Om even op het richtlijnen verhaal te reageren.. Tuurlijk, overal zijn richtlijnen, welke ook vaak veranderen. Ik vind dat je voor jezelf en de baby de juiste oplossing moet zoeken. Geen enkel boekje of website kan jou vertellen hoe iets moet. Dat doe je ook een stuk op gevoel.
Laten we op dit forum nou gewoon focussen op elkaar raad en tips geven, in plaats van elkaar onzeker te maken met opmerkingen als 'zo hoort het' en termen als 'ontaarde moeders'. De meeste meiden hier zijn nieuwe moeders of moeders-to-be, en als ik naar mezelf kijk, dan ben je al onzeker genoeg zonder dat je van andere mensen te horen krijgt hoe je het zou moeten doen..
Wat een onzin. Dat zeg ik nooit. Hoe KOM je erbij! Baby op je kamer 'hoort'...voor de veiligheid van je kind. Vreemd genoeg WETEN veel aanstaande ouders dat niet, vandaar dat er druk gewinkeld wordt voor babykamertjes enzo. Prima hoor, zolang mensen maar beseffen dat in de directe nabijheid van mama slapen de veiligste en natuurlijkste manier is voor een baby.
Bubblez...het probleem is nou juist dat heel veel mensen niet eens WETEN dat er wordt aangeraden je kind de eerste 6 maanden in je directe nabijheid te houden! Veel mensen denken dat je een babykamer hoort te hebben, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo nodig is...die baby ziet echt niets van die met veel aandacht op de muren geschilderde uilen of de uitgebalanceerde kleurschema's. Een baby wil gewoon dicht bij mama zijn. Maakt niet uit hoe de kamer verder gedecoreerd is.
Poeh poeh...je zoekt nu wel dingen op he? En omg...wat veroordelend, en kortzichtog. Alsof ouders hun baby in een babykamer laten slapen vanwege de deco? Alsjeblieft zeg.... Je hebt het over aanraden en richtlijnen. Komt het dan echt niet in je op dat je in het leven soms ook moet relativeren?? Kan je je dan niet bedenken dan er ouders zijn die een rede hebben om er vanaf te wijken? Een richtlijn betekend niet altijd dat dit in elke situatie de beste is! En je mag er best vanuit gaan dat ouders op dat moment heel goed zelf kunnen inschatten wat het beste is voor hun gezin. Net als bv...tuurlijk, bv is geweldig, maar niet altijd het beste. Overal door het leven krijg je richtlijnen. Maar ook jij zal je niet aan alles kunnen houdwn. Dat heet leven hoor. We zijn mensen met allemaal andere situaties en emoties. Leer eens relativeren ipv andere mensen zo denigrerend te betuttelen!
Pfff ..... een baby wil graag liefde, en of de baby nu bij moeder ligt of op zijn of haar kamertje, moeder houd net zoveel van hem... ga jij je maar aan de 'regels' houden, dan volgen wij ons moeder hart!
Nou heb jij een geluk! Ik kan je berichten maar tot kort geleden terug vinden. Maar het was in een topic waarin ik vertelde na mijn tweeling dit keer gewoon geen zin te hebben in bv, het gedoe etc etc en omdat ik er gewoon te lui voor was, en de vorige keer bij mijn tweeling een rotervaring had door alleen maar kolven terwijl zij in het ziekenhuis lagen etc. Jou reactie ; Jammer dat je je kindje niet het beste mee wilt geven. Pardon! Wie ben jij dan... Je hoort mij toch ook niet over de richtlijnen van facebook? Jou kinderen zijn daar lid van, volgens mij staat er in de richtlijnen een en ander over beschreven... Maar goed, in jou situatie moet je die misschien even omzeilen toch? Dat doen wij moeders ook waarbij ons kindje niet 6 mnd op de kamer slaapt of bv geeft of wat dan ook. Respecteer en accepteer dat!
In de ogen van dirksmama ben je alleen een goede moeder als je bv geeft en je kimd bij je laat slapen. Wat zitten er hier dan een hoop slechte moeders. Je bent een goede moeder voor je kind als je kiest wat voor jou en je kind het beste werkt. Mm7 je hebt bij je tweeling de juiste keuze gemaakt. Een moeder die geen energie heeft in bv te geven kiest ervoor een betere moeder te zijn door zich beter te voelen met het geven van de fles. Kunstvoeding ook zo een neerbuigend woord.
Mm7 is toch jouw'n keuze en alleen jij bent de juiste persoon om te oordelen wat wel en niet goed is voor je eigen kids. Dat kan en mag niemand anders. Ook ik heb beide meiden 1 jaar lang bv gegeven en ook ik vindt dat het beste voor mijn meiden. Maar dat is mijn keuze voor mijn kinderen. Het zou toch helemaal erg zijn als ik iemand anders ging veroordelen omdat deze persoon het niet doet. Laatst had ik een topic geopend omdat ik het zo jammer vindt dat een vriendin van mij na 2 dagen had besloten om te stoppen met de bv. Nou wat ik daar voor een reacties kreeg...?! Het gaat beide kanten op hier op het forum....als je pro bv bent mag dat niet....kies je voor fv is het ook niet goed......vermoeiend soms. Gewoon respecteren dat we allemaal een andere mening hebben......dat zou het beste zijn. Nu weet ik bv dat dirksmama volgens mij heel lang met alle kids in een bed heeft geslapen ....toch dirksmama? Dat zou ik zelf dus ook nooit doen......maar dat moet dirksmama natuurlijk zelf weten.....en dat respecteer ik dan ook. En zo hoort het toch?
Dat maak jij er van. Het enige wat ik belangrijk vind is dat je op de hoogte bent van wat 'best practice' is. En als volwassen vrouw vind ik dat je zelf je beslissingen moet nemen. Maar dan wel gebaseerd op kennis en niet op bakerpraatjes. En gewoon beseffen dat je niet altijd kunt kiezen voor wat het beste is. Je bent ook maar mens. Maar wees eerlijk tegen jezelf als je keuzes maakt. Praat ze niet goed met 'er is weinig verschil' of 'het is even goed'.
Pfff...hoezo toegeven dat je iets kiest wat niet het beste is? In genoeg situaties zijn beslissingen die jij als beste ziet, niet het beste. Hoe moeilijk is dat nu te begrijpen?
Een moeder bepaald wat het beste is voor haar kind en niet instanties of zogenaamde onderzoeken. Ieder kind is anders. Je dringt altijd overal zo je mening op dat bv moet. Kan me nog een topic herinneren van een tijd terug dat het jij en andere het niet of moeilijk kunnen accepteren dat er moeder zijn die flesvoeding geven. Een moeder die eerlijk is kiest voor de gezondheid van haar en haar kind en daar heeft bv of slapen bij de ouders helemaal niets mee te maken.