Ik ben in totaal vier keer zwanger geweest (waarvan twee keer een miskraam); drie keer heel snel (1-3 maanden) en een keertje ietsjes langer (6 maanden), dus hoop dat het een volgende keer ook vlot mag gaan! Maar heb geen last van hormonen; heel lang de pil gebruikt en nu dus voor het eerst een spiraal, maar merk het eigenlijk niet en cyclus na stoppen altijd weer vlot op de rit. Balen dat ze geen controle hebben gedaan, ik heb hem bij mijn VK laten plaatsen en die controleren hem standaard. Welke spiraal had je? Ze doen bij ons bijvoorbeeld geen Ballerine/Kyleena omdat die toch wat makkelijker uitvallen als je al eens bevallen bent.
Klopt, oudste was 20 maanden! Ja, helemaal eens met wat je zegt (jouw leeftijdsverschillen klinken best ideaal), denk dat het echt beter is om wat langer te wachten voor een volgende zwangerschap. Dan kunnen ze allebei net iets minder afhankelijk worden, lichaam iets beter herstellen en ik vind het zelf ook wel fijn dat we even iets langer met z'n vieren een fijne modus kunnen hebben zonder dat er een baby bijkomt die dat evenwicht weer overhoop gooit Ben wel heel benieuwd hoe mijn oudste met een eventuele tweede brusje om zou gaan, want hij en zijn broertje zijn nu echt zo dol op elkaar, super leuk om te zien! Ben drie keer vlot zwanger geraakt en een keer ietsjes langer (half jaartje, heb ook twee miskramen gehad), dus hoop dat dat ons ooit weer gegeven is!
Hoe is dat, dat er een baby bij je in bed slaapt? Het lijkt mij namelijk verschrikkelijk, dus ben gewoon benieuwd!
Ik zie het ja, wat leuk! En ja, dat gewicht.. na de eerste ging het er vrij snel af, maar de extra kilo's gaan er nu zo traag af!
Hahahaha, grappig dat mensen zo kunnen verschillen he? Ik vind het heerlijk ♡. Hij slaapt er goed door, en ik dus ook. Wordt ie wakker, geef ik borstvoeding, en hup, slapen we daarna direct weer verder. Het enige lastige is als ik naar de wc moet, en dat dus snel moet doen, want als hij wakker wordt, kan hij in principe uit bed vallen. Idem voor de ochtend, dan wordt hij meestal wakker zodra ik uit bed ga. Wat lijkt je er zo verschrikkelijk aan?
Nou dat he.. bij elke volgende zwangerschap is het gewoon lastiger om het gewicht kwijt te raken. @JupitR Ik slaap ook het beste met mijn baby naast me, heerlijk ! Ik heb een bedhekje op de plek waar hij ligt. Maar hij kan in theorie er nog steeds uit vallen inderdaad. Dus herkenbaar met de toiletbezoekjes snachts.
Nou, eerste is dat ik het onwijs onrustig vind en twee is is dat ik het onveilig vindt (en dan dus nog onrustiger slaap ). We hebben bij allebei de jongens ze de eerste zes maanden in de co sleeper naast ons gehad, maar daarna stoorden ze ons en wij hen. Ik vond het heerlijk dat de kamer daarna weer van ons tweeën was en we ‘s avonds niet ons bed in hoeven te sluipen maar gewoon lampje aan, nog even kletsen, lezen of knuffelen. Maar ze sliepen ook allebei vlot door dus hoeven er ‘s nachts ook niet meer uit, dat scheelt misschien ook? Ik zou heel onrustig slapen met een kind naast me, ook bang dat die deken toch over ze heen eindigt. De eerste dagen sliepen ze tussen ons in in een baby nestje maar dan sliep ik echt in de waakstand en werd ik in de ochtend precies in dezelfde houding wakker als dat ik in slaap was gevallen. Ik ben fan van knuffelen, nabijheid en dragen maar ze slapen wel in hun eigen bedjes
@flothe, zo heeft iedereen een ouderschapsstijl die bij hen past. Ik ben over het algemeen heel nuchter en rationeel, maar in het ouderschap heel erg een gevoelsmens en doe dus ook veel op gevoel. Ook veilig natuurlijk En dat kan wel, ook met een kindje in bed. En ik denk ook zeker dat het kind dat je hebt een grote rol speelt. Mijn oudste sliep met bijna 2 jaar nog bij ons op de kamer, terwijl we de middelste iets na zijn 1e verjaardag naar zijn eigen kamer deden, omdat hij het veel te gezellig vond bij ons. Grappig wel, nu ik dit schrijf herken ik dus weer iets van onze jongste in de oudste. Hopelijk helpt de ervaring met onze oudste ons in de opvoeding met de jongste wat dat betreft
@Zuul, wat jammer dat de borstvoeding niet zo is verlopen als je wilde. Klinkt zelfs als een hele nare ervaring zo. Vond je het moeilijk? Je zult je dochter ivm prematuriteit ook wel niet of weinig live aan de borst hebben gehad?
