...en dan vooral als ik op mijn linkerbeen hang... en als ik mijn dochtertje til. Het geeft een stekende pijn bij het lopen ook, net of er iets verkeerd is geschoten en even moet knakken ofzo... Wie herkent dit? Kan het van mijn bekken zijn?
Jep, klinkt als bekkenpijn! Dit kuiltjes in je onderrug zitten ter hoogte van je SI-gewricht, dat is een belangrijk onderdeel van je bekken. Probeer zoveel mogelijk je gewicht te verdelen over 2 benen en uiteraard zo min mogelijk je dochtertje te tillen, al weet ik uit ervaring dat het niet meevalt
MamaMarije, ik had al zo'n vermoeden... Bij de vorige zwangerschap had ik alleen bekkenpijn aan de voorkant bij mijn schaambeen. Ach, maken we dit ook nog eens mee Ga maar weer extra letten op mijn bewegingsadviezen....
Hier zelfde probleem. Helaas kan ons kleine mannetje nog niet zelf lopen. Laat zoveel mogelijk tilwerk aan manlief over indien hij thuis is. Geheel tegen mijn natuur in. Doe huishouden ook nu al in etappes en boodschappen in kleine hoeveelheden. Voel me soms net een 'oud dametje'.
Hier precies het zelfde. Voornamelijk links en in het begin voelde het ook alsof er iets op slot zat en even heel hard moest knakken. Helaas knakt het niet zoals een elleboog kan knakken en dat je dan van het gevoel af bent... Klinkt ook in mijn oren als bekkenklachten. Loop er zelf al sinds week 9 mee, sinds week 11 onder behandeling van een bekkentherapeut en helaas een aantal weken geleden de beslissing moeten nemen om te stoppen met werken.
NooNoo, wat heftig zeg... sterkte hoor. Tinkelbel, jij hebt het ook al vroeg. Dat oud voelen herken ik wel. Goed dat je het tillen zoveel mogelijk aan een ander over laat! Sja als ik jullie zo lees heb ik erg veel geluk denk ik. Bij mijn dochter had ik het bij 25 weken al en veel erger. Nu pas sinds een weekje wat last. Bij 14 weken heb ik het even gehad aan de voorkant maar dat trok weg en nu niks meer....
oh kan dat bekkenpijn zijn ?? dat heb ik ook sinds een paar dagen en vooral vandaag voel ik het onder in mijn rug ja
Zodra je last hebt van je bekken een afspraak maken met een bekkenfysiotherapeut. Niet zelf gaan lopen kwakkelen, je kunt erger voorkomen door snel een bekkenfysiotherapeut in te schakelen! En even: op één been hangen is al helemaal funest! Dat moet je echt afleren hoor, dat is een van de slechtste dingen die je kunt doen voor je bekken.... altijd op twee benen staan met je knieën licht gebogen!
kruimel, thanks. Ik heb de bewegingsadviezen nog van de bekkenfysio van de eerste zwangerschap. En op 1 been hangen leer je erg snel af als het zo'n zeer doet
gewone fysio kan ook hoor. Maar ik kreeg er vanaf de 10 weken al af en toe last van maar 3/4 weken terug was het op zijn ergst paar keer naar fysio geweest die heeft alles soepel gedraaid en gemasseerd en wat oefeningen meegekregen en nu gaat het best redelijk tenzij ik idd ook te veel doe/til dan gaat het niet. dus probeer alles een beetje beter te verdelen. Maar ik heb die pijn dus links dus ja je bekken maar dan rechts succes deelight. xxx Joyce