Dromen over nog een kindje - 2022

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door JupitR, 14 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

@Burb1988 @roever welkom! Ik herken het wel dat het ook lekker is als er 2 straks op school zitten.

Daarom twijfel ik ook, we komen nu eindelijk weer in wat rustiger vaarwater maar wat Roever zegt; hier is de wens er ook pas als de jongste echt al wat ouder is.

Burb1988 en JupitR vinden dit leuk.
  2. madam

madam Lid

16 nov 2009
    86
    3
    8
    Hallo dames, hier de wens voor een 4e kindje.
    Lang getwijfeld gezien mijn leeftijd(41), alle nadelen besproken en verstand zegt nee.... kijk eens naar wat we hebben! Maar mijn gevoel schreeuwt om nog een kindje. Samen besloten om het een kans te geven
    Helaas merk ik aan mezelf dat ik het moeilijk los kan laten, mezelf zo voorgenomen om er niet teveel mee bezig te zijn.... dat mislukt dus ☺ toch de angst dat het niet meer lukt??
    Ik zit nu ergens op dag 9 tot 12 dpo en al vanaf 9 januari het gevoel dat mijn menstruatie er aan zit te komen. Dus ik zit mezelf lekker gek te maken
    Succes voor alle meiden hier!!

Mammavantwee en Burb1988 vinden dit leuk.
  3. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Mijn zwager had zuurstofgebrek bij de geboorte en
    Gelukkig dat er meer zijn die zich hetzelfde voelen...ik heb het ook wel 3 gezonde kids...en nooit miskramen of iets gehad...is dat niet verzoeken om?

Ik richt me nu maar even op andere dingen , ik weet wel dat mijn eierstokken iedere keer rond de 2de verjaardag ging rammelen...hoop niet meer deze keer.

Hoofd..versus...hart

4. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Mijn zwager had zuurstofgebrek bij de geboorte...en nu gehandicapt...hoewel we door hem juist super close zijn...en iedereen voor hem wil zorgen...als mijn schoonouders er niet meer zijn. Is dat iets waar wij ook altijd over nadacht bij iedere zwangerschap.

3 gezonde zwangerschappen achter de rug..op corona na bij de laatste zwangerschap..tis zo lastig:oops: ooit zei mijn man als de jongste 4 jaar is maar hij vind het best zo;)

5. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Hi @Burb1988!

En voor jou dus al spannend @madam. Gezien jij al actief bezig bent, denk ik dat je niet helemaal in dit topic past. Hopelijk komt je wens voor een 4e snel in vervulling :)

De angst voor een mogelijk ongezond kindje herken ik wel een beetje, maar dan vooral omdat ik die angst elke zwangerschap al had, haha. Niet dat de kans nu groter zou zijn omdat het de 4e is. Wel dat de impact nog groter zou zijn, omdat je ook je andere kinderen ermee belast. En hoe ouder je wordt en meer leest over zwangerschappen en wat er allemaal mis kan gaan, hoe groter die angst dan wordt. Maar in feite is de kans dat er iets niet goed zit niet bijzonder veel gestegen. Vooral mijn kennis is gestegen ;)

De rust in huis met twee kinderen naar school lijkt me heel vreemd straks! Ik ben niet heel goed in loslaten, en heb de jongens het liefste bij me in de buurt, of in ieder geval niet met 3 tegelijk op pad met een ander, maar op donderdag en vrijdag zijn alle kinderen het huis uit, en dat is dan toch wel even lekker rustig ;) Al ben ik dan gewoon aan het werk :p

6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    @roever, is het wat meer te doen nu thuis? Ik dacht gelezen te hebben dat het ook wel aanpoten was met zoveel kleintjes. Een nakomertje zou misschien ooit nog kunnen?

Iemand zei van het meer huilen nu school weer begonnen is. Dat is hier dus ook zo ;) Beetje jammer, maar ja, we doen het er maar mee. Een extra knuffel doet al weer een hoop. En rustiggggg blijven.

Ik vind mijn gevoel soms maar raar. Dat ik denk: jaa, zo'n dreumes willen we toch nog een keer! Het leren lopen en merken dat ze je gaan begrijpen. Terwijl ik ook juist mijn kleuter zo leuk vindt, omdat hij leert schrijven en steeds slimmer en meer zijn eigen persoon wordt, en mijn peuter zo leuk vindt omdat hij zo ontzettend anders is dan zijn broer en ik heel benieuwd ben hoe hij het in een klas gaat doen.

7. Mammavantwee

@JupitR
    Ja alle leeftijden hebben wat hè:)! Ik vind vooral nu de jongste ook zo'n leuke leeftijd hebben. De andere 2 ook hoor, maar als ze zo klein zijn gaat de ontwikkeling zo hard.
    De tijd zal het leren, maar alles nog een x mee maken lijkt me wel echt nog een keer leuk!

