Dromen over nog een kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Phoebe, 27 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik kan me ook aanmelden.
    Hier blijft het voorlopig nog bij fantaseren. Bovenal omdat m'n man toch steeds meer laat weten geen derde te willen.
    Daarnaast wil ik het zelf op dit moment sowieso nog niet, a. vanwege de huidige financiele situatie en b. omdat ik liever nog even wacht totdat sowieso de jongste naar school is voor ik weer een kindje op de wereld zet.
    Maar erover dagdromen doe ik wel zo nu en dan. Gewoon mijmeren over hoe het zal zijn.
    En vooral ook welke namen ik/we willen geven dan (das zo'n beetje m'n hobby :p).
    Maar ik gun m'n man ook z'n mening dus ik doe ook zeker wel meer dan genoeg m'n best om OOk te bedenken wat de pro's zijn als we het bij 2 kinderen laten..

Ik probeer ergens binnenkort even wat tijd vrij te maken om het eea. van jullie berichten terug te lezen en erop te reageren.

CrazyMom vindt dit leuk.
  2. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Hoi! Wat een mooi topic :thumup:

Ik wil ook wel meeschrijven. Ben moeder van 2 zoontjes, ruim 6 maanden geleden bevallen van de jongste. Wij hebben IVF nodig gehad om zwanger te worden en nu nog 1 cryo in de vriezer. We twijfelen nog, vooral mijn man, maar bij mij kriebelt het wel! Ookal waren mijn zwangerschappen behoorlijk pittig, vind zwanger zijn zo iets wonderlijks. Zou het graag nog een keer meemaken! Dacht eerst dat het iets hormonaals was na de bevalling, maar het gevoel blijft :oops:

Als het uiteindelijk blijft bij onze 2 mannetjes, is het ook goed. Ben al mega dankbaar met hen want weet door mijn eigen ervaring zo goed dat het niet vanzelfsprekend is. Maar de droom is er toch wel :)

hummeltje5 en CrazyMom vinden dit leuk.
  3. CrazyMom

CrazyMom Niet meer actief

Ik sluit me hier ook graag bij aan! In maart bevallen van ons derde kindje, en daarna (net als na de tweede) heel vaak gezegd dat het bij deze drie blijft. En dan, serieus he, ben ik 1.5 maand gestopt met borstvoeding. Ik heb letterlijk ÉÉN eisprong gehad en ik denk.. ah is toch wel weer leuk zo'n kleintje. Echt jongens, ik ben hopeloos.... Dus, nu eerst maar even dromen en fantaseren. We gaan eerst nog verhuizen naar een ander dorp en willen daar eerst aarden en ik wil me daar eerst thuisvoelen. Daarna kijken we wel weer. Maar ik merk dat ik alweer over babynamen aan het fantaseren ben. Wel een beetje irritant dat ik alle baby en zwangerdingen weg heb gedaan......

hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Even een update! We gaan komend jaar onze laatste cryo een kansje geven. We willen geen nieuw traject in gaan dus het is zo ontzettend spannend! Ik ben tot nu toe steeds zwanger geworden van een cryo, eerst een vroege miskraam en die erna is mijn jongste zoontje. Begin maart staat een telefonische intake gepland en vanuit daar zien we verder.

In ieder geval goede motivatie om toch echt af te gaan vallen na de feestdagen, is mij nog niet gelukt sinds de bevalling. Ben nog veel en veel te zwaar :rolleyes:

GroeneBomen en Zonnestralen vinden dit leuk.
  5. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Wat leuk!! Hoop dat die laatste blijft plakken.
    Wij gaan ook geen nieuw traject doen, als t met onze cryo's niet lukt, dan is t goed zo :)

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Ook ik ga de mmm niet meer in als mijn man wel een derde wil. Ben tevreden met wat wij hebben, 1 meer is zeer welkom maar ik vond de impact van de mmm op gezin en mijzelf te groot. Ik geniet liever dan mijzelf weer te verliezen.

7. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Precies dit is dezelfde reden waarom ik niet nog eens de mmm in wil, ik was mezelf ook helemaal kwijt.

GroeneBomen vindt dit leuk.
  8. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Het is inderdaad zo'n aanslag op je lichaam. Vond het zelf ook vreselijk. Ik schat de kans klein dat er nog een broertje of zusje bij komt, maar vind die laatste cryo te kostbaar om weg te doen. Het is er tenslotte 'maar' 1. We geven hem gewoon een kans, blijft ie plakken is het geweldig mooi. Gebeurd dat niet, dan is het een kwestie van een plaatsje geven en accepteren. Heb al twee mooie jongens, mag mij gelukkig prijzen. Het is verre van vanzelfsprekend. Mijn jongste is het eerste kindje van mijn man en dus van ons samen. Maar we zijn zo lang bezig geweest. Wil die shit niet opnieuw doorstaan. Heb daar ook niet de energie voor met een baby en een zoon met ASS. Hier is er sprake van onverklaarbare onvruchtbaarheid, dus zie een spontane zwangerschap nou ook niet 1, 2, 3 ontstaan. Ben nu 29, wil denk ik als ik tussen de 30 en 35 ben een nova sure behandeling en alles dan definitief afsluiten. ;)

GroeneBomen vindt dit leuk.
  9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    @Memmiee ja dat ook idd. Vreet energie pfoe.

