Hoi allemaal, Na een zwangerschapsafbreking willen we er toch weer voor gaan om proberen zwanger te worden. Het lastige is dat ik de signalen van mijn lichaam allemaal heel anders lijk te ervaren. Voorheen merkte ik niets van een eisprong of wat dan ook. Pas toen ik overtijd was kreeg ik last van mijn borsten. Nu heb ik het idee gehad dat ik zelfs mijn eisprong voelde. Zo vreemd om dat te ervaren omdat ik iedere dag wel dingen voel. Mijn eisprong is waarschijnlijk geweest (heb daarvoor testjes gebruikt) maar was benieuwd of er ook mensen zijn die het ook herkennen dat ze alles in hun lichaam voelen en welke signalen je kreeg van je lichaam tijdens de innestelling. Lastig is natuurlijk dat signalen beide kanten op kunnen wijzen (wel of geen innestelling) maar toch... was gewoon benieuwd
@ jonneke: jeetje wat moet dat moeilijk geweest zijn voor jullie om de zwangerschap met 23 weken te moeten laten afbreken! Sterkte er nog mee! Ik voel ook iedere maand heel duidelijk mijn eisprong en heb dan vanaf die tijd pijnlijke borsten, steken in mn onderbuik, met vlagen misselijk en vaak ook ongikrampen. Na mijn vmk is dit ook wel wat verandert en voel nu juist veel minder duidelijk die dingen....
Ja engeltje, is idd moeilijk. Maar hoe moeilijk ook, we willen er toch weer voor gaan. Blijft altijd moeilijk denk ik. Maar vind het daarom nu extra spannend. Ik vind het dan ook zo raar dat mijn lichaam nu anders reageert. Grappig dat het bij jou juist andersom is en minder voelt.
Ja vrouwenlichamen zijn raar he! Wij zijn er na de mk, ook al was die erg vroeg, er ook gelijk weer voor gegaan en idd t zal denk ik op ieder moment dat je weer begint moeilijk zijn denk ik. Maakt niet uit of je snel weer begint of juist later. Mag ik vragen wat de reden was dat jullie zwangerschap is afgebroken, of praat je er liever niet over?
Jawel hoor dat mag je wel vragen. Ben er in andere topics ook heel open over geweest. Ons dochtertje bleek het syndroom van down te hebben maar daarnaast was ook niet duidelijk hoe dit verder zou ontwikkelen. Haar hersenen waren bij 22wkn nog helemaal niet ontwikkeld met daarnaast nog kans op heel veel lichamelijke afwijkingen die passen bij het downsyndroom. Het zag er helemaal niet goed uit. De moeilijkste keuze die ik in mijn leven heb moeten maken. Hoe ver was jij bij je miskraam? OOk al was je nog niet zo ver. Je was natuurlijk wel blij met je zwangerschap en dan heb je toch die telleurstelling.
Wat een moeilijke beslissing om te moeten nemen, maar denk dat ik hetzelfde had gedaan als jullie hoor! Ik was nog maar net 2 dagen overtijd, maar wilde tot een week wachten met testen en toen was het dus al te laat. Was dus ongeveer 4 weekjes zwanger nog maar. Heb me er dus gelukkig nog niet teveel op kunnen verheugen, maargoed ik was er evengoed verdrietig om... Al moet ik wel zeggen dat nu ik jouw verhaal zo lees en die foto zie, dat ik blij ben dat de natuur in ins geval goed heeft meegeholpen en dat t zich vanzelf heeft afgebroken....
Ja de klinisch geneticus zei bij ons ook al dat downsyndroom (en alle andere syndromen) veel vaker voorkomen. Maar dat het vaak al in een miskraam het lichaam verlaat. Het is dan een teken dat er iets niet goed is gegaan. Soms is er een kindje dat er tussendoor glipt wat iets sterker is. Het lichaam stoot het niet voor niks af als het niet goed is. Ons meisje was dus wel heel sterk maar heeft helaas niet zo mogen zijn.
Als je nu zwanger bent, laat je dan ook een vlokkentest doen? Mijn zwagertje is autistisch en heeft pdd nos, maar hier kan naar mijn weten niet op getest worden, maar heb me daar verder ook nog niet echt in verdiept...
Geen idee of ik het zou laten testen. Bij deze zwangerschap durfde ik ook geen vwp te doen toen de nekplooi verdikt bleek te zijn ivm risico op miskraam. Vlokkentest is kans nog groter. Daarom bij 18wkn al de echo gehad en bij 20wkn weer. Daarna pas een vwp gedaan om zekerheid te krijgen. Zal denk ik weer hetzelfde doen maar dat weet ik denk ik pas zeker als het weer zo ver is. Maar hoop dat de nekplooi dan gewoon goed is. Autisme is inderdaad niet te testen. Ze weten bij autisme nog niet waar de evt 'fout' in chromosomen zit.
