Een tijdje geleden had ik een vraag gesteld aan het UWV over de hoogte van mijn dagloon, aangezien deze niet strookte met mijn berekeningen. Hoogte ziektewetuitkering Hier even een beknopte samenvatting: Ik zou per 1 april beginnen bij nieuwe werkgever. Tot eind maart was ik bij mijn vorige werkgever in dienst en had ik nog een aantal vakantiedagen opgenomen, zodat ik daarna fris kon beginnen. Mijn nieuwe werkgever had aan mij gevraagd om per 28 maart te beginnen, zodat ik ook bij de opening van de zonnestudio aanwezig was. Het leek mij wel lekker om eerst even een paar dagen vrij te hebben, maar aangezien ik mij van mijn goede kant wilde laten zien ben ik dus per 28 maart bij nieuwe werkgever begonnen. Maar zij hebben mij dus per 1 maart op de loonlijst gezet. Het UWV kijkt per wanneer je bij de laatste werkgever begonnen bent en neemt daar het gemiddelde van. Nu lijkt het net alsof ik de hele maand maart vrij ben geweest en 2 dagen gewerkt heb. Op mijn contract staat per 1 april in loondienst en ook via de mail is dit zo besproken. Daadwerkelijk pas op 7 maart schriftelijk gesolliciteerd. Tevens heb ik aangegeven dat ik per 1 januari in al die tijd slechts 1 week vrij gehad heb (mede doordat ik zwanger was en wist dat ze naar het gemiddelde zouden kijken) en vanaf het moment dat mijn nieuwe werkgever wist van mijn zwangerschap, ben ik gekort in mijn uren en heeft mijncollega, mijn extra uren gekregen. Helaas is deze gesloten, dus ik kan niet meer vertellen hoe het nu verder gegaan is. Ik heb via dit forum met het UWV webcareteam contact gehad en deze gaven aan, dat als ik het niet eens was met de hoogte van het dagloon, dat ik bezwaar moest maken. Dit heb ik gedaan en op 30 oktober heb ik telefonisch een hoorzitting gehad met een medewerker van het UWV. Deze gaf al gelijk aan dat hij naar de wet moet kijken. Vandaag de uitspraak gehad en ze hebben mijn bezwaar ongegrond verklaart op basis van artikel 15 ziektewet en 7:11 van de algemene wet bestuursrecht. Nu wil ik dus beroep aantekenen (dit kost mij 44,-), maar ik zou graag wat advies willen krijgen van eventueel juristen of mensen die in een soortgelijke situatie gezeten hebben. Aangezien ik misschien voor een gedeelte wettelijk gezien niet in mijn recht sta, maar wettelijk gezien horen zij toch ook naar bijvoorbeeld mijn contract te kijken? Het was al geen vetpot wat ik verdiende, maar het scheelt me wel ongeveer 200,- netto per maand. (Ik had geen vraag aan het uwv, daarom niet daar geplaatst)