Sinds Andy andere dingetjes eet, zet ik een tuitbekertje water neer. Was in het begin bij een boterhammetje bijv een paar slokjes. Maar inmiddels drinkt hij gerust een halve beker water bij een appeltje of hapje, en ook tussendoor pakt hij vaak zijn beker van de tafel. hij speelt veel,en is erg druk, zweet veel, en van mij mag hij gewoon drinken enzo.. maar is dit niet (te) veel? hij krijgt ook nog zo'n 4 a 5 flessen melk per dag..
Mijn zoontje drinkt naast zijn 300cc melk ook op sommige dagen vier volle tuitbekers sap/water weg. Hij drinkt gewoon graag, lijkt mij niks mis mee. Ik vind het eigenlijk wel fijn dat hij zo veel drinkt!
Als je denkt dat het extreem veel is, kun je het eens met je HA of CB overleggen, het kan wijzen op diabetes. Je schrijft er niet bij hoeveel bekers water hij op een dag leegdrinkt dus dat is moeilijk in te schatten. Als hij nog zoveel melk drinkt, zou je niet verwachten dat hij veel water daarnaast wil, maar goed, ieder kindje is anders natuurlijk. Mijn dochter drinkt ongeveer 600 cc water per dag, maar die drinkt niets anders.