Dromen over nog een kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Phoebe, 27 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Goed zo :)

    Kleine stapjes zijn ook stappen vooruit! :)
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Wij hebben nog geen datum voor t biopt (morgel wel consult anesthesie). T is wel duidelijk dat hij óf geen zenuwcellen heeft daar óf wel maar geen reflex. In t eerste geval kunnen we drager zijn en dan heeft een volgend kindje ook verhoogd kans. Dat wil ik niet. Ik vind het nu al hel om 2x per dag met een slang van 40 cm zijn darmen te spoelen :( elke keer breekt mijn hart als hij weer zo huilt of trilt van pijn
     
  3. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.967
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend spannend. Kan me voorstellen dat je er enorm tegen op ziet. En sneu voor 't mannetje, je kind pijn zien hebben is zo lastig. Onze dochter heeft heel erg eczeem en de zalf brandt enorm als we die smeren. Het is voor haar bestwil maar ik kan dan wel meehuilen, zo naar vind ik het.

    Geen idee of dit kan, en of je hier aan zou willen beginnen. Maar ik wil altijd zo vroeg mogelijk me voorbereiden op verschillende scenario's. Zou voor een derde kindje een traject in Maastricht een optie zijn voor genetische selectie (pgd)? Dat mag bij bepaalde ziekten. Is een soort ivf traject waarbij gekeken wordt of het embryo de genetische aandoening heeft of niet. Er worden dan alleen gezonde embryo's terug geplaatst.

    Maar ik weet niet of de aandoening überhaupt op de lijst staat (is online te vinden) en of jij(jullie) het ziet zitten om zo'n heftige behandeling te ondergaan.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Onze oudste had en heeft ook eczeem (nu redelijk onder controle maar als baby open bebloede schuurpapier huid), ook super rot idd :( de ene dag kunnen we prima de zalf smeren, de andere dag brandt dezelfde zalf enorm.

    Pgd kan maar ik ga geen mmm meer in. Veel te belastend voor t gezin. Ik was mijzelf compleet verloren. Fysiek was t ook te belastend voor mij al die afspraken etc. Ik red t nu al amper door al die afspraken (ben écht doodop) en mijn revalidatie ligt stil nu en ik onderga t zelf niet. Dus dan is t ook klaar. Ik vind niet dat mijn kinderwens ten koste mag gaan van de kinderen die er al wel zijn en hun mama hard nodig hebben :)
    De oudste is zich heel bewust van alles dus ik gun hem ook die rust binnen t gezin
     
  5. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.967
    113
    Vrouw
    Daarom ook mijn vraag of je dat überhaupt zou zien zitten inderdaad. Die trajecten zijn slopend en jullie hebben meer dan genoeg aan je hoofd. Ik kan me voorstellen dat de deur dan dicht gaat. Kiezen voor je gezin, jullie herstel en jullie draai vinden in deze situatie.
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  6. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Jeetje @GroeneBomen wat een situatie voor jullie :( vervelend dat je niet weet wanneer nog!

    Het lijkt me echt zo heftig en moeilijk wat je moet doen bij de kleine ookal is het voor eigen bestwil.
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  7. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    @GroeneBomen: weten jullie al iets meer over de aandoening van de jongste?
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Nog een week te gaan :(
     
  9. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Jeetje wat duurt dat lang! De punctie is al wel geweest hoop ik? En raakt ie al een beetje gewend aan de spoelingen? Voor zover je daar aan kunt wennen:$
     
  10. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ik zie je banner:eek: gefeliciteerd!!
     
    Stokstaartje86 vindt dit leuk.
  11. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Sterkte! Hopelijk gaat het niet al te langzaam!
     
  12. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Dankjewel:oops:
     
    Oilell vindt dit leuk.
  13. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Poeh wat is dat lang wachten zeg :(
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ja klopt biopt al achter de rug en nee.spoelen blijft hel :( hij.zat gister zo extreem verstopt dat de slang dubbel klapte door de blokkade en we 40 minuten bezig zijn geweest :( gelukkig wel goed leeg gespoeld maar werkelijk alles zat eronder :( zelfs daarna nog het bad omdat er nog zoveel resten uit kwamen.

    Als de uitslag wel slecht is, gaan we ook gelijk vragen naar genetisch onderzoek.
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ja 2 weken in totaal. Baal ook dat de uitslag telefonisch is en mijn man sowieso dan aan t werk is. Toch geen fijn idee dat ik de uitslag alleen moet verwerken als t niet oke is.

    Bij de slechte uitslag van drukmeting was t toevallig zijn vrije middag en dat was wel fijn. Helaas volgende week minder geluk
     
  16. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.967
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd :D wat fijn dat het zo snel raak is:eek::thumup:
     
    Stokstaartje86 vindt dit leuk.
  17. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.967
    113
    Vrouw
    Het blijft een heftig verhaal en 't wordt er nog niet rustiger op als ik het zo lees. Wat moeten jullie door een dal gaan op deze manier. Sneu voor jullie mannetje dat de spoelingen nog niet soepeler gaan, maar ook voor jullie. Je kind zo overstuur zien raken is zo ontzettend moeilijk, ook al doe je het om erger te voorkomen.

    Is er niet iemand anders die met je mee kan? Kan me heel goed voorstellen dat zo'n gesprek in je eentje bijna niet te doen is.
     
  18. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Jeetje dit is echt een hel! En dan moet je de uitslag ook nog telefonisch en in je eentje doen. Pfff ontzettend heftig. Ik kan in woorden niet uitdrukken hoe vreselijk ik het voor jullie vind
     
  19. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.967
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn eerste medische afspraak gepland met de tandarts! Half juni gaan we voorbereidingen treffen op tandheelkundig vlak voor een nieuwe zwangerschap. Het voelt daardoor in eens heel echt. Al moet ik voor die tijd wel 100% beter zijn op mijn werk, das nog wel even een dingetje want ik ben nu (weer) 100% ziek.
     
  20. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    @GroeneBomen wanneer krijgen jullie deze week de uitslag?

    Gek gevoel he als er ineens echt iets gaat gebeuren, echt weer een stapje dichterbij ook al duurt juni nog even natuurlijk. Maar er is wat in gang gezet! Wat gaan ze dan doen als ik vragen mag? En mag ik vragen waarom je ziek gemeld bent op je werk?

    En natuurlijk nog bedankt voor je felicitatie! Ik had zeker niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn, mijn man natuurlijk wel met zoals hij het zegt zijn superzaad:roflmao:
     

Deel Deze Pagina