Ik dacht altijd...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gentle, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Het leek me leuk om eens wat zwangerschapsmythes uit de wereld te helpen met z'n allen. Ik heb wel wat dingen waarvan ik in niet-zwangere tijden altijd dacht dat het waar was, maar nu blijkt het helemaal niet waar. Jullie ook? Ik begin wel.

Ik dacht altijd dat hoogzwangere vrouwen zich gewoon aanstelden als ze waggelden en heel moe waren :D Niets is minder waar!

2. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    vriendin van me dacht dat ook, Die vroeg me laatst met een verbaasd hoofd, 'ja maar, waar word je dan zo moe van?:( zo zwaar is die buik toch niet? haha

Ik dacht altijd dat het wel meeviel met niet meer je eigen sokken aan kunnen trekken etc, maar die buik zit gewoon ECHT in de weg . Gaat allemaal net wat lastiger:p

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik dacht altijd dat zo'n babietje nooit hard genoeg kon trappen om je ribben zeer te doen...

FOUT! :D

4. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

hahaha ik dacht voor mijn eerste bevalling dat de weeen niet zoveel voor zouden stellen maar dat het pas pijnlijk zou zijn bij het persen.........had erg veel praatjes toen ik het ziekenhuis binnekwam die zijn me echt vergaan...

5. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ik geloofde nooit en in het begin van mijn zwangerschap ook niet zo in de beruchte "laatste loodjes"nou daar ben ik nu van terug gekomen hoor haha!!en vooral met die hitte van afgelopen dagen......maargoed allemaal voor een goed doel lady's succes!

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik dacht echt dat ik die bevalling wel even zou doen en dat vrouwen die over een helse bevalling praatte zich een beetje aanstelden.
    Bij de eerste weeën vond ik het ook appeltje eitje. Paar uur later had ik echt geen praatjes meer en was ik volledig in paniek

7. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Tja ik heb iets met augurken denk ik............ :D :D

En indd.. Dat waggelen!! Zooo wat heb ik me daar op verkeken zeg! En moe zijn... Ik ben al buiten adem als ik naar boven loop.

8. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Wel grappig topic hoor.

Ik dacht ook altijd dat vrouwen niet zo moesten zeuren met de bevallingen en dat ze zich allemaal aanstelden. Maar daar ben ik ook van teruggekomen hoor.
    Wat een hels 'karwei' zeg....

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    ... als ik mijn hoogzwangere vriendin zag fietsen: pfoe, die durft!

Maar ja daar ben ik van terug gekomen: waarom niet?
    Paar uur voor mijn vliezen braken en de weeen op gang kwamen heb ik zelf nog kilometers ver gefietst! haha!

10. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    hihi alleen de waarheid die ik hier lees over de bevalling valt me dan weer vies tegen!!!!haha het zei zo.........

11. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik dacht altijd dat je onder invloed van hormonen je haar afknipte (zo ongeveer iedereen die ik kende & zwanger was deed dat althans). Het mijne zit er nog steeds op gelukkig.

Ik dacht dat waggelen aanstellig 'kijk mij eens zwanger zijn'-gedoe was. Maar nee :(

Ik dacht dat de bevalling van de eerste maar 12 uur zou duren...

Ik dacht, aangezien je leest dat iedereen last heeft van huilbuien de eerste dagen na de bevalling, ik ze ook wel zou krijgen, maar nee.

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Lachen, ik had precies hetzelfde. Dat van mij zit er ook nog steeds op.:D

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik dacht dat die verhalen over misselijkheid overdreven waren.

Helaas.

:D

14. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    Ik dacht altijd dat je alleen de eerste 12 weken *emotioneel* wat meer uit balans was....niet alle 40 ;)
    Ik dacht ook dat iedereen in het tweede trimester blaakte van de energie ....

15. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik dacht ook dat die misselijkheid erg overdreven was (ik was zelf nauwelijks misselijk tijdens mijn eerste zwangerschap)... Ik had 't mis!

Ik dacht dat ik niet zou 'verbaby-en' (dat woord las ik laatst hier op 't forum... ;)) maar alles is baby, baby, baby in mijn wereld...

16. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik hoorde alleen maar van let maar op jij gaat ook raar dromen
    ik zo van nee hoor ik niet is gewoon een fabel nee hoor vanaf die nacht heb ik vaak gedroomd dat iik een biggetje als baby kreeg enz enz

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.168
    35.830
    113
    Over het haar knippen, had de hele vorige zwangerschap lang haar, maar zat 6 weken na die tijd bij de kapper... Nu laat ik het lekker lang hoor en heb iedereen gewaarschuwd in mijn omgeving dat ik het niet na die tijd wil knippen.

Tja, ik vond het waggelen ook altijd aanstellerij. Had vorige keer ook een heel makkelijke zwangerschap, maar nu kan ik alleen nog maar waggelen..

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb wel een fabel uit de wereld gehaald!!
    ALs je naar voren zou dragen zou je een jongen krijgen........nou het is echt een meisje :D En toch zijn er mensen die aan de hand van mn buik kunnen zien dat het een jongen word :)

Ik dacht altijd dat je alleen in de eerste 12wkn misselijk zou zijn, dit is mee bespaart gebleven en nu ben ik in de laatste 12wkn misselijk...

Ik dacht altijd dat die dikke voeten in de zomer zwaar overdreven waren........niet echt dus.

Het is eigenlijk heel anders als dat ik verwachte..........maar wel super leuk :D

19. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ja dat waggelen....ik dacht dat komt door een zware buik...nou ik kon al vrij snel waggelen...gewoon helemaal vanzelf....idioot....
    Toen kon ik het nog bewust stoppen maar nu al lang niet meer...

20. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik dacht altijd dat het me nog wel zou lukken al mijn lichaamshaar gewoon nog zelf bij te houden (desnoods op de tast...)

Deel Deze Pagina