Intiem vraagje

Discussie in 'De bevalling' gestart door Harvast, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    Hoe doen jullie dat de laatste maand(en) met de bosgrond gezien de enorme toeter die het zicht enorm belemmert. :D
    Zijn er ook leden die met een oerwoud bevallen? En voor de kale leden hoe doen jullie dat? yoga? spiegel? hulp vragen?

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik deed het een beetje op de gok. Ja, ik sloeg her en der wel een stukje over, maar het was beter dan niets :D En geloof me, tegen de tijd dat je ligt te bevallen, is de beharing down-under the last thing on your mind :p

3. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    Her en der haha, zal we een mooi patroontje ontstaan hihi :D

Ik probeerde het bij de eerste bevalling met een spiegeltje. Maar het was zo lastig. Was bang dat ik door naar het spiegeltje te kijken niet goed zou voelen en verkeerd zou bewegen en mezelf open snijd ( sorry voor het verhaal) haha. Maja dacht hier creatievelingen te vinden ter inspiratie voor een volgende bevalling :p

4. Jess1986

Jess1986 Actief lid

28 sep 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat laat ik gewoon lekker door mijn vriend doen nu! Gaat hartstikke goed ;)

5. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Heb tijdens mijn eerste zwangerschap mijn man het werk laten doen maar moet eerlijk zeggen dat ik dit niet zo heel erg prettig vond :D

Heb tijdens de tweede (en nu ook) alleen maar alles een beetje kort geknipt maar niet meer geschoren ... vind dit meer dan voldoende en is net even makkelijker als met een scheermesje down under hanteren ;)

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gewoon op gevoel, en dan maar niet al te netjes.

7. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad gewoon op gevoel, en als ik denk klaar te zijn even met een spiegeltje checken of het geen al te groot slagveld is, en evt het ergste bijwerken

8. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik gebruik een trimmertje en dan op gevoel, dan is het misschien niet zo netjes als normaal maar ook geen groot bos, gewoon beetje kort. en als je dan een stukje overslaat valt het niet gelijk zo op.. ;)

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Op de gok en op gevoel.

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.180
    10.724
    113
    Op gevoel, grote snoeibeurten door manlief :)

11. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik laat het harsen! dan ben ik per keer klaar voor een aantal weken ;) doet ff pijn... maar goed, we moeten ook bevallen.... dat doet meer zeer denk ik ;)

12. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Ik ga het zelf als ik richting het einde loop trimmen, stel dat je word ingeknipt of inscheurt dan lijkt het me niet prettig als je geschoren hebt (kan me voorstellen dat, dat enorm gaat irriteren in de wond)..
    Tis ook maar net waar je, je zelf prettig bij voelt denk ik:).

13. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik deed het ook op gevoel. En het gedeelte wat ik niet helemaal kaal wil hebben, heeft mijn man twee keer bijgeknipt.

Ik kon het tot vrij ver in de zwangerschap nog zien.

Bij de tweede heb ik het gewoon laten groeien en dan rond 39 weken een keertje bijgewerkt ;) Ik zou het ook gek vinden als je met een perfect geschoren onderkant zou bevallen? Beetje vreemd... Maar had bedacht dat het voor eventueel hechten wel fijn is als er niet zoveel haar zit ;)

14. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik liet het mijn man gewoon doen, niks mis mee toch?
    Beter dan een bos haar.

15. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    ik legde een spiegel op een kruk en ging er dan boven de kruk staan. zo kon ik alles zien van onder en goed scheren

16. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    ik wist de dag van de bevalling dat het ging beginnen. ik voelde het. dus ik was helemaal kaal en glad overal haha

17. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    bikinilijn op gevoel scheren de laaste weken en manlief checkt even of het er goed uit ziet enw erkt eventueel bij hahaha!!
    De rest knip ik bij voor geheel.
    Benen lukt nog net met scheren.

18. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik doe het ook op gevoel. Had al helemaal bedacht dat vlak voor de bevalling mn man wel beter zou laten doen maar ik krijg een ks en nu mag ik me een week (!) voor de ks niet scheren. Vind het een vreselijk idee en wil niet eens weten hoe het er daar onder uit ziet maar goed.... Ik zet me er maar overheen, iedereen die een ks krigt krijgt tenslotte die regel.

19. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik heb gelukkig weinig haar down-under (bijna kaal) van nature en het is nog blond ook... Die strijd aangaan om kaal en netjes geschoren te bevallen doe ik niet meer.....

20. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik doe het gewoon deels op gevoel, deels door langs mijn buik af te gluren. Buik is mooi naar voren gericht, dus kan er wat langsaf kijken. Dan kan ik de bikinilijn netjes bijscheren, en wat ik dan overhoudt in het midden knip ik met behulp van een spiegeltje kort af op de wc. Dan vind ik het netjes genoeg, zeker geen oerwoud zo, gewoon een netjes bijgehouden brede streep. Heb het normaal ook niet kaal. Maar als ik dat zou willen zou dat me ook wel lukken hoor! Het lijkt lastiger dan het is, maar je kan als je een beetje lenig bent nog best aardig om zo'n buik heenkijken. En benen scheren is al helemaal makkelijk, kwestie van je been op een badrand of iets dergelijks zetten, dan kun je er goed bij. Soms moet ik even een stukje met links doen, terwijl ik rechtshandig ben, dat is alles.

Deel Deze Pagina