Droger in babykamer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bubblez, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Helemaals mee eens.

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

#42 Lov23, 12 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2013
    Oke dan hahaha...:p
    Nou een droger zou ik zeker niet op de babykamer zetten...hier ook een condensdroger en als die aanstaat is het zo warm is het washok?!!! ;)

Dus nee ik zou het niet doen.....;)

3. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik had verwacht met het geven van mijn mening, dat er een hoop reacties zouden komen die minder aardig waren, thank god er zij mensen die er het zelfde over denken.

Ik laat graag iedereen in zijn/haar waarde, en respecteer elke vorm van opvoeding, maar vindt het zo jammer dat juist de moeders die alles 'goed' willen doen, de mening van een ander toch wat minder accepteren.

Wat lucht het lekker op haha..

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

hahaah ja voel je je beter.......ja vaak krijg je de wind van voren ,met je mening geven...maar jij had wel gelijk hoor hahahha

5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik kreeg er ook een heel naar gevoel bij hoor. Ben er ook zo allergisch voor. Alsof er maar 1 rode draad bestaat waar je je aan moet houden. Want dat hoort zo! brrr...

Maar weet je. Ik erger me dan even heel erg. Maar ben dan blij dat ik zelf niet zo in het leven sta.

Jij zei het alleen iets harder en meer to the point dan ik durfde hahah:p

6. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik ben juist blij dat er mensen tegengas geven. Ik las die reactie ook dat het natuurlijk zo hoort en ik dacht gelijk goh ik als aanstaande moeder ben dan zeker zo ontaard. Kan er af en toe best onzeker van worden.
    Ik heb bepaalde ideeen over dingen zoals slapen, voeding, etc, kan natuurlijk nog niet zeggen of ik ze ook zo uit ga voeren als de kleine er straks is, misschien kijk ik er dan wel anders tegen aan maar als ik hier dan af en toe dingen lees dan denk ik jeetje.. hij is nog niet eens geboren maar blijkbaar ben ik echt een slechte moeder dat ik die dingen die 'horen' echt niet allemaal zo ga doen.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ja dat kan ik wel begrijpen river....

8. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ja daarom ben ik blij met de reactie van mm7

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar ook niet alles te sterk opnemen want iedereen heeft zijn eigen mening en wize van opvoeden natuurlijk...je moet het gewoon allemaal lekker zelf ontdekken ;)

10. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Is ook absoluut zo hoor ik trek mij ook echt niet alles aan maar voor mij is ook alles nieuw. En als ik dan lees dat het natuurlijk hoort dat je kindje minstens 6 maanden bij jou op de kamer moet blijven dan denk ik wel eens uhhh.. ben ik dan bij voorbaat al een ontaarde moeder, ik ben dat namelijk niet van plan.

11. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik ben dat ook niet van plan hoor! En ik heb daar zo mijn eigen redenen voor. :p Net als elke andere moeder.
    Ojeee....nu heb ik ook nog besloten flesvoeding te geven....:)

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

haha nee hoor moet je lekker zelf weten...hier bleven ze wel even op de kamer ivm borstvoeding. Alleen omdat ik dat ook fijner vond gewoon...maar na 2 weken lagen ze oop hun eigen kamer.;)

13. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik heb er ook zo mijn redenen voor. Ik slaap heel licht. Maar dan ook echt heel licht! Als mijn vriend wat harder zucht in zijn slaap dan ben ik wakker. En kom dan weer moeilijk in slaap. En ik weet dat als je net een kleintje hebt je sowieso minder slaapt maar de tijd die ik dan heb om te slapen die slaap ik dan graag goed ;) En zo heb ik er nog een aantal redenen voor.

En ik ben net zo ontaard als jij, ben op dit moment ook van plan om flesvoeding te geven. Ook dat moet je overal verantwoorden heb ik het idee.

14. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ja ik bedoel ook niet dat het absurd is als je je kleine op je kamer wilt hoor, iedereen zijn eigen voorkeur dat geeft ook niks. In de kraamweek zou ik hem wel graag op onze kamer willen maar daarna op het eigen kamertje en misschien in de kraamweek wel al op het eigen kamertje. Maar als ik dan lees dat het natuurlijk hoort dat je je kind zeker 6 maanden op je kamer moet houden dan gaan mijn nekharen ook rechtovereind staan.

15. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik ben een ontaarde moeder, en heb 3 hele blije kids... Komt dus allemaal goed, hoe je het ook doet en wat je ook doet... Je kindje is toch wel blij en gelukkig met je... En de liefde is nog steeds het belangrijkste van al...

En heel soms is het fijn als ik even mn mening eruit kan gooien, heerlijk haha...

Geniet van de zwangerschap en kindjes meiden, het is zooooo leuk!:)

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er zijn niet voor niets richtlijnen...en als moeder mag je zelf weten wat je daar mee doet. Neem aan dat je volwassen bent en verstandig zelf beslissingen kunt nemen. Maar een richtlijn geeft natuurlijk wel aan wat 'hoort'. Niet om mensen dwars te zitten, maar omdat er aanwijzingen zijn dat de aanbevelingen het veiligst zijn en/of het beste werken in de meeste gevallen.

Zie de richtlijnen die zorgverleners op o.a. CB met ouders horen te communiceren:
    Laat baby in eigen wieg of bedje bij de ouders op de kamer slapen gedurende tenminste het eerste halfjaar
    Centrum Jeugdgezondheid | Bibliotheek | Richtlijnen | JGZ-richtlijn Preventie Wiegendood

De enige die zeggen dat je schijnbaar ontaard bent als je richtlijnen negeert zijn hier trouwens mensen die zelf die richtlijnen negeren. Apart hoor...

17. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was ophangen maakt ook erg vochtig. Maar ik zou er nog eerder voor kiezen de was te drogen te hangen/droger te plaatsen op mijn eigen slaapkamer dan op die van de baby. Al dat vocht en stof kan niet goed zijn. Het wordt ook nog eens erg heet als je niet uitkijkt. Ze brengen bovendien veel meer tijd door op de slaapkamer dan volwassenen, je hebt dus ook niet de tijd om uitgebreid te luchten om het vocht af te voeren.
    Zou het niet doen!
    Dan inderdaad nog eerder de schuur als optie.

enne... hier ook een ontaarde moeder die haar kind zeer bruut naar haar eigen slaapkamer bracht toen ze 1,5 week was... :D

18. MLkids

MLkids Niet meer actief

En zo worden de richtlijnen keer op keer aangepast....

Bij ons hebben ze alle 3 tot minimaal 6 maanden bij ons op de kamer gelegen, deze keer gebeurt dat ook.

Maar er is geen 'horen'. Het is maar een richtlijn, een richtlijn die keer op keer aangepast wordt. Als ik deze richtlijnen moet geloven heb ik de plank finaal mis geslagen bij mijn eerste 6 jaar geleden.

Ben ik met mijn tweede en derde te eigenwijs geweest om de oude richtlijn te volgen etc...

Eerst moest de baby in zijligging te slapen gelegd worden, nu is dat uit den boze. Maar ik voel mij er prettiger bij dus ook deze baby gaat in zijligging slapen. Dit omdat ik het verstikkingsgevaar groter vind bij rugligging als zijligging, been there done that met mijn middelste...

Een baby op de kamer van een oververmoeide mama die amper slaapt omdat ze bij ieder zuchtje kuchje wakker ligt, zal in diepe slaap uiteindelijk minder snel reageren als een moeder die goed slaapt omdat de baby op de andere kamer ligt en de babyfoon gaat af.

Maar ontopic:

Absoluut geen wasdroger op het kamertje!

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

De babykamer is al leeg gepland;) de droger en diepvries gaan naar de schuur en de kast van m'n vriend gaat weg en kopen een nieuwe voor in onze slaapkamer;) geen droger dus:)

20. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48

Het gaat mij niet om de richtlijnen, maar om hoe jij altijd reageerd hier...

De manier van communiceren die jij doet staat mij niet aan.

Als iemand kv wilt geven, kom jij met de volgende opmerking ; Jammer dat je je kindje niet het beste mee wilt geven.

En nu reageer je weer met ; omdat het natuurlijk hoort...

Misschien moet jij eens goed nadenken over de manier van communiceren (daar zijn ook richtlijnen voor), en dat je dat ook anders kan doen, ik irriteer me daar aan. En vele met mij. Maar ik dacht ik zeg het je gewoon even, wellicht dat je er iets mee kan doen, want wat je niet weet kun je niet veranderen.

Succes, ik hoop dat je voortaan wat tactvoller, begrijpender en liever over kunt komen, je adviezen zijn namelijk meestal goed bedoelt, alleen komen ze op die manier minder 'goed bedoelend' over.

Deel Deze Pagina