O neehoor heb het niet als naar ervaren! De laatste 2 weken waren pijnlijk maar te doen. Ik vond het heerlijk en heb echt spijt gehad dat ik niet heb doorgezet, ze kon inderdaad heel slecht aan de borst drinken. Het deed ook altijd zeer, de lactatiekundige is er veel mee bezig geweest maar het mocht niet baten. Ze heeft een week in het ziekenhuis gelegen en ik kreeg elke dag begeleiding van de lactatiekundige daar! Ik vind samen slapen ook zooooo fijn. Sinds ze er is neem ik elk excuus aan om haar lekker bij me te leggen. Echt heerlijk vind ik het, interesseert mij ook niks dat mijn man dat niet fijn vind. Die gaat maar ergens anders tukken @flothe wat fijn dat je zo snel zwanger mag zijn elke x! Wel heel verdrietig van je miskramen, zijn die wel "oke" verlopen? Hebben jullie er veel verdriet van gehad? De ballerine spiraal die ik had heb ik inderdaad bij de verloskundige laten zetten, er is toen ook geen controle echo gemaakt. Ze hebben bij mijn laatste zwangerschap toen ook veeeeeel echo's gemaakt, elke week wel 2 om te kijken waar dat kreng was. Uiteindelijk is er in het ziekenhuis nog een buikoverzichtsfoto gemaakt om te kijken of hij nog ergens zat maar hij was echt weg. De huisarts stelde inderdaad een kyleena voor maar ik heb gelijk gezegd dat ik die niet wil omdat de mirena groter is. Hij had in zijn 40 jaar als huisarts zijn nog maar 1x eerder een expulsie meegemaakt Hoe is het met de klapperende eierstokken? De mijne zijn toch wel erg hard aan het klapperen op het moment
Hier ook enorm klapperen eierstokken!!! even brutale vraag aan iedereen (als ik m niet al eens gesteld heb…) Hoe hoog/laag ligt jullie bmm? Schijnt dat die van mij “normaal” zou moeten liggen voor iemand die al eens (vaker) bevallen is.. maar persoonlijk vind ik t laag… Hebben jullie enig idee van jullie zelf?
Ik heb werkelijk geen idee. Hoe voel je zoiets? En wat zou dan normaal zijn.. Ik ervaar geen klachten dus zal wel goed zijn, vermoed ik.
Jaaa, ik doe ook alles op gevoel, terwijl dat niet echt bij de periode voor het moederschap past hahaha! Maar echt geleerd dat dat voor iedereen het beste is en dat het hele gezin daar goed op gaat
Ja, was heel verdrietig (waren mij eerste twee zwangerschappen), maar wel “goed” gegaan. Waren ook heel open erover tegen vrienden en familie dus veel steun gehad!
Ik kan er nauwelijks bij met m’n eigen vingers maar hij ligt ook wat naar achter gekanteld. Maar hoe laag is laag bij jou precies?
Oei ik heb geen flauw idee. Ik ga ook liever niet voelen want dat vind ik minder prettig sinds mijn miskraam. Mijn baarmoeder ligt wel naar achter gekanteld, ik denk dat mijn baarmoedermond dan omhoog word getrokken? Vanwaar de vraag? Kan dat slecht zijn voor een volgende zwangerschap als hij laag ligt? Heeft dat ook niet te maken met waar je bent in je cyclus? @flothe wat fijn dat jullie er zo goed over hebben kunnen praten! Dat is hier onze 'therapie' ook inderdaad. Hoe hebben jullie de volgende zwangerschappen ervaren als ik vragen mag? Was dat heel spannend?
Ik denk zo ongeveer 7 cm inside. En vlak voor menstruatie voelde ik m op iets van 3cm inside ofzo nee, ik zou er gewoon zwanger mee kunnen worden/zijn. Alleen… is dit dus ook t enige wat me tegen zou houden! De angst dat ie verder zou zakken, en ik er mega last van zou krijgen etc!
Ja, vond het sowieso wel spannend, maar na de termijn echo werd het wel wat beter! Met de tweede heb je gelukkig minder tijd om je druk te maken maar ik vind het gewoon nogal wat dat je 9 maanden in je eentje verantwoordelijk bent voor dat kleine wezentje (zo voelde het althans, niet dat m’n partner me niet steunt oid maar die baby zat in mijn buik en niet in de zijne). Zeg maar, dat ik zelf altijd moest beoordelen of het wel of niet goed zat (leven voelen, of als je een keertje iets in je buik krijgt). Denk dat ik dat altijd spannend blijf vinden! Vond het zo fijn toen ze op m’n borst lagen en je die “last” met je partner kon delen