vraagje... NOD blijft uit...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mezelve, Sep 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mezelve

Mezelve Lid

Sep 1, 2008
    19
    0
    0
    Ruim 40 dagen 'overtijd'. Enkele zwangerschapstesten gebruikt maar negatief.

Is het aangewezen om eens bij de gynaecoloog binnen te stappen? Ik heb angst dat die gaat zeggen dat ik moet wachten. AAls ik nu al eens eerder mijn regels had gehad maar nog niks... dan zou ik wat 'geruster' zijn omdat ik nu stiekem hoop maar eigenlijk wel weet dat ik niet zwanger ben... :(

Ik vind het knap vervelend dat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden na het stoppen van mijn pilgebruik. Voel me écht hierdoor rot.

Kan iemand wat tips geven?

2. momhairy

momhairy Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    2,180
    0
    36
    kapster
    hoelang ben je gestopt met de anti conceptie?

3. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Het is normaal dat je cyclus langer duurd na het stoppen van de pil. Ik zelf was een week na NOD ongesteld geworden. Dus een cyclus van 35 dagen.

Nu ben ik aan het temperaturen en zit op dag 26 maar heb nog geen eisprong gehad, dus deze cyclus gaat langer zijn dan 40 dagen..

Het is nu nog te vroeg om naar de dokter te stappen naar mijn mening dus.

4. Mezelve

Mezelve Lid

Sep 1, 2008
    19
    0
    0
    Ben 17 juli met mijn pil gestopt

5. Mezelve

Mezelve Lid

Sep 1, 2008
    19
    0
    0
    Ik zou normaal gezien ook niet direct naar de dokter stappen maar het is gewoon omdat ik nog niet één keer mijn regels heb gehad (zonder pilgebruik). Klinkt misschien vreemd? :(

6. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Er zijn ook vrouwen die na 60 dagen pas ongesteld worden. Het is heel normaal na de pil. Maar wanneer jij je niet goed hierbij voelt kun je altijd langs je huisarts gaan natuurlijk.

7. mijn2kids

mijn2kids Actief lid

Aug 16, 2008
    119
    0
    0
    hallo

ik denk dat je gewon de volgende ronde moet afwachten.
    ik heb het ook eens meegemaakt en naar de ha geweest, en die had het over een stille menstruatie.
    dus een menstruatie waar gewoon niets van te merken is(wist niet dadat kon).
    dus heb gedult.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoi,

Ik ben de eerste keer pas na 126 dagen ongesteld geworden, daarna gelukkig vrij regelmatig. Ik denk niet dat je huisarts nu al iets voor je zal gaan doen. Ik was toen ik na 90 dagen nog niet ongi was, ook al bij de huisarts geweest, maar die zei dat ik nog maar even geduld moest hebben. Pas als ik na een half jaar nog niet ongi zou zijn, zou er actie ondernomen worden.

Ik wil je ook even wijzen op dit topic:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... 86&start=0

Succes!

9. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik merk dat ik echt geluk heb gehad. Ik werd na 22 dagen al ongi. Ik had juist een hele korte cyclus.

Ook ik heb de huisarts gebeld. Je hormoonhuishouding ligt op zijn kop door het stoppen met de pil. Je lichaam moet even "ontpillen". Vandaar dat je juist heel vroeg of juist heel laat ongi kan worden.

Succes!

10. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

May 9, 2008
    201
    0
    0
    ik vind 40 dagen wel erg lang overtijd...anders vraag je het toch aan de assistente van de huisarts?
    die kunnen je vaak ook advies geven...

groetjes

11. Mezelve

Mezelve Lid

Sep 1, 2008
    19
    0
    0
    Voor de eerste keer met pil gestopt te zijn, dacht ik er ook zo over. Het zou helemaal anders zijn als ik al eens een keer ongesteld was geworden (zonder mijn pil).
    Hopelijk is er verder niets aan de hand :( Als ik nu gewoon iets zou krijgen om mijn regels gewoon op te wekken... dan zou ik me al pak beter voelen maar vrees dat ze dit niet gaan willen doen omdat dit inderdaad misschien wat vroeg is... niet? :(

12. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Na het stoppen met de pil werd ik meteen regelamtig ongesteld, een cycus duurde alleen wel elke keer 40 dagen! Je kan natuurlijk de huisarts even bellen, verschilt denk ik per huisarts wanneer ze iets voor je gaan doen. De eens scrijft zo een middeltje voor om het op te wekken terwijl de ander erg lang wacht. Denk alleen dat 40 dagen nog iets wat te vroeg is.

13. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Het kan best lang duren tot je na pilgebruik uit jezelf ongesteld wordt.
    Denk niet dat een huisarts of gyneacoloog je kan helpen op dit moment.
    Denk dat het antwoord zal zijn dat je even geduld moet hebben.....
    Hopelijk komt het snel.....

Share This Page