Hoi hoi Ik had al een paar dagen heel erge pijn onderin mijn buik en in mijn rechterlies dus de vk gebeld en ik moest even een plasje naar de ha brengen en wat bleek blaasontsteking en heb medicijnen gekregen maar jeetje mina wist niet dat je daar zoveel pijn van kan hebben kan nu nog amper lopen en het doet echt pijn ik hoop toch echt dat het snel weer beter gaat want dit is echt niet leuk meer.
Ik heb ook wel eens blaasontsteking gehad ja... gelukkig is dit jaren terug! Ik kan je één advies geven: Zo veel mogelijk drinken! Dan plas je meer en dat doet minder zeer. Als je een klein plasje doet zit er meer 'troep' in dus beter meer drinken (dan wordt urine verdund!) Beterschap!
Oh jakkes, dat is vervelend ja. Nou inderdaad, goed drinken en ff medicijnen slikken.... Het gaat vanzelf weer over moet je maar denken. Groetjes Miep
ramona, ik heb ook blaasontsteking, ik heb echter al twee kuren achter de rug en het is nog niet over! HEb het vandaag voor een kweek weg gebracht. HET is ech heel vervelend,maar als je zwanger bent ben je gevoeliger voor blaasontsteking. Ik hoop dat het bij jou na 1 kuur over is!
goed drinken (minimaal 2 liter water per dag) ALTIJD plassen na sex Van voor naar achter vegen Eventueel nier en blaas thee (alhoewel ik niet zeker ben of dit tijdens zwangerschap mag) Een glaasje bruin bier werkt ook goed (spoelt goed alleen de vraag is of je dit tijdens je zwangerschap wil doen) beterschapjes!
Idd véél drinken, dan wordt de urine verdund en is die minder irriterend. En flink de medicatie innemen... Kan pijn doen hé, ik heb al 3 ontstekingen achter de rug sinds week 13 tot nu, dus gemiddeld om de 3 weken.
granberry is goed vor de blaas, maar mag alleen gebruiken in overleg met de huisarts en wordt niet aangeraden voor zwangeren. MEt de rest ben ik druk bezig, ook veel vitamine C. Ik hoop dat er uit de kweek duidelijkheid komt zodat er de juiste antibiotica bij gevonden kan worden
Veel drinken inderdaad, veel vitamine C, een teveel plas je gewoon weer uit dus da's niet erg en probeer goed uit te plassen als je op de wc zit. Goed je bekkenbodemspier ontspannen en als je denkt uitgeplast te zijn, blijf dan nog heel even zitten, er komt vaak nog wat na. Goed de onderkant ontspannen zodat de blaas goed kan leeglopen en er geen restjes in de blaas achter kunnen blijven. Katoenen ondergoed dragen, geen synthetisch spul en elke dag schoon ondergoed aan. Dingen als tocht enzo zijn fabeltjes, het is een kwestie van bacterieen die via je vagina naar je plasbuis zich een baan omhoog werken naar je blaas. Bij verwaarlozing zelfs naar je nieren. En het is echt heel pijnlijk! Sterkte meis, hoop dat het kuurtje gauw iets voor je doet. ps laat na het kuurtje je urine nog een keertje controleren om te kijken of deze nu helemaal schoon is.
ik ben normaal heel gevoelig voor dingen zoals plaasontstekkingen enz, me vorige zwangerschap is geeindigt door een infectie in me zwangerschapsweefsel waarschijnlijk via het voedsel of drinkwater. nu drink ik elke dag actimel van danone, dit moet je weerstand versterken. volgens mij heeft het wel effect, heb zelf nog niet eens een vekoudheidje gehad ofzo. het kan geen kwaad dus zolang ik niet ziek wordt blijf ik het drinken haha. veel beterschap, ik weet hoe het is een blaasontstekking.
Hoi Het gaat gelukkig al weer een stuk beter en drink ook heel veel maar het lopen gaat vaak nog moeizaam blijf daar last van houden maar wel minder. En na het plassen blijf ik altijd al even zitten en nu vaak plas ik weer even door hihi. Als het dinsdag niet beter gaat met de pijn in mijn buik dan moet ik de vk weer bellen.
Ja idd. je plas ook niet onderbreken. Als het komt, laten komen en helemaal uitplassen. Niet halverwege stoppen en dan weer verder plassen.