Ik schrik hier best wel van. Hier staat veel vaak snachts of als we weg zijn aan. Droger en wasmaschine echt vaak. Plus ze staan in de kelder dus ook rook is moeilijk te ruiken lijkt me. Wist dit echt niet. Is het ook gevaarlijk als ze aanstaan zonder dat ze draaien? Dus bijv. dat ik m dan aanzet met timer zodat ze in de ochtend zelf starten zodra we wakker zijn? Of is dat ook geen goed idee? Ik ga eens kijken naar gecombineerde rookmelders. We hebben sowieso wel genoeg rookmelders omdat het hier verplicht is maar zo'n gecombineerde is een goed idee voor in de kelder.
Nooit bij stil gestaan. Hij draait hier heel vaak snachts en als we weg zijn. Nu bijvoorbeeld ook. Ik ga er voortaan bewuster mee om! Geen late wasjes meer of gewoon ophangen dan maar.
Na mijn woningbrand van 2016, nóóit meer s'avonds! Ik heb onwijs veel mazzel gehad dat ik hem overdag heb aangezet, want de planning was om hem aan te zetten als we naar bed zouden gaan.. En toen hadden we geen rookmelders hangen, maar deze lagen wel klaar voor gebruik in de kast, stom he... Als ik hem snachts had laten draaien, was ik er nu niet meer geweest! Ik heb het eerste half jaar alles op wasrekken gehad, en ben echt getraumatiseerd geweest door drogers. Inmiddels hebben we nu een warmtepompdroger die ik wel durf te gebruiken, maar het is nooit meer hetzelfde geweest. De angst komt zo nu en dan nog wel eens terug, bijvoorbeeld: als ik ook maar iets van een brandlucht ruik staan mijn zintuigen op scherp. Ik adviseer daarom ook iedereen brandmelders aan (En pluspunten als die daadwerkelijk ook zijn opgehangen )
Maar als je overdag werkt, ritjes naar school moeten maken, boodschappen moet doen, sportclubjes en zwemlessen hebt, vind ik het best een hele planning hoor, de was doen en de hele tijd thuis zijn als de droger aan staat. En ik red het ook echt niet zonder droger met 5 personen en geen droogruimte, ondanks dat ik ook twee wasrekjes heb ( voor in de zomer, buiten).
Wauw, bedankt voor je bericht. Gelukkig zeg... Ik ga nu mijn droger veeeeel minder vaak gebruiken! Wij hebben een condensdroger, staan die erom bekend gevaarlijker te zijn?
Dat mensen nog drogers durven te kopen als ze zo gevaarlijk zijn! Bij mij draait hij meestal overdag, maar ook heus wel eens nachts, geen moeite mee. Ook de vaatwasser en wasmachine als het zo uit komt.
Uuh, nog nooit bij stilgestaan eigenlijk. Hier staat alles 's nachts regelmatig aan: wasmachine, droger, vaatwasser, telefoons in de oplader. Maar m'n droger, wasmachine en vaatwasser staan allemaal in de keuken waar ook een brandmelder hangt. En ik maak de droger altijd stofvrij als 'ie gedraaid heeft.
Volgens mij niet, gaat echt om draaiende apparaten. Al is alles uit het veiligst natuurlijk maar wees eerlijk: in een huishouden, zeker met kinderen, is het niet mogelijk om steeds alles uit te laten. Tegenover ons is vorig jaar brand geweest. Die mensen hadden de tablet aan de oplader laten liggen 's nachts, op de bank. En de oplader was oud en zat weer aan een verlengsnoer. Gelukkig hadden die mensen rookmelders en ze hebben snel de brandweer kunnen waarschuwen. Schade bleef enigszins beperkt maar het duurde maandenlang voor ze weer terug konden. Ik zorg er altijd voor dat mijn telefoon op een oppervlakte ligt die niet zo makkelijk in brand kan vliegen en dat de snoeren in orde zijn. Ik laat ook nooit de oplader in het stopcontact als het opladen klaar is.
Maar voordat de rook van boven naar de slaapkamers is gekomen zou je toch verwachten dat de rookmelder alarm slaat? Daarom heb je die dingen. En als ik beneden in de woonkamer ben dan hoop ik ook dat de rookmelder afgaat lang voordat ik twee verdiepingen lager rook ruik.
