Droger stuk, wat kost dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Beatissimam, 18 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grrr, mijn droger droogt niet meer. Is een dure Miele condensdroger van 5,5 jaar oud.

Na een paar minuten stopt hij ermee. Ik kan nu alleen nog drogen op tijd (warme stand 30 minuten) en dat moet ik dan blijven doen totdat de was droog is.

De trommel maakt ook een een tik-geluid als hij draait.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat reparatie kost?

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Sowieso de voorrijkosten. Hier waren die al 40 euro ( grrrr!)
    Ik had geklaagd bij Miele omdat het ding net 4 jaar oud was. Verwarmingselement was kapot en heeft ons 200 euro gekost.
    Altijd minder dan een nieuwe droger, maar het is wel KAK. Helemaal 's winters.

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ik zou dan zeggen de klok ofzo dat hij er na een paar minuten mee stopt of de "voeler"waarmee hij voelt of de was droog is ( als je hem niet op tijd zet maar op bv kastdroog)
    tik geluid denk je meer aan de riem waarmee hij draait. bij mij ging dat ding kapot maar was in de garantietijd dus was kosteloos. maar ik zou denken een paar tientjes. anders eens gewoon met de miele klantenservice bellen , misschien kunnen hun zeggen wat het kan zijn of evt een monteur laten komen en dan vrijblijvend zeggen wat het gaat kosten? moet je misschienalleen de voorrijkosten betalen. aan de andere kant is 5 jaar ook wel redelijk vlug :( maar ik moet zeggen miele is ook miele niet meer heb ik het idee. ik had er een stofzuiger van waar ik niet kapot van was en die staat nu in de garage voor de auto en mn vaatwasser is van miele en die vervloek ik ook regelmatig.

4. cathymoon

cathymoon Actief lid

7 apr 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsja, Miele er is geen duurdere....
    Hier helaas ook slechte ervaringen met Miele, wel een wasmachine maar goed....
    Wij hebben nu onze 2e droger na ruim 12 jaar samenwonen. Eerst een Zanussi, die deed het prima en na 8 jaar gaf die de geest, nu een Nordland en tot op heden geen problemen.... voor mij geen dure machines meer.....voor wat deze machines samen hebben gekost heb je nog geen halve Miele.....

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Geen idee wat het kost, maar wij hadden laatst wel precies hetzelfde met onze droger! Bij ons bleken er stukjes plastic (waarschijnlijk in een zak gezeten of zo) tussen de trommel en de afvoer te zitten (hoop dat ik het goed uitleg, mijn vriend heeft er aan zitten sleutelen). We hebben de trommel op z'n kant gehouden en geprobeerd alle stukjes er uit te halen. Dit was voor ons de oplossing. Weet alleen niet of dat bij een condensdroger ook zo kan, wij hebben een gewone droger.

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Bij ons vaak bijna niks. We hebben in het dorp een elektronica winkeltje, die mensen rekenen geen voorrijkosten, en de reparaties zijn vaak ook een lachertje.
    Pas nog langs geweest, kwartiertje bezig geweest met repareren van de wasmachinedeur, rekening van 9 euro :)
    Misschien heb je zo'n mannetje of winkel in de buurt?

7. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon een nieuwe zuinige warmtepomp droger kopen. Die is veeeel zuiniger dan een condensdroger van 5 jaar oud. Heb je zo terug verdient. En dan geen duur merk, ik heb n Bosch omdat die goed uit de test van de consumentenbond kwam. Na 8 maanden gebruik kreeg ik 150 euro terug van de energiemaatschappij. Kijk, dat is snel terug verdiend. Ik droog ongeveer 5 wassen in de week.

8. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Vorige week exact hetzelfde, deed hij het ook alleen nog maar op het warmte tijd programma.
    Mijn man die niet zo heel technisch is,(lees niet!!!;) ) heeft hem met behulp van google/youtube de droger uit elkaar gehaald, van binnen in achter in de droger helemaal schoongemaakt (dat was het probleem, stof opgehoopt waar het water afgezogen moetsen worden of zoiets:)) en hij doet het weer perfect!!
    Dus misschien kun je dat nog proberen? Is helemaal gratis tenslotte;)

9. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh my..... Mijn man heeft 2 linkerhanden en geen tijd. En ik durf me daar niet aan te wagen. Ik ken wel een wasmachine-reparateur, die is vast goedkoper dan de Miele-reparateur!

Voor mij nooit meer een Miele. De wasmachine maakt vanaf het begin al een vreselijke herrie. Wij hebben een half open keuken en je kan elkaar gewoon niet verstaan! Wat nou fluisterstille Miele! En het was een dure machine!

10. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Wat raar...wij hebben eigenlijk ook slechte ervaringen met Miele!
    Al 2x een dure wasmachine die gewoon elk jaar stuk ging...:x

Nu een wasmachine van Samsung en een droger van AEG die top zijn.
    Denk dat je bij een redelijk goede droger toch al snel aan 500-600 euro moet denken..? (die van ons is inmiddels alweer 4 jaar oud)

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb een droger van zanussi van 400 euro. Hij doet het al 8;5 jaar zonder problemen!

De wasmachine van zanussi daarentegen was na twee jaar al 5 keer kapot gegaan.

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou eerst kijken voor iemand plaatselijk.

Een reparateur van Miele laten komen kost meestal stukken van mensen. Want die komt van ver (vervoerskosten) en die rekent nog es duchtig veel qua uren.

Lukt het niet met die plaatselijke kan je altijd alsnog iemand van Miele laten komen.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik zou gewoon een reperateur laten komen. niet van miele. die zijn duur. en dan afwachten wat die zegt. staat het je niet aan dan ben je hoogstens de voorrijkosten kwijt en ga je op zoek naar een andere. voor hetzelfde geld is het iets kleins wat niet zo duur is om te repareren.

miele is lang zo goed niet als men denkt. kennis van mij heeft er gewerkt en zn zoon werkt er nog. beide hebben zelf niet eens miele apparatuur en ze hebben mij ook afgeraden om miele te kopen. zegt genoeg lijkt me....

14. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Haha ja dat hadden mijn ouders ook bij Miele. 100 euro verplaatsingskosten. Detail de monteur kwambuit dezelfde stad als waar mijn ouders wonen..

Deel Deze Pagina