zeer bot

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door guppie81, 14 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb zo'n ontiegelijk zeer schaambeen (vond dat woord niet kunnen in de titel :D) het is gewoon niet grappig meer!
    Ik heb vanmorgen alleen nog maar mn dochter gedoucht (dat deed ze op zich wel zelf hoor) en boodschappen gedaan en kan niet eens meer lopen van de pijn. Erger nog ik kan niet eens meer met mn benen bij elkaar zitten van de pijn! Ik moet gewoon als een man met mn benen uit elkaar zitten!

Heeft iemand enig idee waar ik last van heb? En er zal vast niks aan te doen zijn, maar ik ben toch niet de enige?

2. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Wat rot voor je Guppie, hopelijk trekt het gauw weer weg. Heb je misschien de laatste dagen teveel gedaan? Ik had het bij mijn eerste zw wel als ik op 1 been ging staan enzo, maar niet zo heel erg moet ik eerlijk zeggen. Sterkte.

3. Joytjuhh

Joytjuhh Actief lid

18 nov 2009
    421
    2
    18
    Verzekeringsadviseuse
    Omgeving Bollenstreek
    misschien begin je wel last te krijgen van Bekken problemen!

Ik heb ook last van mijn schaambot etc.

Overleg even met je VK die sturen je meestal door :) naar een goede fysio! ik heb i.i.g er veel baat aan!

Liefs!

4. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Het kan zijn dat je kleine al bezig is met indalen. Dit gaat soms gepaard met de nodige druk op je schaambot. Je bekken krijg het nu ook redelijk te voortduren. Bel anders de vk even. Wie weet heeft zij nog tips of kan ze je doorverwijzen naar een goede fyshiotherapeut.

5. kimmss

kimmss Actief lid

22 okt 2009
    161
    0
    16
    ik had ook ineens van de week steken in mijn schaambot, deed niks raars ofzo, zat gewoon op de bank tv te kijken en de kleine bewoog ook niet veel, ik dacht gelijk dat hij bezig was met indalen, en gister naar de verloskundige geweest, en ja hoor, meneer was ingedaalt;)

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Nee je bent niet de enige. Ik heb er ook last van sinds de 30e week. Ik kan nu 15 minuten lopen en daarna moet ik echt zitten.

Ik douche nu ook zittend omdat staan gewoon niet meer gaat.

Niks aan te doen denk ik. Of je moet even overleggen met een fysio.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb echt niet teveel gedaan, of gewoon werken moet ook al teveel zijn... En het zijn ook geen steken, het voelt gewoon of dat bot zwaar gekneusd is!

Ik zat vanmiddag ook al te denken aan indalen, omdat mn maagzuur sinds een paar dagen veel minder is. Maar das wel vroeg dan!

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Het kan al vanaf week 30. Dus indalen is wel een mogelijkheid.

9. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Ik had t ook toen ik zwanger was van mn zoontje.Geloof dat t rond de 3 of 3,5 maand begon. Zat met 5,5mnd al in de ziektewet met BI.
    Hoop voor je dat het bij jou niet zo is meid!

10. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Het kan indalen zijn, maar ook heel goed je bekken. Doordat ie weker wordt komt er meer speling, en dat voel je op de plek waar je bekkens 'los' tegen elkaar zitten: je schaambeen.
    Tips van mijn mensendiecktherapeute: zitten met je benen wijd, bijvoorbeeld in kleermakerszit (wat eleganter dan als een man). En als je je omdraait in bed vanaf je zij eerst je bovenste been omhoog en dan pas je onderste been erachteraan. En waggelen is dan juist goed.
    Door je benen verder uit elkaar te houden zet je als het ware je bekkens weer meer vast en heb je minder pijn aan je schaambeen.

Sterkte!

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mwah hoef nog maar 3 weken, dat ga ik nog wel volhouden!

Maar heb bij mijn vorige zwangerschap wel BI gehad. Ik loop wel erg moeilijk nu en heb veel pijn rond mn bekkengebied, maar lang niet zo erg als de vorige keer.
    Ach, als het zo is dan is het maar hoor.... Zo lang hoef ik ook weer niet meer ;)

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Elke vrouw heeft wel een lichte vorm van BI na de 30 weken.De 1 wat erger dan de andere.

De oefeningen of houdingen die Fenneke zegt heb ik ook geleerd bij de zwangerschapsgymnastiek.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou kleermakerszit was niet te doen, ik kwam er niet meer uit hahaha!

Ik had gisteravond ook opeen vreselijke krampen, onderin mn buik. Heb bij mijn dochter nooit indalingsweeen gevoeld. Dit leken niet echt weeen, want het kwam helemaal niet regelmatig maar het deed wel flink pijn! Na een minuut of 10 was het weer over...

Deel Deze Pagina