Dromen over nog een kindje - 2022

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door JupitR, 14 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.707
    113
    Vrouw
    Spannend Elsa, ik kan me je gevoel wel voorstellen. Hou je ons op de hoogte?

    Wij zitten nog steeds of alweer (net hoe je het ziet) in ziekenboeg en ik ben dus wederom blij geen 4e te hebben. En ik vraag me ook af of een 4e zo'n ziekenboeg dan nog veel intenser maakt of niet.
     
  2. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Hier al een ziekenboeg vanaf vorige week dinsdag.. achter elkaar allemaal ziek. Een hele pittige griep dit keer, ik vind het echt zwaar met drie kids. Ook benieuwd hoe dit zal zijn met vier.. intens is het sowieso als je allemaal ziek bent.

    @Elsa86 spannend! Ik snap dat dit nu je wens voor een kindje heeft aangewakkerd.

    @JupitR inmiddels iedereen opgeknapt bij jullie? Hier lijken ze maar niet op te knappen. :(
     
  3. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.707
    113
    Vrouw
    @ciprilla, je hebt vast dezelfde versie als wij te pakken. Echt vreselijk he? Wij hadden de mazzel dat man al griep gehad had, en we toen allemaal afstand hielden van hem, dus hij bleef overeind terwijl de een na de ander omviel van ellende. Mijn oudste heeft 5 dagen lang minstens 90% van de tijd in bed gelegen. Niet normaal! Ik ben zelf 2 dagen helemaal knock-out out geweest en de jongste is nu alleen nog wat mopperiger. De oudste twee vooral sneller moe en daar dan weer chagrijnig van. Ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn. Heel veel beterschap!

    Ik had twee dagen geleden spotting. Dacht al dat ik de uitzondering was, bij wie corona en griep de cyclus niet hadden ontregeld, maar het bleek gelukkig geen menstruatie te zijn.

    Als het dan weer beter gaat is mijn wens voor een 4e niet helemaal weg, maar de timing om het er met man over te hebben is ook niet geweldig, terwijl je net weer wat bewegingsvrijheid hebt na de ziekenboeg ;) Ik weet inmiddels wel héél duidelijk dat ik geen kind wil waar mijn man niet op zit te wachten. Een ongeluk wil ik dus echt voorkomen.
     
  4. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @JupitR nou dat klinkt helemaal herkenbaar. Rotvirus is het.. ik ben zelf ook zo ziek geweest er van, met koorts en al. De twee kleintjes zijn nu nog steeds niet lekker, de baby heeft het echt goed te pakken, zo sneu. Gelukkig geef ik nog borstvoeding, krijgt hij tenminste nog iets binnen.

    Ik had toevallig ook weer wat spotting, maar nog geen cyclus te bekennen. Ik was bezig om wat meer te bewegen en minder suikers te eten. Maar toen werden we allemaal ziek en zit ik nu al ruim een week op de bank/bed. o_O Ook kleine J. was flink aan het minderen overdag met borstvoeding, wat ik zelf heel chill vond. Maar ook dit is weer terug bij af.. heb goede hoop dat dit alles straks ten goede komt van een cyclus. Maarja eerst maar goed uitzieken hier.

    Heb eigenlijk ook geen haast, ik zou er het liefst weer minimaal 2 jaar tussen willen. Dus heb zeker nog een paar maandjes.

    Mijn man was duidelijk na onze tweede dochter. Het was klaar en ik kon daar niet tussenkomen. Ik ben toen niet gaan zeuren en heb inderdaad goeie momenten afgewacht om zo nu en dan het balletje op te gooien, om wel mijn wens duidelijk te maken. Uiteindelijk is die er hierdoor serieus over na gaan denken. Dus wie weet, zolang je elkaar maar de ruimte geeft. Het is ook lastig om afstand te doen van een kinderwens of het nu de eerste, tweede, derde of vierde is. Ik weet trouwens niet of mijn kinderwens ooit weg zal gaan. Is het ooit compleet of zal ik altijd de drang hebben naar een nieuw kindje. Ik ben benieuwd.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  5. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.456
    113
    Gisteren tegen mijn man gezegd dat ik een 5e wil. Hij zei dat hij het moeilijk vind en dat hij niet weet of hij dit ook wil.

    Ik heb wel gezegd dat hij dan tege strijdige berichten geeft, omdat hij er ook niks aan doet om een zwangerschap te voorkomen. Daar gaf hij me wel gelijk in.

    Ik heb ook gezegd dat ik dan maar hoop dat het dit keer mis gegaan is (of gelukt, het is maat hoe je het bekijkt:D). Daar moest hij wel om lachen. Dan hoeft hij niet eens meer na te denken over of hij het wel wil. Want hij zegt wel 'als het gebeurt dan gebeurt het'.
     
    roever, Mammavantwee en JupitR vinden dit leuk.
  6. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.456
    113
    Mijn voorgevoel bleek toch te kloppen.
    20220408_071317_copy_2268x3024.jpg
     
    Spectre, roever en Mamavanvier95 vinden dit leuk.
  7. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.707
    113
    Vrouw
    Wow joh @Elsa86, gefeliciteerd! Je had al gezegd dat het de vorige keren ook zo snel raak was volgens mij. Hopelijk blijft alles goed gaan! ♡
     
  8. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.456
    113
    Ja klopt. De langste was bij de 3 en dat was nog ronde 3:D
     
  9. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Oh wauw!! Gefeliciteerd!!