Droger gaat nooit aan als ik weg ben of ‘s nachts, aangezien bekend is dat dat apparaat het meest brandgevaarlijk is. En daarbij hebben we vrienden waar inderdaad het hele appartement van afgefikt is door de droger... Andere apparaten gaan/blijven wel aan ‘s nachts. De vaatwasser draait meestal ‘s avonds laat en is dan wel klaar voor de nacht, maar als we eters hebben of mensen die komen borrelen, kan het zijn dat hij laat aan gaat en ‘s nachts draait. Wassen doe ik alleen overdag, of ik programmeer hem zodat hij ‘s morgens vroeg draait. Ik heb toch de fut niet om hem gelijk na het wakker worden leeg te halen. Ipads en telefoons laden wel ‘s nachts. Zolang je de juiste stekkers hebt, is er niet zoveel aan de hand. Ze worden hier nauwelijks warm.
ik vul de wasmachine voor ik naar bed ga en laat hem dan halverwege de nacht aangaan, als ik opsta gaat de was de droger in (als t lekker weer is gaat de was naar buiten). Ik laat beide aanstaan als ik niet thuis ben. Zorg wel voor schone filters. De vaatwasser gaat altijd aan als wij naar bed gaan, dan is alles s morgens weer schoon. Wij hebben s nachts goedkope stroom. Telefoon en tablets liggen s nachts aan de lader in de woonkamer
Hier gaat de droger alleen aan als wij thuis zijn. 's Nachts zet ik hem wel op, maar in ons huis wemelt het van de rookmelders Anders zou ik het ook niet durven. De wasmachine zet ik wel geregeld op als we niet thuis zijn. Of is dat ook niet verstandig?
Vroeger thuis ging mijn vader altijd de stekkers uit de stopcontacten halen , ook van de tv en de radio... en mijn moeder stond altijd boven te wachten tot de wasmachine klaar was, als we weg wilden ...nou dat doe ik dus niet. We hebben een keer een (klein) brandje gehad van een transformator van een lamp die kapot ging, en ook een keer van een oplader van een telefoon die helemaal vastgesmolten was aan een boekenplank de volgende ochtend. En een voeding van een pc die doorbrandde waardoor de kamer vol rook stond. Dus niet alleen je wasmachine en droger zijn een risico wil ik maar zeggen. Maar ja, we werken allebei 4 dagen in de week, ik weet niet wanneer ik al die wassen moet doen! Ik draai wasmachine en droger niet snachts omdat ik dan geen oog dichtdoe... maar ik programmeer de wasmachine wel om overdag te draaien zodat hij klaar is als ik uit mn werk kom.
Ik draai nooit de droger/wasmachine ‘s nachts, maar wel gewoon als ik weg ben. Ik zou echt niet weten hoe dat moet als ik thuis moet zijn. Zowel de wasmachine en de warmtepompdroger doen er 3 uur over, dat gaat toch gewoon niet als je 2 en soms 3 wassen per dag moet draaien. En ja, dat is veel was, maar onze zoon lekt bijna elke nacht, dus dat is zo een machine extra (zeker als zijn dekbedovertrek ook nat is). Meestal zet ik een was aan voordat ik mijn dochter naar school breng en dan ben ik zo’n uur/anderhalf uur van huis. En als ik het dan goed plan, kan ik de tweede was in de droger gooien voordat ik haar weer op moet halen en dus weer anderhalf uur van huis ben tijdens dat de droger draait (soms ook de wasmachine als ik nog een derde was doe).
Dat zou je wel verwachten ja, maar mijn gezin en huis is me net iets teveel waard om blind op zo’n apparaat te vertrouwen. En vooral ook dat ik dan nog tijd genoeg heb om te ontsnappen. Want ook al gaat hij af, kun je al een groot probleem hebben. Mijn man laat wel eens videomateriaal zien van zijn opleidingen/trainingen. Een gemiddelde woonkamer met een stoffen bank en gordijnen bijvoorbeeld kan echt binnen 1 a 2 minuten in een complete vlammenzee veranderen bijvoorbeeld.
Het liefst niet.... heel af en toe vergeet ik dat ik was in de wasmachine heb gestopt 's avonds en dat bedenk ik me dan als we op bed gaan. Meestal zet ik hem dan toch nog even aan. Komt niet heel vaak voor. Meestal was en droog ik als ik thuis ben. Laatst was hier in het dorp brand in een bijkeuken, ook door een droger... terwijl die gewoon uit stond! Dan kun je je huis dus niet eens meer verlaten.... eigenlijk. Ik wil me niet laten leven door 'wat als' maar probeer wel zoveel mogelijk de risico's te beperken. Vaatwasser draait wel 's avonds/ 's nachts maar vooral uit praktisch oogpunt. Verder hebben we rookmelders in de wasruimte en op de overloop.
Dat klopt, ik vind het ook wel een gedoe die was. En altijd bijna een rekje hebben staan. Maar voor mij is de keuze tussen dat of s nachts een droger aan toch snel gemaakt..