8. roever

roever Niet meer actief

:roflmao::roflmao::roflmao:
    het aantal vind ik wel te doen..
    Maar die 3 jongens samen vind ik momenteel echt heeeeel pittig!
    Vooral de middelste. Bij werkelijk elk woordje of dingetjes wat verkeerd valt gilt en huilt ie alles bij elkaar… hij vraagt echt enorrrm veel aandacht en gaat vd hak op tak.
    Daarbij komt dat ze tegenwoordig al rond 5 wakker zijn dagelijks..

dus nu ik dit antwoord type; neee het valt helemaal niet mee nu/momenteel.
    En ben momenteel ook absoluut geen leuke moeder door vermoeidheid en dat ik gewoonweg dat gezeur even spuugzat ben:|

Daarnaast zou ik het ook niet anders willen :)
    Ik vind het heerlijk om de tafel vol te hebben (mits ze geen huil/boze buien hebben ;) )

Volgende maand mag middelste ook eindelijk naar basisischool… en durf t bijna niet te zeggen maar kijk er dit keer stiekem wel naar uit…:oops::oops::oops:
    Waar ik me dan alweer voor schaam..

9. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    @roever, hopelijk gaat het wat rust brengen als er nog een op school zit straks :)

Ik vond vaak dat ik altijd bij mijn kinderen moest willen zijn, want ik wilde ze toch zelf zo graag? Maar als je een nieuwe partner hebt, is het wel oke om af en toe tijd voor jezelf te willen en die nieuwe partner wilde je ook heel graag. Dus is het ook oké om tijd zonder je kind te willen. Dan ben je daarna weer een leukere moeder. Zo zie ik het in ieder geval ;) Dus niets om je voor te schamen!

roever vindt dit leuk.
  10. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik meld me hier denk ik ook maar. Ik zou heel graag nog een derde willen. Het hele zwanger zijn en bevallen nog eens ervaren. Mijn vriend staat er ook wel voor open. Maar op dit moment is wachten verstandiger. En wie weet als de jongste weer wat ouder is, dat we de hele babytijd alsnog niet opnieuw willen doen.

Spectre, Mammavantwee en JupitR vinden dit leuk.
  11. roever

roever Niet meer actief

We gaan weer de goede kant op denk ik haha!
    Niets zo veranderlijk als de mens! ;) en vooral kind!!!

En ondanks die momenten dat ik ze wel weg kan denken.. droom ik echt nog over een broertje/zusje in de toekomst!
    Gewoon zo eentje/een laatste waar ik volledig van genieten kan als de rest op school zit! Haha gewoon een heerlijke “afsluiter” ofzo!

Wie weet :)
    Nu eerst heerlijk genieten van het viertal om me heen, ze groeien zoooooo ongelooflijk hard, echt janken!!!

12. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Ik geef nog steeds borstvoeding aan de jongste. Dat doe ik graag, maar hij heeft het vaak moeilijk 's nachts met buikkrampen, huilt dan ook en dan "borst" ik hem ook weer in slaap. Omdat hij ook niet zo denderend in de curve zit en wisselend eet overdag, vind ik het overdag ook nog wel handig. Maar ik geef dus nog meer dan bij mijn andere twee jongens op deze leeftijd en ben daardoor ook nog niet ongesteld geweest sinds de bevalling. Nu dacht ik gisteren signalen van naderende eisprong te voelen, dus werden mijn gedachten over een mogelijke 4e ook nogal aangezwengeld ;) Ik heb bij man aangegeven dat ik wel ervoor open sta en dat hij goed moet nadenken. We gebruiken nu geen anticonceptie, omdat ik dus toch geen cyclus heb, dus in feite is er een kans en daar is hij dan toch oké mee.

Vandaag niets geen signalen meer van eisprong, dus misschien duurt het toch nog gewoon langer. Wat ook echt voordelen heeft natuurlijk, want zo leuk is eisprong en menstruatie ook weer niet. Wel suf hoe je daar dan toch naar uit kan kijken, als soort signaal van dat alles nog werkt.

Wat voor AC gebruiken jullie nu?

Mammavantwee vindt dit leuk.
  13. Mammavantwee

Lijkt me dan toch elke keer een soort van spannend, want de kans om nu zwanger te raken is er wel natuurlijk! Ervaar je dat niet zo? Of ook wel prima als het gebeurt? :)

Wij gebruiken geen ac, ik wil het zelf allemaal even niet meer in m'n lijf na 3 zwangerschappen. Dus we doen het nu of voor het zingen de kerk uit :p, of als ik m'n eisprong al heb gehad dat we dan de gok nemen. Moet wel zeggen nu we al zolang slaap te kort hebben dat het er even wat minder van komt.

14. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Ik ervaar geen kans momenteel ;) De vorige twee keer duurde het na mijn eerste menstruatie nog een half jaar voordat ik een cyclus had waarin ik ook daadwerkelijk zwanger kon worden. Met name mijn LF was de eerste paar cycli dan 4 of 5 dagen ofzo. Ik ga er vanuit dat dat nu weer zo is, al weet je dat natuurlijk nooit zeker.

Hier overigens ook niet veel actie ;) Jongste en zijn moeilijk slapen maken dat best lastig.

Als je je eisprong goed aanvoelt is dat wel een goede methode! Maar ook bij die methode blijft er een kans, toch? Is dat dan oké voor beide? Ben je trouwens aan de beterende hand @Mammavantwee? Met oog op corona bedoel ik.

15. Fraser

Fraser Niet meer actief

Ik ga toch niet echt meeschrijven hier, omdat ik merk dat ik nog niet echt ‘droom’ van nog een kindje. Het is meer de mogelijkheid open houden, nog niet 100% zeggen dat het klaar is. Maar voor nu vind ik het echt goed zo als het is :)
    We zullen zien wat de toekomst brengt.

Ik hoop dat jullie droom in vervulling mag gaan!

16. Mammavantwee

De kans blijft er indd altijd. Mocht het zo zijn is het schrikken, maar wel welkom! Voor nu is het zo prima om het zo te doen, maar mochten we er weer wat vaker de energie ervoor hebben moeten we kijken hoe we het gaan doen. Want liever gewoon nu nog niet ;)

Gaat gelukkig wel weer beter. Voel me nog niet fit, maar wel oke! Nu lijken de kids ziek te worden, oudste vanaf gister koorts. GGD overbelast dus kan ook geen afspraak maken voor haar.. wat een ellende allemaal!:|

17. roever

roever Niet meer actief

Oké… ik ben officieel stikjaloers denk ik :/
    Vandaag te horen gekregen dat m’n broer en schoonzus nog een derde krijgen.
    Niet gepland en eigenlijk niet gewenst door m’n man.
    Wazig verhaal allemaal…

maar man o man… dat gevoel wat het bij mij teweeg Bracht! Ik schrok en schrik ervan!!! :(
    Hoewel ik in zekere zin blij voor ze ben denk ik… (hoop gewoon dat het hun huwelijk niet kapot maakt en dat de kids gewoon hun aandacht krijgen)
    Voel ik ook andere gevoelens…
    Mega sterk.. weet niet zo goed hoe ik diep nu weer plaatsen moet haha

18. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Waar ben je jaloers op @roever? Dat ze zwanger is?

Wij hebben best moeite moeten doen voor een kans op zwangerschap, omdat mijn man moeite heeft om een orgasme te krijgen. Ik kan in die zin wel jaloers zijn op gewenste ongelukjes. Het lijkt me geweldig die stress voorafgaand niet te voelen.

Spectre en roever vinden dit leuk.
  19. Mammavantwee

Hoe jong is jouw jongste @roever ? Ik heb bij alle 3 na de bevallingen gehad dat ik ook soort van jaloers was op mensen die weer zwanger waren. Maar ik weet bijna zeker dat, dat door m'n hormonen kwam. Ik heb dat nu helemaal niet meer. Het lijkt me echt geweldig om alles nog een keer mee te maken, maar wel als de kids wat ouder zijn. Ik geniet van de kids, maar i.c.m. het slaap te kort vind ik het gewoon pittig, en daar kan een 4e gewoon echt even niet bij!

@JupitR oh ja dat geloof ik.. lastig is dat. En elke x de spanning erbij!

Hier wordt de jongste morgen 1!! Vorig jaar rond dit tijdstip begon net alles. Wat gaat zo'n jaar snel voorbij!

roever vindt dit leuk.
  20. Mum1921

Mum1921 Actief lid

26 jan 2022
    395
    93
    28
    Hier ook heel lang gedoktert.
    2 wondertjes via IVF.
    Nog 1 cryo in de vriezer.
    Mijn boek gaat nog niet dicht
    Dus het wordt spannend wel of niet

Als het niet meer lukt moet ik het accepteren.
    Heb al 2x geluk gehad.

Het is zoiets bijzonders ook al was de weg om zwanger te raken de zwangerschap zelf en eerste en 2e bevalling zeer zwaar en 2e heftig.

Te klein huis vind ik zelf geen goede reden het niet te doen.

Een bed is gauw geplaatst. Desnoods bij ander op kamer.

Of verbouwen.
    Ik zelf vind dat materie niet tegen de wens op weegt maargoed kan me indenken wanneer is het genoeg.
    Ik zelf wil gewoon de embryo opmaken. Want vernietigen is geen optie.

roever vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina