Hallo meiden....... Ik zit met een vraagje, ik ben morgen 30 weken zwanger en nu merk ik dat m'n vingers wat dikker zijn dan normaal. Hebben jullie dat ook? Volgens m'n vriendin is dit normaal maar ben benieuwd of jullie er ook last van hebben
Ik heb er ook last van, maar dan al wat langer. Kan al een week of 12 mijn ringen niet meer om hebben. Het hoort er inderdaad een beetje bij, maar als je heel veel vocht begint vast te houden, dan is het wel goed om dit even aan te kaarten bij je vk of gyn.
Heel normaal. Ik heb in het begin m'n ringen al afgedaan omdat je het soms pas doorhebt tot het te laat is en dan kun je ze door laten knippen. Dat had ik de vorige zwangerschap dus. Ik zie het ook mooi aan m'n sokken als ik ze uittrek. Die rand staat dan even 10 minuten in m'n enkels.
Heb zelf de ring om mn linkerhand ook al afgedaan omdat het zo strak zat. Mn trouwring om rechts begint nu ookal te knellen...
Ja dat is inderdaad normaal! Ik heb al een paar weken mn trouwring niet om, zo nu en dan doe ik hem 's ochtends weer om en dan een paar uur later als hij knelt doe ik hem weer af. Je kan ook vocht in je voeten krijgen, ik merk dat bijvoorbeeld aan de afdrukken van de randjes van mn sokken in mn enkels en mn zondagse schoentjes daarvan laat het bandje ook een afdruk achter in mn voet. Als het goed is trekt dit na de bevalling weer weg.
Ook ik kan vanaf 31 weken mijn trouwring niet meer aan omdat deze begon te knellen. De randen van mijn sokken staan ook altijd eventjes in mijn enkels maar niet echt extreem. Het hoort er allemaal bij en het trekt vast na de zwangerschap weer weg. Groetjes Sabrina
is wel normaal, maar zou het toch even in de gaten houden...wil je niet bang maken maar als je echt vocht vasthoudt en hoge bloeddruk hebt,kan duiden op zwangerschapsvergiftiging en dan moet je er gewoon optijd bij zijn! maar hoeft niet hoor! gewoon ff aankaarten voor de zekerheid.ik had overigens nergens last van hartje zomer in zuid-europa en toch pre eclampsie...niet eens opgezwollen handen of voeten!!
Dat is heel normaal. Ik heb het nu ook een week of twee. Ik kan mijn trouwring niet meer om, maar je moet voor de zekerheid je bloeddruk wel even in de gaten houden.
Hier ook! Inclusief "kenkels" whahaha! Oftewel... mijn enkels zijn ook een beetje opgezwollen. Maar een klein beetje want ik kan er geen "putten" induwen. Mijn ring ligt nu bij mijn ouders in de kluis. A.s. woensdag heb ik een controle bij de vk en vraag het voor de zekerheid wel even na. Mijn bloeddruk was vorige week woensdag wel goed nog. En dat van mijn enkels en vingers heb ik toch ook al een aantal weekjes.
Hier ook opgezwollen vingers, en nu is het zo dat ik volgende week trouw.. en mijn a.s trouwring dus niet echt meer past ondanks de grotere maat die we paar weken geleden hadden besteld.. maarja het schijnt weer goed te komen