Allereerst een moeilijk besluit Wel knap om er weer voor te gaan In ziekenhuis zeiden ze dat een combinatietest geen kwaad kan maar een vlokkentest heeft kan wel weer gevolgen hebben voor je zwangerschap Voelde al snel naar de bevruchting wel een hoop Zoals misselijk en hoofdpijn en aders en dat me borsten zeer deden en afscheiding Dit heb ik voor me menstruatie nl nooit Maar er ging nog geen belletje rinkelen omdat ik er niet mee bezig was! Succes en hoop dat je volgende zwangerschap goed verloopt!! xx
Hoi allemaal! wat een moeilijke beslissing!! pfff!! hoop voor jullie dat je snel zwanger wordt van gezond kindje. Ik zit nog maar in mn 2e cyclus maar voel duidelijk dingen. Voelde de eerste maand op dag 14 duidelijk paar dagen pijn aan linker eierstok en kreeg 1e menstuatie op de 28e dag. nu voelde ik weer mn eisprong op de 13e dag aan de rechterkant. Zit nu op de 22e dag en mn baarmoeder doet pijn. ga er niet vanuit dat het allemaal zo vlot gaat lukken maar dit is wat ik voel....
Bij 2 zwangerschappen tijdens de innestelling symptomen gehad: - 7 dagen na ei een felle steek in mijn buik, daarna iets pijnlijke borsten - 4 dagen na de eisprong een temperatuurdip en vanaf toen, menstruatieklachten, alsof ik ongi werd, een zeurend gevoel links en rechts in de onderbuik en vroeg in slaap vallen, geen pijnlijke borsten * Sterkte meid, ik hoop dat je snel weer zwanger bent van een gezond mooi wondertje!!
ja idd het voelt gewoon als een ongi gevoel aan wat begonnen is na mn eisprong... Hoop niet dat het iedere maand zo gaat... Of hopen op goed nieuws na het weekend!
Allereerst nog gefeliciteerd met je zwangerschap. Combinatietest kan idd geen kwaad. Die wil ik denk ik zowiezo laten doen mocht ik weer zwanger zijn. Pijn aan mijn borsten had ik idd ook al vrij snel de vorige keer net als afscheiding waar ik het aan kon merken. Maar ja, omdat mijn lichaam nu anders reageert op dingen weet ik dus niet of dat weer zo zal zijn. Vind het nu allemaal wel een stuk enger. Vorige keer was ik er ook minder mee bezig. Nu lukt dat niet meer...
Ja laten we hopen dat laatste natuurlijk. Zou wel snel zijn maar kan natuurlijk wel! Ik heb al een week voor mij eisprong steken in mijn buik en dat is nu verdwenen maar voel af en toe wel een ander soort buikpijn. Loop dadelijk gewoon bijna de hele maand met buikpijnklachten. Maar als het voor een goed doel is heb ik het er graag voor over. Maar fijn is anders.
Bedankt voor je reactie. Leuk dat jullie voor een derde wondertje willen gaan. Getempt heb ik niet dus daar kan ik ook niet naar kijken. Misschien volgende maand ook eens mee beginnen om meer zicht op te krijgen mocht het nu niet lukken. Ga ik niet vanuit, zal wel heel snel zijn.
Wat merkte je dan aan je afscheiding toen je zwanger was? ik ben heel benieuwd Nou.. het kan best snel gaan hoor, ze zeggen dat je na een bevalling en miskraam extra vruchtbaar bent, ik duim iig voor je
Had na me eisprong juist nog veel afscheiding wit en niet draderig om het zo maar te zeggen! En was best aardig veel dat ik zelfs een maandverbandje nodig had En rond de eisprong had ik juist heel helder en kon draadjes trekken!
Dank je! Ik merkte dat ik toen meer afscheiding had en het rook ook anders, beetje zoeter ofzo. Maar zie dat Tinkerbel het ook herkent, het meer afscheiding hebben. Maar de geur was dus ook anders.
@ Jonneke: ik wil even wat over je banner zeggen. vind hem namelijk zo mooi, ik zag hem toevallig voorbij komen, kreeg ineens kippevel & bleef er maar naar kijken, heel apart maar wel heel mooi ! ondanks dat het alweer een tijdje geleden is wil ik je als nog sterkte met het verlies wensen ! ^^