je je zelf gek? In al die 8 maanden dat we het aan het proberen zijn heb ik geen enkele keer getest. Vanmiddag ging ik douchen en vond ik mijn tepels er wel heel vreemd uitzien. Allemaal van die witte puntjes erop en die herkende ik van voorgaande zwangerschappen. Na knijpen in mijn borsten kwam er uit beiden vocht, iets wat ik wel vk gedaan heb in de laatste maanden maar er kwam toen nooit vocht uit. Opeens ging ik nadenken: al een week gruwelijk moe ondanks 9 uur slaap, humeuriger dan normaal voor menstruatie, lichte misselijkheid en hoofdpijn iets wat ik gooide op een virusje of oververmoeidheid. Blauwe aders op borsten, wel heel licht. Ik schoot mijn kleren aan en ben naar de Kruidvat geracet. Ondertussen mijzelf streng toesprekend: doe normaal joh, je wordt morgen ongesteld en dan heb je je zelf helemaal voor niets lekker lopen maken. Net de test gedaan en wat ik al verwachtte, maar waarvan ik hoopte dat het resultaat tegenovergestelde zou zijn, de test was spierwit. Dat bleef ie ook, nu nog steeds. Bleeeeh...ik ga nooit meer testen pas na anderhalve maand overtijd ofzo.
Hey Smoeltje, Ik moest wel een beetje lachen om je verhaal. Het is echt heel herkenbaar. In al die 11 keer dat we aant het proberen zijn 4 keer getest en witter dan wit. Ongelooflijk heh? Jammer meid, helaas zit er niks anders op dan keep trying.
you never know..misschien wordt je niet ongesteld maar heb je gewoon nog niet genoeg (wat was het ook alweer) in je lichaam en duurt het even voor de test positief kan zijn.. De symptonen zijn wel erg zwangerig.. En aangezien je niet iemand bent die elke maand een test doet..hoeft het niet perse zo te zijn dat je jezelf gek maakt.. Maar voor jezelf is het wellicht beter te wachten met testen tot je echt een paar dagen overtijd bent..
haha Vanilia, ja gelukkig ben ik nuchter genoeg om er ook om te lachen. Mijn fantasie sloeg namelijk een beetje op hol hoe ik ' het nieuws' zou vertellen aan mijn man en zoon. Gelukkig heb ik helemaal niks tegen hen gezegd pfffff.
Gulay, ja alles is mogelijk natuurlijk. Wat dat betreft sluit ik niets uit. Maar het gevaar bestaat dat je teveel op allerlei kleine symptomen gaat letten en je zelf knetter maakt. In het begin toen we bezig waren kreeg ik de eerste maanden ineens grotere borsten, misselijkheidsaanvallen en enorme honger. Een aantal keren was ik van overtuigd dat ik zwanger was, maar werd steevast dezelfde dag ongesteld. Dus het had meer te maken met menstruatie symptomen en mijn psyche over het zwanger worden. Toen ik hier niet meer op lette verdwenen die symptomen, ook rondom de menstruatie.
Hahaha, ja dat had ik ook een keer. Was gewoon zo erg overtuigd dat ik zwanger was dat ik al heel voorzichtig tegen mijn man zei dat het deze ronde misschien wel eens gelukt zou zijn (nog voordat ik had getest...) Dus ik testen en ja hoor, geen streep te bekennen. Was ook al aan het fantaseren enzo. Ach ja....... Maar zoals Gulay al zei het is nog mogelijk aangezien je toch symptomen hebt. Succes heh
Ja is denk ook niet echt te voorkomen....we zijn nu eenmaal mensen he. Dank je wel Vanilia, maar ik denk volgende ronde maar weer haha. Ben ik ook net terug van vakantie dus lekker ontspannen.
Ik wilde net zeggen, we zijn ook maar mensen! Soms is het wel eens lekker je er aan toe te geven, je kan niet altijd maar sterk in je schoenen staan.
Klopt Natasja, maar ik wil me niet iedere maand gek lopen maken. Natuurlijk hoop je rond je NOD iedere keer weer dat het raak is, en is de teleurstelling groot als het niet het geval is. Maar om mijzelf ( en ik laat mij snel meeslepen als ik mij er eenmaal aan overgeef) te beschermen heb ik tot nu toe bewust niet getest maar gewoon op mijn lichaam gerekend. Ik ben nooit overtijd namelijk, dus dat zou al een symptoom zijn. Voorheen merkte ik het voor ik testte dat ik zwanger was, de test deed ik meer als bevestiging.
Nee dit moet je natuurlijk ook niet elke maand doen. Ik zelf weet elke maand wanneer ik ongi ga worden en roep dit ook ruim van te voren, ook om mezelf te beschermen. deze keer niet... ik roep niks, ik voel niks.. vind het zelfs wel een beetje spannend. Ik ben trouwens ook zo met dat testen, niet nodig, ongesteld werd ik toch wel.
Ik las het ja! Dat zou fantastisch zijn en welverdiend. Ik heb mijzelf nu deze maand het 'chocolaatje' gegund. Volgende keer wacht ik gewoon tot na de NOD.
Het blijft elke maand weer spannend. Maar ik zit nu alweer in de 12e ronde en ga er gewoon elke keer vanuit dat ik ongesteld zou worden en dat was ook zo (self fulfilling profecy ). Ik zie het ook gewoon aan. Wat gebeurt dat gebeurt.
Dank je . Zo nuchter ben ik dan ook weer wel. Maar ik blijf het jammer vinden hoor dat de eerste zo lang op zich laat wachten...
Hey Vanilia, Ja kan ik mij voorstellen hoor. Voor mij is het niet de eerste en af en toe kan ik daar zelfs van balen. Hier de eerste symptomen van de menstruatie haha....heb getest en meteen komen de vrolijk om de hoek kijken de stiekemerds!