Omdat onze kabouter aan het einde van de nacht sinds een paar weken gigantisch loopt te spoken en ik totaal niet lekker in mn vel zit door de bevalling en alles daarna, logeert Tycho nu voortaan op dinsdagnacht bij opa en oma en woensdagavond na het eten halen we hem weer op. Dan heb ik een nacht waarin ik even leker kan slapen, en een dag waarop ik gewoon even tijd voor mezelf heb. En oma behoudt haar "oma - dag". Ik zit in de ziektewet en de dag dat zij oppast valt dus eigenlijk weg. Hij heeft daar nu 4x geslapen en elke keer gaat dat perfect. Hij wordt beduidend minder vaak wakker en gisternacht heeft ie zelfs gewoon geslapen tot kwart over 7. Hij werd even wakker van mn zwagertje die onder de douche ging om kwart over 6 maar dat heeft 15sec geduurd. Mn schoonmoeder heeft hem om kwart over 7 wakker moeten maken voor zn fles..... IK SNAP ER NIKS VAN !! Is dit gewoon toeval??? Fijn voor mn schoonouders dat ie zo goed slaapt, zo bedoel ik het niet, maar waarom wordt hij daar niet wakker en slaapt hij daar dus lekkerder?? HIhi het frustreert me gewoon een beetje waarom hij dat wel daar kan en niet bij ons doet. Doe ik iets niet goed, zou zn bed niet lekker liggen hier? Ik zou binna willen zeggen tegen opa en oma breng jullie bedje eens hier hahaha. Iemand hier die ook zoiets meemaakt? Liefs Sassie
Slaapt hij daar in een campingbedje? Als mijn zoontje bij Oma slaapt op de dag dan slaapt hij ook altijd veel beter.. Vond het vreemd totdat wij een paar dagen naar cp gingen en hij de nachten ineens helemaal door sliep in zijn campingbedje.. Misschien daar een andere straling dus je zou eventueel je eigen bedje is kunnen verplaatsen. Of idd even van bedje ruilen. Suc6
ten eerste super knap van je, dat je voor jezelf kiest en die tijd neemt, ik zou het echt nog niet kunnen Gijs laten logeren (maar ja die slaapt ook door) maar echt super goed van je!! Of het toeval is weet ik/denk ik niet. Hoe gaat het normaal thuis? ga je er vaak heen 's nachts, misschien weet hij wel dat je gewoon altijd komt en misschien weet hij dat bij je schoonouders niet. en hoe zijn de omstandigheden daar qua kamer. is er iets anders? zoals bijv wel/geen nachtlampje enzo. kan me heel goed voorstellen dat het fustreert maar ik zou gewoon een kijken wat hun anders doen, misschien ander ritueel ofzo.... Succes
Mijn eerste gedachte is de volgende: Jij geeft aan dat je niet lekker in je vel zit en in de ziektewet (doordat je niet lekker in je vel zit, of heeft de ziektewet een andere reden?). Ik denk dat je zoontje dat, hoe klein hij ook is, haarfijn aanvoelt. Er is dan toch een soort spanning in huis/rondom jou. Als gevolg daarvan is hij ook onrustiger en slaapt daardoor minder goed. Bij je ouders is rust c.q. geen spanning, hier door kan hij ook meer ontspannen en slaapt beter. Ik bedoel dit helemaal niet verkeerd hoor, want het is logisch dat de sfeer bij jullie thuis wat minder is als jij (in dit geval) niet lekker in je vel zit, maar dit is dus hoe ik het zie.
Het komt heel vaak voor dat kinderen beter slapen bij iemand anders dan thuis. meestal zijn kindjes bij opa/oma ook overdag rustiger, minder aanhankelijk, jengelig enz. Dat heeft te maken met het feit dat jij het vertrouwenspersoon bent voor je zoon, bij jou laat hij zijn ware gevoelens kennen, en wordt ie 's nachts ook wakker omdat ie jouw aandacht nodig heeft. Als jij niet in de buurt bent, dan heeft ie ook geen reden om wakker te worden. (overigens gebeurt dit puur instictief op die leeftijd, je zoontje doet dat niet express!) Bij slecht slapende dreumessen wordt door het cb ook vaak aangeraden om die een nachtje te laten logeren om 'de patroon te doorbreken'.
probeer gewoon eens een week wat dingen zoals bedje een stukje verplaatsen, ander (camping) bedje, etc. wie weet levert het wat op. en daarnaast zou ik me heel goed kunnen voorstellen dat je liefje jouw spanning en inrust haarfijn oppikt. ik heb het hier ook. als ik uit blans heb kan ik er donder op zeggen dat ik onrustig kind heb. als hij bij oma is, slaapt ie heeeeeeeel veel en heel lang achter elkaar. en oma is de rust en relaxtheid zelve. ik snap het dus wel..
Ik zou zelf ook denken; je kindje is in een andere omgeving, krijgt veel andere indrukken te verwerken en is daardoor 's nachts erg moe en slaapt beter? Dat icm de andere reacties maakt het alleen maar een erg fijne oplossing voor jullie!
@ allen: ik vind het zo vreemd dat ie dat steeds doet. Misschien is het ook wel zo dat hij mijn gevoel "ruikt". Dan hoop ik dat ik snel de oude weer ben zodat hij wel weer goed gaat slapen. Hij kan het dus wel. En wat indrukken betreft: ophouden overdag heeft geen nut, meer proberen te laten slapen heeft ook geen nut. Zowel thuis als daar niet.Dinsdag overdag heeft hij amper geslapen, wel heel erg moe en huilen. Dinsdagnacht slaapt ie perfect bij mn schonouders. Woensdag overdag heeft hij daar ook niks geslapen en ook huilen en jengelen omdat hij wel moe is. En dus hier thuis vannacht weer rot geslapen. Zat wel te denken aan het matras wat wij en zij hebben. Misschien ligt het lekkerder? Ik heb aerosleep en zij niet. Misschien dat het te hard is dat matje zeg maar? Hij slaapt daar overigens in het ledikantje van zijn pappa met een nieuw matrasje. liefs
het is geen makkelijke beslissing geweest hoor en ik voel me er best een beetje schuldig over maar ik zit er zo doorheen en op aanraden van de psycholoog waar ik sinds kort bij onder behandeling ben dacht dat het wel goed zijn zijn. In ieder geval 1x in de week overdag. De nacht was een voorstel van opa en oma zelf. liefs
ik weet niet hoe het komt(misschien adi heeft gelijk)maar goed, mag mijn zoontje ook eens bij deze oma slapen?lijkt me super!
Hier sluit ik me bij aan. En Aaron slaapt ook al vanaf baby af aan beter bij opa en oma. Zowel 's nachts als overdag. Dan doet hij opeens een dutje van 3 uur.
Ik sluit me aan bij Adi, kindjes weten onbewust heel goed hoe het zit. Bij ons is het zo dat wanneer we bij mijn ouders zijn en mijn dochter moet daar naar bed dat ik mijn moeder haar op bed laat leggen want anders pikt ze het echt niet en is het alleen maar huilen, terwijl we daar hier thuis nooit last van hebben.