Ben benieuwd wat jullie symptomen waren bij jongen en/of meisje? Bij mijn zoontje (was eerst tweeling vanishing twin) was ik het 1e trimester enorm prikkelbaar (de tweede is bij ruim 8w gestopt wel 4 keer hartje zien kloppen, maar mocht niet zo zijn). Toen de kleine gestopt was merkte ik wel dat ik wat rustiger werd.. Ik at enorm gezond, was dol op fruit, extreme honger (ging nooit de deur uit zonder een tas vol eten) voelde mij verder best goed. Slapen was drama, pijn om op mijn heupen te liggen. Maagzuur eerste trimester, at veel vanille vla.. En mijn prachtige zoon ligt boven te slapen! Nu ben ik 6.2w en ene moment echt honger gevoel andere moment krijg ik niets door mijn keel.. Cola heerlijk! dat is tot nu toe enige dat ik denk ooo daar heb ik trek in maar verder kan ik niets bedenken (gewoon omdat ik geen trek ergens in heb, ik eet omdat het moet en omdat ik soms echt honger gevoel heb, maar nergens specifieks trek in) Zere borsten tot nu toe, hoofdpijn.. Ben benieuwd wat er nog komen gaat... Wat zal het dit keer zijn?
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal omdat ik zwanger ben van m'n eerste, maar veel "bakerspraatjes" kloppen wel. Ik ben zwanger van een meisje en heb de volgende symptomen (gehad): - Extreem weinig eetlust (flink afgevallen de eerste maanden) - Zeer slechte huid; af en aan zeer veel puistjes, vlekkerige huid, soms extreem droge huid - Erg futloos en snel vet wordend haar - Bizar veel trek in zoetigheid (kon ik me voorheen echt niet voor interesseren!) - Erg veel last van misselijkheid, met weinig overgeven (wel flink last van kokhalzen)
is allemaal gewoon flauwekul zegt helemaal niets... zou ook niet weten hoe dat zou moeten komen... hier 2 verschillende zwangerschappen en kwalen en toch 2 meiden...
Hier ook twee verschillende zwangerschappen en zijn toch echt twee jongens. Dus het hoeft niks te zeggen. Staan trouwens veel topics met dit onderwerp, ik geloofs zelfs nog op deze pagina.
Hier 2 totaal verschillende zwangerschappen. Eerste is een jongen en nu ook zwanger van een jongen. Hier kloppen de bakerpraatjes echt niet. Als ze wel zouden kloppen was ik nu zwanger van een meid.
twee meiden en tot twee keer toe enorm misselijk. Over het algemeen dezelfde zwangerschappen, hoewel bij de tweede het tweede trimester vanaf 16 weken heerlijk was (tot 32 weken). Ik heb wel het idee dat je bij een meisje meer misselijk bent. Symptomen: Misselijk (bij de eerste alleen in de ochtend en tot 12w, bij de tweede hele dagen tot 16w) Trek in fris en zoete dingen Hekserg gedrag, vooral tegen partner Kort lontje Opgefokt gevoel Bad hair days Geen trek in avondeten Kleine porties eten
Grappig, het blijven sowieso fabels maar toch... Bij de eerste een zwangerschap zo der veel gedoe, wel flink maagzuur maar nauwelijks misselijk. En nu ben ik sinds enkele dagen best misselijk. Maar misschien valt het me gewoon meer op, omdat er nu eenmaal een klein grietje rondloopt dat aandacht wil en ik dus niwt meer kan neerploffen wanneer ik dat wil 😉
Ik vind wel grappig want ik heb nu pok echt extreem weinig eetlust. Net wakker, niet misselijk maar ook totaal geen eetlust.. Vanaf wanneer had jij geen eetlust en tot wanneer ongeveer? En wanneer startte die misselijkheid? Naarmate ik toch wat ben gaan eten hou ik een weeeig gevoel van misselijkheid en met avond (omdat ik dan toch meer moet eten van mezelf) ben ik meer misselijk tot kokhalzen.. Ik vind kwaaltjes vergelijken wel leuk! Het zegt ook niks maar toch ☺️
Ik was ook niet een van de aardigste zaten midden in een verhuizing en niemand kon wat goeds doen en ging mij allemaal te traag 😇 Mijn man moest het s avonds ontgelden 🤐 Nu extreem opgefokt op mijn werk, heel erg kort lontje en hoeft maar iets mis te gaan en ze krijgen het te horen.. heb het ook niet echt meer naar mijn zin dat speelt ook denk ik
Weinig eetlust kwam met een week of 6 al, heeft láng aangehouden, zeker wel tot 23 weken. Vooral avondeten vond ik vreselijk, vond de gedachte aan alles vies en kon me zelf echt niet tot eten aanzetten. Ik heb nu nog geen vreetbuien ofzo, maar kan nu wel redelijk goed eten. De misselijkheid startte met een week of 8/9 en hield aan tot een week of 14
Ik geloof er niks van dat je aan symptomen zou kunnen merken of het een jongen/meisje is. Je krijgt symptomen door de hormonen en niet door het geslachtje . Ik was bij mijn 2 zoontjes er ziek, met name de 2e keer. Ik ben een aantal keer opgenomen geweest ivm uitdroging door het vele spugen. Nu ben ik helemaal niet misselijk, ook niet geweest. En toevallig in verwachting van een meisje. Ik geloof dat ik minder tot niet misselijk ben omdat ik al maanden elke dag verse gember thee drink en door het eten ook gember doe. Daarbij heb ik een hele andere eet gewone dan ik had bij de andere 2. Ik denk dat voeding dus voor een groot deel uit maakt of je maag sterk is of niet en je lichaam de ene keer beter jan omgaan met de hormonen dan een andere keer (dat los staand van de eet gewoonte) Verder groeit mijn buik nu iets minder snel, maar kaag mijn baarmoeder de eerste weken ook naar binnen gekanteld en was ik voor het zwanger worden ook best wat afgevallen.
Oohhh ik herken het!!!! Al jouw klachten heb ik nu ook. En ik maar denken dat het aan de shampoo lag dat m'n haren zo snel vet worden! En mijn gezicht was al niet best, en nu is het gewoon nog erger. Terwijl ik dacht erger kan niet!