oven!

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

sperzieboontjes met ontbijstspek erom heen. altijd lekker
    geroerbakte spruitjes met spekjes , knoflook en kerrie
    of een lekkere salade met tomaatjes, komkommer, ui, olijven, feta of tonijn.

witlofsalade
    witlof, gesnipperd uitje, ananas, manadrijn, rozijntjes en een lekkere dressing

roergebakte spitskool met rozijntjes en kerrie

4. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Je kunt het turks brood geheel opensnijden en dan rul gebakken gehakt erop (lekker kruiden), geraspte kaas er overheen en de "deksel" er weer terug op. Eventjes in de oven,punten van snijden en smullen maar.

Witlof met ham/kaas uit de oven is erg lekker!
    Haricots verts met een plakje spek eromheen (bundeltjes van maken)

Salade met rucolamix,paprika,rode ui,uitgebakken stukjes katenspek,pijnboompitten en evt wat verbrokkelde feta. Lekkere balsamicodressing eroverheen...heeeeerlijk!

5. Female

Female Niet meer actief

Dankje voor jullie ideetjes! Ga straks een booschappenlijstje maken.
    @ Skye; goed idee, insmeren met pesto, ga ik doen! ;)

6. tulip

tulip Niet meer actief

ciabatta in plakjes snijden, dan insmeren met een teentje knoflook, olijfolie erop en dan even roosteren. Op het eind kun je er nog een lekker plakje tomaat opleggen.

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
  8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm als we dan toch lekker bezig zijn....

ik weet niet zo goed wat ik bij de rollade zal geven :)
    aardappeltjes en groenten dus
    we hebben geen frituur dus aardappelkroketjes (die er gevoelsmatig bijhoren) zijn geen optie :)

Ik vind spercieboontjes/haricoverts wel een goed idee... maar is het niet een beetje overkill om er dan nog klein plakje spek omheen te doen?
    iets anders is misschien beter.. maar wat? :)

9. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Spercieboontjes en dan maken met de sajoerbonen mix van conimex, echt lekker en simpel.

Brood, kan je bijvoorbeeld dingen neerzetten; komkommers,tomaten,kaas,beenham,gebakken kipschnitzel,tonijn,zalm. Kan men lekker zelf beleggen.

Share This Page