Hoi meiden, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen... Gaat een positiebroek die je koopt als je 15 wk zwanger bent mee tot het einde van je zwangerschap, of moet ik er rekening mee houden dat ik toch nog een keer een grotere maat moet aanschaffen? Ben benieuwd....!!!
Goedemorgen! Bij mij is het helaas niet gelukt. Heb 2 broeken gekocht, die iets ruim zaten bij de band en het buikgedeelte. Sinds een week of 8 zitten deze niet meer lekker. Bij de ene krijg ik m'n benen er niet meer in, bij de ander zit de band hoger en dat duwt op m'n buik... Dus ik ben overgestapt op de rokjes en jurkjes Hoeft natuurlijk niet zo bij iedereen te gaan, hangt er helemaal vanaf hoe je groeit.
Ik had in het begin 2 positie spijkerbroeken gekocht maar die zitten me nu niet lekker meer, heb geen nieuwe meer gekocht. Broeken van stretch stof die blijven wel goed zitten. Ligt er ook aan hoeveel je aankomt denkt ik. Bij mij gingen de broeken bij de heupen toch strakker zitten en die knoop zat me in de weg. Dus ja het kan zijn dat je op een gegeven moment wat bij moet kopen als je dat zou willen.
De laatste drie weken zitten die van mij ook niet heel lekker meer. Ik ben volgens de richtlijnen aangekomen (nu bijna 12 kg). Ik zou voor die laatste drie weken niet een te grote broek kopen in het begin. Dat zie je de hele zwangerschap terug, want gaat gewoon ten koste van het model. Zorg dat je wel voldoende ruimte hebt in de taille als je er nu 1 koopt. Dan kun je nog wat sjoemelen met de knoopjes.
Bij mij beginnen de broeken wel vervelend te zitten nu, de knoop zit inderdaad in de weg en ik heb het gevoel dat die band erg straks gaat zitten. Ook maar over op jurkjes en in huis zoveel mogelijk lekkere joggingbroeken aan... Heerlijk! Ik ga ook geen nieuwe meer kopen.
Hier is ook gelukt, hangt er vanaf hoeveel je aankomt denk ik ook. De hele zws was ik 7kg aangekomen. Viel mee denk ik. En hangt er ook vanaf wat voor stof is de broek.
Tot nu toe pas ik nog steeds de positiekleding die ik aan het begin gekocht heb. Ga er vanuit dat dat ook de laatste weken nog wel goed gaat.
Mijn sportbroek van soepele stof wel, mijn spijkerbroek zit niet lekker meer, terwijl die in het begin te groot was. Je slaat extra reserves op, vooral als je slank bent. Dat gaat bij de meeste dames op de bovenbenen en billen zitten.
Hier een positierokje en een positiebroek beide erg ruim nog bij de band dus hoop dat het gaat lukken. Verder draag ik nu nog gewone kleding :O
Oh ja, na je zwangerschap kun je ook meestal niet meteen je gewone broeken weer aan, dus het is niet zo dat als je later in je zwangerschap nog een broek koopt, dat je die alleen maar tot de bevalling draagt. Over het algemeen heb je na de bevalling een buik zoals je met ongeveer 5 maanden had. Je darmen gaan dan weer hun eigen plekje opzoeken, je baarmoeder moet nog krimpen (dat gaat snel) en je moet nog een hoop vocht verliezen. Per persoon natuurlijk weer verschillend hoe snel dat gaat.
Bij mijn 1e zwangerschap wel! Nu pas ik die broeken niet meer die ik toen had gekocht. Wel de broeken die ik deze zwangerschap gekocht hebt. Dus ik loop veel in leggings met positiespijkerrok, op de een of andere manier blijft dat ding wel lekker zitten. Ik ben nu al wel 1 kg over het gewicht heen van de 1e zwangerschap.
Ik had met 8 weken zwangerschap 3 broeken gekocht. Deze kon ik de hele zwangerschap aan. Na de bevalling kon ik direct weer in mijn eigen broeken (dezelfde week nog) Maar goed.. ik was dan ook 15 kilo afgevallen in de zwangerschap.
Ik heb de hele zwangerschap met dezelfde broek kunnen doen, heb hem ook nu weer aan en denk gezien mijn inieminie buikje dat het deze keer ook tot het einde zal passen (ben nu net op het gewicht als voor mijn vorige zwangerschap)
Halllo ik ben niet meer zwanger maar ik weet dat ik mij hier ook druk om maakte aangezien ik met 8 weken mijn eigen broeken niet eens meer dicht kreeg. Aangezien ik thuis een boerderij heb en veel in werkkleren rondloop had ik 2 goedkope zwangerschapsbroeken gekocht en 1 luxere (de nette versie voor gelegenheden enz) De luxere versie die is heel de zwangerschap meegegaan, maar daarvan kon de knoop open en dat deed ik dus ook aan het einde van de zwangerschap als ik ging zitten.... De goedkopere kon ik al een langere tijd niet goed meer aan. Wel daarbij vertellende dag ik een grote buik had maar ik droeg wel heel erg naar voren... maja er kwam met 38 weken dan ook een ruime 8,5 ponder uit Ik denk dus dat het echt ligt aan de soort broek die je koopt.
Mijn positiebroek zat aardig ruim toen ik hem kocht, zo ruim zelfs dat ik er een riem bij nodig had omdat ie anders afzakte. De laatste maand van mijn swangerschap kon ik hem echt niet meer aan, met zijn tweeen sjorren om hem omhoog te krijgen en dan vreselijke buikpijn krijgen omdat het ding zo strak zat. Mijn zwangerschapslegging kon ik wel de hele zwangerschap aan. Ik moet er wel bij zeggen dat ik alles naar voren droeg en dus een enorme toeter had. Ik denk dat dat ook wel engiszins invloed heeft.
Ik heb van mezelf maat 42, kon tot 20 weken mijn eigen broeken aan. Daarna heb ik een paar positiebroeken gekocht, 1 spijkerbroek van Mamalicious en een paar nette zwarte broeken voor mijn werk van Bonprix. Deze moest ik in het begin veel aansnoeren bij mijn buik. Maar nu zitten ze eigenlijk helemaal goed om mijn buik, maar wat te los bij mijn benen. Misschien dat ik daar wat ben afgevallen.. ik ben nu 7 kilo aangekomen, maar alleen op mijn borsten en buik, dus denk dat daarom dat mijn broeken nog ok zitten. Ach, als het echt niet meer lekker zit, gewoon een maatje groter kopen. Ik vind zelf Bonprix wel fijn, niet de beste kwaliteit, maar zo lang draag je het ook niet natuurlijk en wel prima qua prijs.
hier maat 42 en ook ik kon mijn broek tot 20 weken aan daarna eentje gekocht met alleen elastiek die duwt niet zo op je blaas
Hier een broek gekocht met 18 weken ofzo..Heb die nu nog aan en verwacht dat ik 'm wel aan kan houden de zwangerschap..