Ik zweer bij Miele. Wel op de afvoer, scheelt gesjouw met de waterbak. Droger staat bij ons op de 2e verdieping, badkamer is op 1e verdieping dus dat werd irritant Een volle lading op extra droog duurt zo'n 2,5 tot 3 uur. De tijd wordt aangepast naarmate er minder in zit of de was minder nat is (soms centrifugeer ik een keer extra met de wasmachine). Kastdroog is korter, ik denk zo'n 2 uur.
Deze hebben we ook samen met een AEG wasmachine van AEG en staan regelmatig ssamen aan op een stopcontact zo weinig verbruikt het. Het is dan wel een warmtepompdroger en het duurt wel langer maar dat maakte mij niets uit.
Wou toch even reageren, herken namelijk precies wat je zegt, hier ook een Miele stofzuiger, en ook Miele droger, waar ik ontzettend blij mee ben… wasmachine dacht ik van Bosch te nemen, wat een miskoop, nog elke dag spijt dat ik daar ook geen Miele van heb genomen… alle was zit elke keer compleet in de knoop, echt verschrikkelijk, ik koop nooit meer iets van Bosch…
Ik herken dit helemaal! Ook 2 jaar geleden een nieuwe Bosch warmtepomp droger. Duurt enorm lang. Steeds stopt die. Ik maak hem constant schoon. Ik gebruik hem al niet meer. Erger me er kapot aan
Onze Bosch ging toevallig laatst na een jaar of 9 kapot, dus wij hebben sinds enkele weken een nieuwe: https://www.bol.com/nl/nl/p/aeg-tr959m4c-9000-serie-wasdroger-warmtepomp-absolutecare-9kg/9300000122258980/?promo=ohp_818_recentbekeken-MCM-slot_D2__2_&bltgh=nPxdyzim-tEokKe-U-lDOQ.39_oPzN-sctvawXdROTttZJTQ_0_1.3.ProductImage zijn voor deze gegaan, vond hem wel echt heel duur, maar met de cashback was het nog enigszins te doen. Is als beste getest door de consumentenbond. Tot nu toe super tevreden!
In een uur of 3/4 is een half gevulde meestal wel droog. Doe ik er teveel in dan wordt het niet goed droog. Oh. Het nadeel van die ik heb (vraag me niet naar merk en type, dan moet ik helemaal naar zolder om dat op te zoeken ) is dat hij maar 1 kant op draait. Dus als je er een hoeslaken en een paar handdoeken in stopt dan eer het laken de handtekening op en rolt zich op tot een propje. Iets om even op te letten of hij twee kanten op draait.
Ik heb op mijn warmtepompdroger een stand voor beddengoed. Vaak komt het er dan wel als een burrito uit, maar is het wel droog. Volgens mij draait dat programma wel af en toe van draairichting. Ik heb een warmtepompdroger van Asko. En ik ben daar erg tevreden over. Ik heb hem ook aangesloten op de afvoer, dus hoef geen bakje te legen. Mijn droger staat op de wasmachine en het dunne afvoerslangetje past gewoon bij de afvoer van de wasmachine in de sifon.
Water uit de droger gebruikte ik vroeger altijd voor de strijk. Of om mee te poetsen. Die we nu hebben is ook op de afvoer aangesloten. T is ook koud water wat eruit komt.