    Hoe reageerde je man?:)
     
  10. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Wat een mooi gelukje :D
     
  11. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.456
    113
    Hij zegt zelf dat hij er wel blij mee is en het hartstikke mooi vindt.
     
    roever, Mammavantwee en JupitR vinden dit leuk.
  12. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.361
    2.544
    113
    Vrouw
    Friesland
    Wohooo, gefeliciteerd! ❤️
     
  13. roever

    roever Niet meer actief

    WUw!!!

    hahaha!
    Heerlijk dit!
    Gefeliciteerd!
     
  14. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.456
    113
    Dank je wel allemaal. Mijn man kan het nog niet geloven:roflmao:
     
    roever vindt dit leuk.
  15. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.707
    113
    Vrouw
    Hoe is het met de dames uit dit topic? @Elsa86, hoe is je zwangerschap?

    Vandaag had ik het met mijn man over anticonceptie-opties en toen zei mijn man "Misschien vind ik het ergens nog wel prima als er 'per ongeluk' nog een vierde komt ofzo"

    Hij bedoelt dus in ieder geval niet zo gepland als bij de kinderen van nu.
    Naahhh :eek: Staat de deur toch nog op een kier. Bijzonder dit. Hij gaf al aan dat hij dan een Saab of Volvo wil, of anders een tweede auto :p
     
    Mammavantwee en Spectre vinden dit leuk.
  16. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.456
    113
    @JupitR hier gaat alles goed. Gisteren de 1e echo gehad. Alles zag er goed uit, termijn klopte precies. Hartje klopte mooi.
    Ik mag over 2 weken terug komen voor een extra echo, zodat ik niet zo lang hoef te wachten tot ik de termijn echo heb.

    Spannend dat er bij jullie misschien toch een 4e zal komen.
     
  17. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    @JupitR De deur is dan gelukkig niet definitief gesloten. :D En met 4 kids is een andere auto zeker handig, wij zitten ook al rond te kijken.

    Onze jongste is deze week 1 jaar geworden! Hij is afgelopen periode weer erg ziek geweest, dus borstvoeding was weer heel fijn voor hem. Ben nu dus ook nog even niet van plan om te stoppen hiermee, want hij heeft er nog zoveel baat bij. Dan maar nog wat langer wachten op een cyclus..
     
  18. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.707
    113
    Vrouw
    Fijn van de goede echo @Elsa86! Voel je je verder goed?

    @ciprilla, gefeliciteerd nog! Leuke dag gehad?

    De borstvoeding maakt er hier ook echt nog een potje van met m'n cyclus ;) Ik heb 5 dagen de aanloop naar eisprong gevoeld, 1 dag echt ovulatiepijn en nu een paar dagen later alweer ongesteld :p Maar ik moet zeggen dat ik echt niet zo'n haast voel. Ook prima als de derde 3 is wanneer een eventuele vierde geboren wordt.
     
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    @Elsa86 had je in je eigen topic al gefeliciteerd, maar wauw zeg! Zo snel kan het dus gaan haha :)

    @JupitR spannend!! Misschien dan toch nog die 4e..

    On topic; ik denk dat ik afscheid ga nemen van dit groepje. Een 3e wordt hier steeds onwaarschijnlijker. Mijn man wil écht niet meer, en ik zelf zie het momenteel ook helemaal niet voor me, nog een kindje erbij.. ik vind het nu met 2 vaak al zwaar en hectisch.. snel overprikkeld en qua financiën willen we niet nog meer inleveren dan dat we nu al doen. Onze auto zou ook te klein zijn voor een 3e erbij en zo spelen er heel veel dingen mee.
    Maar het voelt oké, ik zal er zeker nog eens over dromen, maar ga ervanuit dat die droom nooit werkelijkheid zal worden ;)
     
  20. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Spannend @JupitR!! Hier is het een beetje hetzelfde. Man wil nu nog geen 4e, maar we gebruiken ook niks. Dus zei al tegen m'n man van de week, wat als ik nu zwanger raak. Hij zei, dan heeft het zo moeten zijn en dan komt het ook wel weer goed! We doen wel heel voorzichtig, en eigenlijk voor de andere kids ook zo gedaan. Toen ook pas zwanger geraakt toen we er echt voor gingen, maar toch soms wel spannend!

    @Elsa86 wat fijn, gefeliciteerd!!

    @Spectre jullie hebben er goed over nagedacht zo te lezen! Wel fijn dat jullie er samen zo in staan.
     

Deel Deze Pagina