Droger in babykamer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bubblez, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Kast om je droger heen is ook gevaarlijk! De warmte kan dan nergens heen..

2. Lady7

Lady7 Niet meer actief

inderdaad, zou t echt niet doen! en inderdaad ook ongezond bij je kindje op de kamer

Zou inderdaad toch een andere optie bedenken :)

3. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Hier ook weinig ruimte en veel was mijn gezin bestaat nu uit 5 mensen en de 6de is op komst. Ik kan echt niet buiten een droger dan hangt er altijd wel wat te drogen. Nu staat mijn droger op het balkon met wel een half dichte ombouw voor de regen maar werkt prima hoor.

Ik zou hem zeker niet in een slaapkamer zetten dat kan gewoon echt niet.

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik zou zeker geen droger op een slaapkamer zetten, laat staan op een babykamer. De warmte blijft altijd hangen en daarnaast wordt het ook nog eens stoffig....

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nou wij wonen enkellaags, en hebben een slaapkamer over en daarna verhuizen we. De badkamer is niet eens een kamer te noemen en in de schuur lijkt me niet praktisch.. Denk dat het gewoon in de keuken wordt.. Nog maar even zien, geen baby kamer iig als het zo ver is!

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

#26 Amfy, 3 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2013
    Sorry dat ik hier op in ga haken. Een particuliere oms systeem zegt niets. Alser een melder afgaat gaat de ac bellen of er iets aan de hand is daarna alarmen ze pas . Dan in die tijd staat de hele verdieping onder de rook en zijn jullie gestikt. Zo'n systeem is ook niet veilig. En zeker niet veiliger als een gewoon meld systeem. Hoe vaak we op de ac niet meldingen krijgen eerst bellen en dat er niemand op neemt dus brandweer gemeld reken nog eens 15 min aanrij tijd dan is er niets meer te redden

Droger of op zolder of op op de badkamer NOOIT op een slaap kamer gruwelijk ongezond en levens gevaarlijk een droger moet vrij staan En mag niet ingebouwd worden

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Tja, bij mij gaat veiligheid en gezondheid toch echt boven het iets minder praktische hoor...
    Persoonlijk heb ik liever een babykamertje en de droger in de schuur. Wat is er nou niet praktisch aan? Je zal 4x in de week even een loopje naar je schuur moeten. Erin, ding aan en na een uur alles eruit halen. Klaar.
    Hier een droger bovenop de wasmachine en de rest hangt op zolder te drogen. Zolder met smalle vlisotrap. Ook niet ideaal maar prima te doen. Waar een wil is is een weg.....

8. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik vind de droger een onwijs echt ding! Hier staat hij in een soort hok, gebruik hem niet veel.maar deur open als hij aan staat! Brrr enge dingen!

9. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    niet doen, veel te veel vocht, stof en warmte en brandgevaar. Je brandalarm is dan echt niet snel genoeg en jij ook niet...

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik denk dat hij in de schuur komt, zal hem niet in de babykamer zetten:)

En betreft het systeem, het is een alarmsysteem met brandmelder, die schreeuwt onwijs hard en mag het zo zijn word eerst de politie of brandweer gebeld en dan wij, en de brandweer ambulance en politie zit hier 300 meter vanaf. Niet dat we daardoor minder zorgvuldig zijn hoor:)

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    De schuur lijkt mij ook een goede optie. De meest gezonde optie voor jullie allemaal.

Het klopt wel wat iedereen zegt dat het een potentiele brandhaard is, MAAR dat komt ook wel doordat lang niet iedereen de filter aldoor goed schoon maakt. Wij hebben er sinds kort 1 maar als je ziet hoeveel pluizen er vanaf komen..als je dat een half jaar niet doet icm de warmte...Ja dan snap ik wel dat er brand kan komen.
    Dus ook niet inbouwen zo'n ding heeft ventilatie nodig om de warmte kwijt te kunnen.

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb ook een condensdroger los staan en als die flinkt heeft staan loeien dan is het gewoon een complete sauna in het waskamertje, echt bloedheet!

ik zou hem echt niet ergens in stoppen. veels te gevaarlijk

Maar doe jij zoveel wasgoed in de droger dat je hem echt nodig hebt?
    Ik ben er zelf (erg laat) achter gekomen dat niet alles goed tegen een droger kan.:) Nu doe ik alleen handdoeken en dat soort spul, bedde- en ondergoed in de droger. maar broeken, hemden en truien ed. echt niet meer.

13. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik dacht meteen....droger in babykamer?? Hoe verzin je het? :) Nee hoor, dan ging dat aparaat er linea recta uit!
    Zou hem lekker in een schuur zetten.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Baby hoort de eerste zes maanden natuurlijk gewoon bij jou op de kamer, veel beter voor jullie ontwikkeling en veiliger.
    Maar een droger hoort niet in een ruimte waar je leeft of slaapt, dat is echt niet gezond.
    Ik heb nu al 12 jaar geen droger meer. Mis 'm geen moment.

15. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hoezo? "hoort natuurlijk"??
    De droger is gewoonweg gevaarlijk. Maar elke moeder hoort lekker zelf te beslissen of ze haar kindje bij haar op de kamer laat slapen of in hun eigen kamertje.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou het idd ook niet doen. Onze droger staat op zolder en vind het daar altijd erg warm en muf als de droger heeft aangestaan.Daarnaast komt er een hoop stof vrij met het leeghalen van het filter

17. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Sorry hoor, maar ik kan het niet meer laten! Er wordt altijd zo etisch perfect gereageerd op borstvoeding, absoluut geen bijvoeding voor 6 mnd, en zeker rooming in tot minimaal 6 maanden, allemaal zo omdat dat hoort, want tja moeder die alle bovenstaande dingen niet doen, nou die gunnen hun kind niet het beste.

Kostziek wordt ik van al die ze*kwijven die maar vinden dat dit of dat moet of hoort...

Iedereen doet de dingen zoals ze ze zelf willen, iedereen wilt het beste voor haar kind, of dat nu na de geboorte gelijk in een wieg is of gelijk in een ledikant, of dat nu bv of kv is... Lekker belangrijk wat een ander doet zeg, vind een reactie van zo hoort het altijd zo ontezettend arrogant!

Zo dat is er uit, ontopic. Ts, ik zou geen droger in de babykamer doen, dat is echt niet gezond, probeer er een ander plekje voor te vinden, een droger is namelijk wel zo makkelijk met alle wasjes die je straks hebt!

18. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje

+1 :)

19. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    +1000

20. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Precies wat ik net bedoelde.
    Zo vreselijk betuttelend. Bah!! En bovendien erg kortzichtig.

Deel Deze Pagina