Vannacht weer, voor de zoveelste keer wakker van een droom, naja nachtmerrie ik was zo erg van slag dat de tranen over mijn wangen biggelden. Ik ben nu 16 week zwanger, alles gaat super zeker in tegenstelling van mijn 1e zwangerschap. Maar die nachtmerries waar komen ze vandaan? Zijn het onderliggende angsten gevoelens, bangheid? Ik droomde vannacht dat ik ging bevallen met 38 wk, alleen ons kindje leefde niet meer. De navel streng was gescheurd. Hoe kom ik daar nu bij? Ik kijk al express niet meer in het vlindergedeelte, of van dat soort series etc. Ik besef wat er allemaal mis kan gaan, maar pff ik wil zo graag van mijn laatste zwangerschap genieten, en het lukt gewoon niet ben dagen van slag door zon nachtmerrie. Ik bedoel kan het maar moeilijk van mij afzetten. Ook al is het maar een droom, en het is niet echt.. Waarom dat ik het hier heen zet, omdat manlief nog niet wakker is en ik er niet over kan praten. Zijn er meer zwangere dames die zo verschrikkelijk dromen?
Hier ook.. Ik droomde een aantal maanden geleden ook dat mijn nicht zwanger was en ik ging bevallen in week 38, maar ons kindje was dood. Ik heb echt nauwelijks contact met mijn nicht en ik spreek haar nooit en normaal gesproken denk ik dan; ach het was maar een droom. Maar je raad het al: mijn nicht is zwanger met als gevolg dat ik nu doodsbang ben. Ik weet ook niet waar het vandaan komt, het is wel heel erg naar.
Dat is wel heel apart. Ja ik vind het ook eng, vooral omdat ik vroeger( was ik een jaar of 13) wel eens dingen droomde die ook uitkwamen heel raar. manlief net naar beneden ik alles vertellen, zegt ie "Schat dat zijn de hormonen, klikt een site aan waar veel info op staat en ja hoor. '' Maar gerustgesteld ben ik nog steeds niet. Morgen weer naar de gynaecoloog, baby bekijken. Misschien dat dat een beetje helpt.
Ja hier ook! Ik word er gek van. Gister ochtend werd ik zelfs huilend wakker zo naar was het haha... Lijkt idd wel erger te worden als je zwanger bent de nachtmerrie's. Helaas kan je er niks tegen doen.
Ik heb het bij mijn zoontje ook gehad soms zo erg intens dat ik badend in zweet wakker werd. Vaak ook de meest rare dingen inderdaad. Ik heb toen een niet te fel lampje de hele zwangerschap aangehad en dat was voor mij de oplossing. Succes hormonen doen veel met je hoor
Ja heel gek bij onze eerste had ik er helemaal geen last van eigenlijk. Misschien een paar x. Maar nu het is gewoon elke nacht raak. Hormonen leuk joh Thanks voor de tip met een lampje aan, ga ik uitproberen.
Ik her nu (nog) geen last van, maar bij de eerste droomde ik de laatste maanden steeds dat ik was bevallen, maar dat zowel mn man als ik de baby waren vergeten . Dat deze nog ergens naast het bed lag en twee dagen geen eten had gehad. Echt een vreselijke droom, waarvan ik meerdere malen huilend ben wakker geworden. Zal vast te maken hebben gehad met mn onzekerheden over het moederschap. Toen mn dochter net geboren was, werd ik trouwens ook heel vaak schreeuwend wakker, omdat ik dacht dat ik haar vergeten was en ze ergens op de grond of onder de dekens lag. Zo bizar...
De nachtmerries klinken ontzettend bekend. In het begin veel last van gehad, maar de laatste 2 weken beginnen ze weer helaas Ik vind het vooral vervelend dat ik dan wakker word en naar de wc moet, maar nog wel heel erg dat angstige gevoel door die nachtmerrie heb. Dan loop ik toch niet fijn door een donker huis heen. Ergens ben ik wel blij dat ik niet droom over de zwangerschap die mis gaat. Als ik over de zwangerschap of bevalling droom, zijn het meestal best grappige dingen. Zoals moeten bevallen tijdens een concert van een van mijn favoriete bands, of als we besluiten bij vrienden langs te gaan of uit eten oid Dat compenseert weer een beetje voor de nachtmerries.
Vanaf mijn nod al nachtmerries voor mij meest duidelijke teken dat ik zwanger ben had ik bij de eerste ook
Hier ook, 15 week zwanger maar elke nacht is het raak. Nachtmerries dat ik een trap in mijn buik krijg en het kindje verlies of bij een echo dat het hartje niet meer klopt. Ik denk oprecht dat het uit onderliggende angsten komt. Ik weet dat ik erg onzeker ben over de zwangerschap ( voor het allereerst zwanger ).
Probeer ze niet te verklaren; hormonen zorgen daarvoor; heb ik ook. Dromen over iets mis met je kindje, vermoord/verkracht worden van jezelf etc. Heel naar maar gaat wel weer over.
Hier ook hetzelfde. De meeste nachtmerries gaan over mijn dochtertje dat iemand haar iets aan doet en over mijn man. Hoort er allemaal bij. Ik had het bij mijn dochtertje ook heel erg.
Godzijdank ben ik niet de enige..pff Straks voor het slapen gaan maar een fijn boek lezen kijken of dat helpt.