Bijna 32 weken zwanger, angst

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sythara, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sythara

Sythara Actief lid

3 jan 2014
    209
    55
    28
    Vrouw
    Stay at home mama en Pedagoog.
    Doorn
    Lieve allemaal.
    Ik ben een mama van 27 jaar en heb een kleine rondhobbelen van bijna 2.
    Daarnaast ben ik inmiddels al bijna 32 weken zwanger.
    Mijn eerste is geboren met 34.3 weken.
    Een termijn wat nu steeds meer dichterbij komt en bij mij enorme angst oproept. Ik weet gewoonweg niet waar ik ermee naar toe moet.
    Het is heel dubbel. Ik ben bang dat deze weer te vroeg komt maar aan de andere kant ben ik bang dat ik moet wachten tot over de 40 weken.
    Ik ga er mentaal helemaal aan onderdoor.
    Ik zoek bijna naar methodes om zelf de bevalling op te wekken met 37 weken.. Ik ben zo bang langer te moeten wachten. Aan de andere kant wil ik echt niet dat deze kleine zich eerder dan 36 weken laat zien.
    ik word gewoon gestoord van mezelf.

Ik ben opzoek naar wijze woorden, herkenning/erkenning en misschien tips of mensen die ervaring hebben met 1 kindje die te vroeg kwam en een tweede hebben gekregen...

Ik weet dat alles mogelijk is. Maar ik ga er psychisch onderdoor en durf dit helemaal niet uit te spreken of te laten zien. Meestal als ik er wat over zeg dan word het weg gewimpeld of gezegt tja afwachten.. Maar krijg niet het gevoel dat iemand ook maar snapte wat dit in mijn hoofd doet...:(

2. Saskia86

Saskia86 Actief lid

7 dec 2015
    163
    22
    18
    Vrouw
    Ik heb ook angst, en wil niet wachten tot 40 weken. Ik heb daar ook een reden voor en heb dit besproken eerst met mijn verloskundige en daarna met een gyneacoloog. Hij gaf aan dat mijn "reden" een goede indicatie is om mij te proberen in te leiden op 38 weken. Wel waarschuwde hij ervoor dat ik er rekening mee moet houden dat mijn lichaam er niet klaar voor is en dat er dan ook niks gebeuren zal. Dus ik zou echt je angst bespreekbaar maken. Hoe moeilijk het ook is!!! Sterkte!

3. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Mijn nicht is 2x bevallen. 1x bij 30 weken en 1x bij 34 weken... Haar derde kindje is geboren bij 38 bijna 39 weken en alles was goed met het kleine mannetje en haar. Ook zij had erge angst

4. samaa

samaa Niet meer actief

Mijn vriendin kreeg haar 1e net 35 weken en was te klein en te licht voor deze termijn en moest 1,5 week in het ziekenhuis blijven. Haar 2e is gewoon rond 40 weken geboren met een normaal gewicht en lengte

5. pino75

pino75 Lid

24 jun 2015
    10
    2
    3
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Het lijkt net of ik mijn eigen verhaal lees.
    De eerste is spontaan geboren bij 34,4 en bij de tweede zwangerschap begon de angst steeds meer te komen hoe verder ik de zwangerschap in ging.
    Ik heb dit bij de verloskundige gemeld. Ze was heel lief en begripvol maar zei ook dat als het weer met 34 weken komt ze het niet tegen kunnen/zullen houden. Ik kwam er gaandeweg het gesprek achter dat het vooral de onzekerheid was of het wel of niet ging gebeuren en dat ik me graag wilde voorbereiden. Ook al is een bevalling nooit te plannen uiteraard.
    We hebben toen afgesproken dat ze met 34 weken zou voelen van binnen hoe het er voor stond. Het geeft geen garanties en het moet heel voorzichtig omdat je de boel niet wil aanwakkeren maar dit vond ik een prettig idee. Zo gezegd zo gedaan. Alles zat nog mooi dicht en de lengte van mijn baarmoederhals was nog keurig voor die termijn. Op de één of andere manier gaf mij dat een soort rust en kon ik het loslaten. De tweede is met precies 37 weken geboren.
    Wel hebben ze gezegd bij de zwangerschap van de tweede de kans dat je de 40 weken haalt is heel klein maar de ervaring leert dat de tweede net weet langer blijft zitten omdat het lichaam weet wat het moet doen.
    Ik wil je veel succes en vooral rust toewensen. Ik snap je helemaal en dikke digiknuffel

6. Sythara

Sythara Actief lid

3 jan 2014
    209
    55
    28
    Vrouw
    Stay at home mama en Pedagoog.
    Doorn
    Hey meiden!
    Dankan jullie wel voor de lieve woorden en de herkenning en erkenning!
    Net verschrikkelijk zitten janken tegen mn vriend aan en alles verteld. Hihi hij begreep me wel maar hij vind het lastig te reageren merkte ik.

Saskia: ik heb het van de week al aangegeven bij de gynaecoloog, heb wel een lieve maar ze zegt toch steeds, tja we weten het niet en het is afwachten wat er gebeurd :( denk dat ze alleen inleiden bij echte noodzaak ofzo. Geen idee..

Zo zie je maar ene blijft wel plakken tot 40 en de andere komen wel vroeger bij een tweede... weet dat de kans wel iets groter is dat deze weer vroeg komt en vaak ietsjes later dan de eerste.. maar wat zou ik graag meer zekerheid hebben >.<

Pino: wat bijzonder dat je jezelf zo herkent in mijn verhaal. Ik voel dat inderdaad ook zo. Vandaar dat ik nu bij de gynaecoloog loop op aandringen. Krijg vaker een echo en heb al een aantal baarmoedermond metingen gehad. Maar niks wijst op een vroeg geboorte. Ze weten het helaas niet. Hier houden ze het ook niet tegen als het kindje na de 34 weken komt..
    Ik duim ook voor de 37 weken ;) lijkt me een fijn termijn....
    Bedankt voor de knuffel :) lig nu lekker even in bed even rust pakken!

Deel Deze Pagina