Droger, noodzaak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marleen1, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Hmm.. Wat voor hydrofiel doeken heb je dan? Mijne gaan altijd in de droger en ze drogen prima! En soms heb ik een kledingstuk wat vervaagd, maar dat is meer door het wassen dan door de droger.. Het overgrote deel blijft gewoon netjes.

2. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Nou ik zou het nirt noodzakelijk willen noemen maar wel tijdsbesparend en fijn voor luie mensen :D ik had echt geen zin meer om al die sokken en onderbroeken op te hange, en het is fijn als je iets wil hebben dat je het even gauw kan drogen.
    Uiteindelijk doe ik alleen onze eigen kleding en hydrofiele doeken en sokjes erin. Kleertjes krimpen helaas gauw, hij groeit al zo snel, moest iedere paar weken een maat groter kopen :$

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Ik kreeg een droger vlak voor de geboorte van de oudste, en vond het een uitkomst. Daarvoor moest alles het balkon op, koud om te gaan doen, duurde bij slecht weer een eeuwigheid, soms kakte er een duif op en als het hard waaide, sloeg het rek om of waaide de was er half af en kon ik opnieuw beginnen. Alternatief was een droogrek middenin de niet al te grote woonkamer van een al extreem vochtig huis. Dus ik was er erg blij mee. Inmiddels een nieuw huis maar nog steeds geen plek om de was op te hangen. Bijna alles gaat in de droger, behalve de fijnwas, sokjes van de kinderen (krimpen en verliezen antislip) en shirtjes met prints (plakken aan elkaar). Zou niet zonder kunnen.

4. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Onze kleine is nog niet geboren maar ik kan nu al niet zonder droger. Mede omdat wij de plaats niet hebben om veel was op te hangen. Ook vind ik het zonde van mijn tijd om iedere keer de was op te hangen. Dus ik denk dat ik straks helemaal niet meer zonder kan :cool:

5. beertje86

beertje86 Actief lid

5 mei 2014
    188
    0
    0
    NULL
    Meerkerk
    De babykleertjes gaan hier niet in de droger, maar als je bijvoorbeeld een lekkere deken van koeka hebt met teddy aan de binnenkant word hij wel weer lekker zacht als je hem na het drogen heel kort even in de droger doet.
    Verder gaat er vooral beddengoed en handdoeken in.

6. fruitvliegje

fruitvliegje Bekend lid

16 apr 2013
    773
    0
    16
    mama zijn, heerlijk!
    ♡In ons huisje
    wij hebben wel een droger, noodzakelijk nee, maar de doeken/hydrofiele luiers en handdoeken zijn wel lekker zacht als ze er uit komen ;)
    en drogen nog prima :D

7. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    hahaha ik ben de enige die ja zegt :$

Ik kan echt niet zonder;) Hij staat iedere dag aan en juist ook met de kleren van de kleintjes vooral in de winter anders duurt het 2 dagen voor de was droog is.. En iedereen doet hier schone kleren aan iedere dag en een schone pyjama, de roze was is niet bij te houden:D

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Noodzakelijk nee handig absoluut. Ben wel grote fan van zachte handdoeken.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier is hij nu een tijd kapot en mis hem wel heel erg. Maar goed, heb dan wel vier kinderen.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Nee, ik heb 2 kinderen maar zie er de noodzaak niet echt van in. Heb gewoon waslijnen boven het trapgat hangen en in de zomer hangt alles lekker buiten.
    Overigens hoef je met een baby geen bergen was te hebben hoor. Bij mijn ene dochter had ik in het begin amper was maar de jongste daarentegen moest ik soms wel 4x per dag omkleden, met name omdat ze zoveel spuugde. Dus of je echt veel was gaat hebben is nog maar de vraag.

11. Ior

Ior Niet meer actief

Ik vind het niet noodzakelijk maar wel handig.
    Bij mij gaat alleen ondergoed, sokken, handdoeken en washandjes, vaatdoekjes Ed en beddengoed er in. Kleding absoluut niet, daar wordt de kleding niet mooier op en babykleertjes Krimpen ook nog eens.
    Ik was het op de ene dag, dan is het de volgende dag droog. Even strijken en het is weer aan de kant. In de zomer is het natuurlijk sneller droog.

12. Islah

Islah Niet meer actief

En je had hem toch nog maar 2 jaar? Da's dan wel snel zeg.

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Nee echt niet noodzakelijk, maar soms wel handig lijkt me :)

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Bh beugel:).. Hij is half ontplof.

Had hem trouwens 4 jaar.

15. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hier geen droger, elke dag een (of meer) wasmachines met wasgoed (want wasbare luiers hier) en droger ook nooit gemist.

16. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Wij zijn met z'n vijven en missen hem niet.

17. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Hmm ik zou bijna zeggen dat ik het noodzaak vind:p Voor kleding niet maar wat heb ik een VRESELIJKE hékel aan de ondergoed- en sokkenwas ophangen. Sok voor sok, onderbroek voor onderbroek. Ullghh nee, ik vind dat dus echt niet leuk en onwijs zonde van de tijd. Ik bedenk me elke week weer dat dit écht de laatste keer is dat ik het ophang want mórgen is er een droger in huis....niet dus.

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hier een droger in huis. Maar gebruik hem bijna nooit. Ik zie dat ding echt voor in 'noodgevallen', bijv wanneer ik drie weken geen was heb gedaan en dan ineens heeeel veeeeel was in 1 x wil wegwerken. Haha gelukkig komt dat slechts 1 x per 3 jaar voor ofzo ;)

Oh en ons molton is vreselijk dik. Die droogt niet altijd genoeg binnen 1 dag. Die gooi ik er eens per zoveel tijd in als ik die ook eens ff mee was. Verder hangen we alles op. Ik heb op zolder heel veel ruimte om op te hangen en ik doe ook veel buiten ophangen.

Waarom ik niet alles in de droger gooi: slecht voor het milieu en voor de portemonnee. Ik zie het ook echt niet als noodzakelijk huishoudelijk apparaat. Toen onze vorige stuk ging (in ons flatje was het wel een erg handig apparaat met weinig ruimte om op te hangen) hebben we in ons huidige huis jarenlang geen droger gehad. Het is dat m'n schoonvader ineens met eentje voor ons kwam aanzetten, anders had ik echt niet weer een droger in huis gehaald (dan had ik 1 extra molton gekocht denk ik haha)

19. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij hebben een droger maar gebruiken hem alleen voor handdoeken,

Het is niet nodig, maar soms wel handig

20. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    eens!!! Hier droger voor 60 graden was: Sokken ondergoed handdoeken beddengoed. Kleren hang ik op.
    maar vooral sokken en ondergoed ophangen.... Dies gek!

Deel Deze Pagina