Veel koffie verhoogt bovendien de kans op een miskraam en is ook later in de zwangerschap schadelijk voor de ongeboren baby. Meer dan acht koppen koffie (600 milligram cafeïne) per dag verhoogt de kans op een doodgeboorte. Thee bevat half zoveel cafeïne als koffie. Bedenk dat een groot glas cola evenveel cafeïne bevat als een half kopje koffie. (bron:http://www.zwangerstraks.nl/koffie.php) Ik schrok hier heel erg van , de koffie smaakt mij niet sinds een week terug. Maar daar voor dronk ik wel koffie , wel wat minder als anders maar toch!
Ik drink ook nooit koffie, behalve af en toe na een etentje als "toetje". En dan drink ik koffie verkeerd. Maar ik drink wel cola, en echt wel eens 3 grote glazen per avond. Heerlijk! En thee, de hele dag...
Ik dronk trouwens voor mijn zwangerschap ook al geen koffie (bah vies!) maar heb dus gestemd op dat ik geen koffie drink.
Ik dronk altijd 2 kopjes koffie maar sinds ik zwanger ben, lust ik het niet meer. Ik drink nu wel 2 glazen caffeine vrij cola van de AH.
ik dron voor ik zwanger was heel veel van het zwarte goud sinds ik zwanger ben ongeveer 4 bakjes op een dag. heb dus gekozen voor 3 bakjes
ja dat wist ik. en kaneel is ook slecht. sorry hoor maar er staat meer dan 8 bakken koffie. nou dat dronk ik toen ik niet zwanger was maximaal. vind het gedoe rondom eten ietwat overdreven allemaal kijk rauw vlees en rauwe melk dat eet ik niet. maar ik vind mijn bakkie heeerlijk.
Ik drink af en toe eens een kopje koffie, heb er nu weer zin in. Maar hooguit 2 kopjes per dag (als).
http://www.e-gezondheid.be/nl/tijdschrift_gezondheid/sante_gezondheid_vrouwen/Teveel_koffie_in_zwangerschap_verhoogt_kans_doodgeboren_kind-4268-287-art.htm Nog zo'n verontrustend stukje over koffie
ik dronk ook echt wel koffie , maar niet meer als 3. heb er toch wel op gelet. en cola drink ik af en toe, maar wij hebben ook standaard die cafeinevrije van ah. die is echt heel lekker.
Ik dronk nooit veel koffie, maar af en toe vind ik dat wel lekker. Ben de thee soms ook zat. Doe dan wel goed verkeerd met caffee amaretto ofzo (uit zo'n pakje dan hè hihi)
Mijn optie staat er niet bij. Ik dronk nooit koffie maar heb in de zwangerschap juist af en toe wel zin gehad in koffie en dat dronk ik dan ook gewoon. Tot het me op de maagzuur begon te werken Gewoon lekker blijven drinken hoor, met mate blablabla