Moet zeggen dat ik vervroegd in de overgang zal komen: hoe vroeg weet niemand (aangezien t kippenhok van mijn moeder is verwijderd bij mijn geboorte en toen was ze ook al 41 maar is de overgang gelijk ingezet. Mijn zus had nog steeds actie in de eierstokken met 48...). Dus als moeder natuur t genoeg vindt? Heb ik er ook écht wel vrede mee.

Kimmetjuh90 en Snoepjes vinden dit leuk.
  10. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Onze jongste is ook ons 1e kindje samen..
    Wij hebben straks 12 kansen, dat vind ik nog best wel veel, kans dat er 1 blijft plakken is bij ons, en dat we nog een aantal overhouden is aanwezig, zou begod niet weten wat we met de overige cryo's gaan doen dan.. want 3 is echt genoeg..

11. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dat lijkt me ook lastig, hier gelukkig daar geen last van, maar andere oorzaak waardoor ik niet meer natuurlijk zwanger kan raken.

12. CrazyMom

Wat leuk en spannend! Lijkt me wel lastig ook, maar snap (in hoeverre mij dat lukt) dat je niet weer de hele mmm in wil. Lijkt me super intens en heftig. In ieder geval een leuk iets om naar uit te kijken!

Hoeveel moet/wil je afvallen (als je dat wil delen)? En al een idee HOE? :D

13. CrazyMom

Hoe doen jullie dat trouwens met baby kleren/spullen? Bewaar je alles, 'voor t geval dat...' of heb je het meeste weg gedaan?

14. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Wat fijn dat het voor een aantal toch er naar uit ziet dat er toch nog een kindje bij gaat komen!

Ik merk dat het hier ook steeds meer en meer gaat spelen, probeer het weg te stoppen maar pfff..

Ik zit momenteel middenin een verhuizing bedoeling was veel weg doen en opruimen, eindstand heb ik alle kleine spul nog ik kan het niet weg doen nog haha

Snoepjes en CrazyMom vinden dit leuk.
  15. CrazyMom

Hier hetzelfde verhaal, ook wij gaan binnenkort verhuizen en heb daardoor bijna alles weg gedaan of gegeven. Niet per se erg hor maar soms vind k dat zo suf van mezelf. En nu heb k weer wat kleertjes van de jongste twee die te klein zijn, maar ik weet niet wat ik er mee moet doen..

16. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Snap ik wel! Ik kan sowieso heeeel moeilijk spullen weg doen van de kinderen haha echt een nadeel soms!

Had me nu zo voorgenomen echt goed uit te zoeken maar het is me niet gelukt, wel heb ik gezegd dat ik de kleinste maatjes en dekentjes en lakentjes wel echt wil houden

17. CrazyMom

Haha ja dat had ik ook, maar op n gegeven moment liep t de spuigaten uit. Oude kleertjes voor jongen/meisjes bewaren en ook nog de kleren die te groot zijn (ik krijg vaak kleding) voor alle drie de kids, t werd gewoon te gek. En nu met die verhuizing dacht ik, hup alles weg. Maarja... die hormonen gaan toch weer spelen. Dus van sommige dingen baal ik wel een beetje dat ik ze weg heb gedaan.

18. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Hahaha erg he wat het met je doet! Ik snap ook niet zo goed waarom ik alles bewaar want de jongste heeft alsnog alle kleding zelf nieuw :roflmao: heeeeel soms dat ze iets heeft wat de oudste ook aan gehad heeft maar eigenlijk vrijwel niet ahaha kan gewoon geen afstand doen ervan :confused::roflmao:

19. CrazyMom

Ja zo suf... ik krijg weer hormonen en mn hele lijf schreeuwt: MAAK NOG EEN BABY. Zucht..

Oh wat grappig, ik heb al die spullen wel bewaard om door te geven, niet om het bewaren. Maar ik ben ook ontzettend opruimerig hor.

Phoebe vindt dit leuk.
  20. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Hahaha ik bewaar(de) ook alles met de bedoeling dan heeft de jongste aan de goede leuke dingen ook nog wat maar toch gebeurt t niet :roflmao:

Pff erg he die hormonen! Hier speelt het momenteel ook weer zoooooo erg, had voor mezelf eerst aantal eisen gesteld die ik eerst voor mezelf op orde wou hebben voor er een 3e bij kon komen.. nu vallen die dingen op z'n plaats dus word de optie ineens reëler, maar moet sowieso nog een jaar wachten maar pffff mn gevoel.......:confused:

Zonnestralen en CrazyMom vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina