Droger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Scooter84, 28 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scooter84

Scooter84 Niet meer actief

Dag dames
    Misschien heel raar, maar ik vroeg me iets af...wij hebben geen droger. Zou dat een "must" zijn als de baby er is over een tijdje? We willen namelijk goed opletten met vaste lasten en momenteel doen we het al 2 jaar zonder droger. Maar dat is natuurlijk maar met z'n tweetjes. Ik weet het eigenlijk niet zo goed...

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    tja een must, ik heb niet veel ruimte om de was op te hangen... en met de bergen was vond ik het echt een fijne toevoeging. ik was en droog alles in het weekend of snachts, zo is het toch nog iets goedkoper.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Nee hoor wij missen het totaal niet! Was is in een dag droog behalve een slaapzak. Maar daar hebben wij er 2 van. Wij hebben wel een droger maar dan een combi. On ding dus wij gebruiken hem nooit.

4. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Wij hebben een droogkast, maar die wacht momenteel op herstelling aangezien ze enkele weken geleden kortsluiting gegeven heeft.
    De eerste week was het wat zoeken (zoontje maakt echt veel vuil) maar nu, goh... Ik ben wat creatief met het wasrek en het rekje aan de verwarming.

't Gaat hoor, 't is volgens mij gewoon een kwestie van gewoonte :)

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik heb er nu net eentje aangeschaft, de jongste is 8 maand. In deze tijd van het jaar krijg ik het bijna niet droog... Ik gebruik hem alleen voor beddengoed, handdoeken ed. Kleding hangt op zolder. Vanaf maart/april hangt alles weer lekker buiten!

6. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Hier met 4 kids.kan ik de droger echt niet missen. Zowel de was als de droger maken over uren.en veel ruimte om het op te hangen heb ik niet.dus ik vind het een must

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Niet nodig maar wel handig. Ik vond het erg fijn dat de spuugdoekjes van de baby zo lekker zacht uit de droger kwamen! De laatste spuugde veel dus had veel doekjes nodig, maar ook veel beddengoed, slaapzakken, alles was heel snel vies. Dan is een droger ideaal. Ook bij ziekte trouwens als ze alles constant onderspugen, meteen de was in en 3 uur later alles weer droog!

8. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ligt er denk ik ook erg aan hoeveel toeren je wasmachine is (en hoe lang het dus duurt voor was droog is), hoe vaak je dingen in de was doet en hoe veel ruimte je hebt om te drogen. En hoeveel voorraad aan kleding en dergelijke je hebt. Baby is wel stuk meer was, maar vind niet dat dat droger perse noodzakelijk maakt.
    We hebben er nu wel een, omdat we hem gratis kregen. Vind het erg fijn voor handdoeken (wordt lekker zacht) en dingen als spijkerbroeken wat lang duurt voor het droog is. Fijne pyjama waar bv over gespuugd is kan dezelfde avond weer schoon aan. Maar ik gebruik de droger lang niet voor alles, kost me teveel stroom, lijkt me niet zo goed voor de kleding en op het rek heb ik het met een dag droog.
    Ik zou even afwachten hoe het straks gaat als de baby er is, dan kan je beter inschatten hoe hard je het nodig vind en welke andere nieuwe bijkomende kosten er misschien zijn die mogelijk voorrang hebben. Je kan er snel genoeg 1 in huis hebben :)

9. Tadja

Tadja Lid

5 jul 2016
    92
    0
    6
    Hoofd financiële administratie
    Ik vindt de droger echt geweldig en zou niet meer zonder kunnen.
    Het gaat gewoon een stuk sneller allemaal.

10. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Absoluut geen must. Die van mij begaf het een dag voor de bevalling..... Mijn kraamzorg heeft dagelijks gezegd hoe zeer ze een droger mistte, ik mis hem nog steeds niet. Moet zeggen dat ik veel ruimte heb om was op te hangen. Qua beddengoed heb ik gewoon net een setje extra. Het is wat je gewend bent denk ik.

11. Chant26

Chant26 Actief lid

31 okt 2016
    182
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook hier geen droger met 2 kids. Zou soms wel handiger zijn maar mis het niet hoor.
    Ik hang het op en een dag later is het droog 😊

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee hoor is echt geen must, hier nooit een droger gehad(oudste is bijna 5) en gaat altijd prima.

Nu de laatste tijd wil ik er wel graag 1.
    Wij hebben een slecht geïsoleerd huis en met deze temperaturen komt de temperatuur op zolder niet boven de 10 uit denk ik het duurt nu dus minimaal 2 dagen voor de was droog is.

Ik kan er 2, max 3 als dit een kleiner wasje is tegelijk ophangen dus je kunt je voorstellen dat dat niet heel handig is.

13. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    De babyspullen stop ik niet eens in de droger, op soms een hoeslaken en hydrofiel na ☺

14. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Wij hebben dit ook en nu ik in verwachting ben van de tweede die dan in februari komt, zie ik het wel als een gemis. Maar we hebben aardig wat dingen die belangrijker of meer noodzakelijk zijn die voorrang hebben op de wishlist helaas. :)

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Jep wij hier ook:p

wss over een half jaar budget ervoor... maar dan is het zomer... ik wacht nog wel een jaartje haha

16. Roseline

Roseline Niet meer actief

Ik kan echt niet zonder een droger. Ik heb weinig plek om spullen op te hangen en daarnaast duurt het onwijs lang voor de dingen droog zijn zeker in de winter (meesten broeken, overhemden en truien gaan overgens niet in de droger). En ik heb nog niet eens een baby.. hihi

17. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ik vroeg me hetzelfde af... Wij hebben er nu ook geen, en vind het in het voorjaar, de zomer en de herfst goed te doen maar in de winter vind ik het wel een beetje onhandig. Ik heb wel veel ruimte om kleding op te hangen maar binnen droogt het bij mij niet heel snel vind ik, meestal kan ik maar 1 was binnen drogen op een dag.

Onze baby wordt waarschijnlijk in juli geboren en ben sowieso van plan om de was in het voorjaar en de zomer gewoon buiten te hangen, ook als ik een droger zou hebben. Het is hier in de zomer met gemiddeld 35 à 40 graden soms in een uurtje droog dus zou het zonde vinden om dan de droger aan te zetten. Ik denk dat ik er wel een aanschaf, maar om de kosten een beetje te verdelen pas in oktober of zo.

18. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Een must niet, wel een fijne extra luxe!
    We wilden een droger kopen maar toen begaf onze wasmachine het, maar anders had er nu een droger gestaan ☺

19. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    wij hebben geen droger. Heb hem tot nu toe alleen gemist toen mijn zoontje zindelijk aan het worden was en er wel heel veel onderbroekjes/kleding doorheen ging.

's zomers hang ik de was lekker buiten. Nu op zolder en we hebben ook een lijn in het trapgat vd zolder. ALs ik dan op zolder en op een van de slaapkamers een raam openzet, gaat het nog best vlot met droog worden! Alleen november is een vervelende maand, maar dan was ik wat vaker kleinere wasjes.
    Zolang het niet nodig is, wil ik geen droger. Het is niet goed voor de kleding en ook niet voor het milieu. En handdoeken etc. zijn altijd zo droog vind ik.

20. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Niet echt een must maar ik zou niet zonder kunnen. Fijne extra luxe inderraad.:

Deel Deze Pagina